Nakon dugog iščekivanja, dionica
Đakovo - Osijek na
autocesti A5 sutra bi konačno trebala biti otvorena. Nju će
u 13.30 sati na
naplatnoj postaji Osijek svečano pustiti u promet premijer
Ivo Sanader, a uz njega prigodne govore održat će i potpredsjednik Hrvatskog sabora
Vladimir Šeks, ministar prometa i infrastrukture
Božidar Kalmeta te predsjednik Uprave Hrvatskih autocesta
Jurica Prskalo.
Iako je ova dionica, prema planu, trebala biti završena, a samim tim i u funkciji do kraja prošle godine, njezin dovršetak i puštanje u pogon, očito, morali su čekati početak izborne promidžbe za lokalne izbore. Prilikom otvaranja dionice autoceste
Đakovo - Sredanci, u studenom 2007. godine, premijer
Sanader je kazao kako će dionica Osijek - Đakovo biti "
završena i prije predviđenog roka - kraja 2008."
Mnogi od izvođača s kojima smo razgovarali priznali su nam kako je većina radova na toj dionici mogla biti gotova još jesenas, no tada su im iz Hrvatskih autocesta poručili neka ne žure sa završetkom jer će otvorenje biti tek na proljeće. Jasno, nitko od izvođača radova nije se bunio, nadajući se da će im do tada bar biti plaćeni radovi u cijelosti.
No, osim što je dočekalo proljeće i izbore, otvorenje autoceste je dočekalo i recesiju, pa su sada s pravom mnogi od izvođača ozbiljno zabrinuti hoće li im i kada država platiti radove, jer trenutačno izvođačima na toj dionici, ali i ostalim građevinskim tvrtkama koje grade druge dionice autocesta po Hrvatskoj HAC duguje na desetke pa i stotine milijuna kuna. Najveće građevinske tvrke trenutačno još nekako i podnose nelikvidnost države, no
mali kooperanti i podizvođači su doslovce pred propašću zbog nenaplaćenih potraživanja.
Glasovi novinari još prije mjesec dana prvi su obišli 32 kilometra dugu dionicu autoceste A5, Osijek - Đakovo. I tada je već bilo jasno da je cesta potpuno završena. Čak je i tehnički pregled novosagrađene dionice, koja ima osam mostova, tri vijadukta, jedan podvožnjak, 17 nadvožnjaka, dva odmorišta (Beketinci i Strossmayerovac) i
tri čvorišta (
Čepin,
Osijek i
Josipovac), rađen bez žurbe, pa je za sutra doista sve spremno ne samo dočekati najviše državne dužnosnike nego i prva vozila koja bi njome mogla početi prometovati već sljedećeg dana.
Podsjetimo, dionica
Đakovo - Osijek stajala je
2,2 milijarde kuna (bez PDV-a), a zajedno s dionicom Sredanci - Đakovo Osječanima će
put do Zagreba skratiti za 40 minuta. Jasno, isti će put biti i nešto skuplji jer će cestarina za osobne automobile sada
od Osijeka do Zagreba (Ivanje Reke) iznositi
102, za kamione 333, a za motocikle 60 kuna. Vožnja autocestom od Osijeka do Đakova stajat će 14 kuna za osobna vozila, 45 za kamione i 8 za motocikle.
Osijek - Zagreb
motocikli 60 kn
osobna vozila 102 kn
teretna vozila 333 kn
Osijek - Đakovo
motocikli 8 kn
osobna vozila 14 kn
teretna vozila 45 kn
32 kilometra duga je dionica autoceste od Đakova do Osijeka
2,2 milijarde kuna cijena dionice
Nakon završetka dionice Osijek - Đakovo, prema planu gradnje autoceste A5, trebala bi se nastaviti gradnja dionice
Osijek - Beli Manastir, na kojoj će se graditi most preko Drave. Iako je natječaj za tu dionicu raspisan, pitanje je kada će uopće početi gradnja, jer
dugovi koje država i HAC imaju prema izvođačima su golemi i zapravo nitko ne zna kako će i od kuda ministar Šuker osigurati potreban novac.
Autor:
Dražen Boroš/
Glas-Slavonije.hr
Pročitajte i...
[22.02.2009.] Slavonika - otvorenje završene autoceste čeka izbore
[08.02.2009.] Autocesta Osijek - Đakovo otvara se uoči izbora
[21.12.2008.] Cestarina od Osijeka do Zagreba 102 kune
[06.08.2008.] Slavonika je sve bliže Osijeku
[09.06.2008.] Autocestom od Đakova do Osijeka od ožujka 2009.
[16.11.2007.] Autocestom od Osijeka do Zagreba već za godinu dana