
Posljednji putnički avioni nacionalnog prijevoznika
Croatie Airlinesa (CA) tijekom ovogodišnje turističke sezone jučer su s piste osječke
Zračne luke poletjeli u smjeru Dubrovnika i Splita.
Nezadovoljna je i dalje
Uprava ZLO-a s brojem prevezenih putnika koji je u odnosu na prošlu godinu
nešto manji jer je ove bilo samo deset rotacija, odnosno letova iz Osijeka prema dvije jadranske destinacije i natrag, u vremenu od 26. lipnja do 28. kolovoza, dok ih je lani bilo 13.
Također su Osječani nezadovoljni određenim danima za polijetanje zrakoplova jer je to bio utorak. Sama CA red letenja iz Osijeka nije promijenila već tri godine. Na takvo stanje već je upozoravala direktorica ZLO-a
Blanka Strahonja navodeći kako vrijeme prometovanja i frekvencije ne odgovaraju potrebama putnika, ali da unatoč tome bilježe
prosječnu popunjenost od 75 posto što je, smatraju, izuzetno dobro.
Ipak, čvrsta uvjerenja Osječanima su stigla iz
Hrvatske kontrole zračne plovidbe (HKZP) koja je odredila konačni datum
postavljanja ILS, uređaja za precizno navođenje vrijednog oko milijun eura, a bez kojega je bilo onemogućeno slijetanje zrakoplova u otežanim vremenskim uvjetima, odnosno za niske naoblake ili slabe vidljivosti.
"
U HKZP-u nam je potvrđeno da je kao posljednji datum njegove instalacije određen 1. travnja 2008. godine i da on neće biti prekoračen. Radovi za postavljanje su u tijeku", potvrdila je prekjučer za
Poslovni dnevnik direktorica ZLO-a
Blanka Strahonja. Time bi se konačno stekli potrebni uvjeti i za
dolazak niskotarifnih avioprijevoznika na osječku Zračnu luku, a koju su do sada izbjegavali.
Stajalo se zbog toga i s pregovorima s
Ryanairom koji je pokazao interes za uspostavu linije iz Osijeka prema određenim europskim destinacijama.
U ZLO-u smatraju da za takve aranžmane imaju mogućnosti jer se njihova gravitirajuća zona odnosi i na susjedne zemlje, Srbiju, BiH, Mađarsku, a koje bi, pretpostavlja se, pokazale interes za uvođenje takvih redovnih aviolinija. Računaju kako bi se time popunili i kapaciteti putničke zgrade aerodroma u Klisi koji zaprema oko 1300 četvornih metara površine i omogućava protok od 200 do 400 putnika po satu, odnosno između 100.000 i 150.000 putnika godišnje.
Naime, Osječani su lani registrirali
tek 2627 putnika, dok ih je godinu dana prije, točnije 2005. godine bilo 2343. Prema tim statističkim pokazateljima, ZLO se i dalje nalazi
na začelju ljestvice devet hrvatskih zračnih luka po putničkom prijevozu. Velika očekivanja Osječani polažu i na
nedavno potpisani ugovor o suradnji s britanskom tvrtkom Low Coast Group Limitied (LCAG) čije je primarno područje interesa razvoj i upravljanje regionalnim zračnim lukama u Europi.
Ovi konzultanti ZLO-u bi trebali pomoći pri lobiranju i uspostavljanju kontakata s niskotarifnim aviokompanijama. Ugovorom je definirano proširenje aktivnosti dovođenjem strateških partnera koji ne moraju, kako je već objasnila
Strahonja, ući u vlasničku strukturu, nego, primjerice, u blizini osječkoga aerodroma otvoriti neke tehničke baze za cargo ili putnički prijevoz što će utjecati na povećanje zračnoga prometa.
Autorica:
Ivana Barišić/
Poslovni.hr
Foto:
steam Zora u zračnoj luci