U vrijeme
planetarnog distanciranja studenti
Ekonomskog fakulteta u Osijeku upozoravaju kako je važno razmjenjivati
stajališta i iskustva te pozivaju na statističko povezivanje. Riječ je o rezultatu nastavnog procesa iz kvantitativnih kolegija Ekonomskog fakulteta u Osijeku koji se među prvim sastavnicama osječkog Sveučilišta prilagodio nastavi na daljinu. Tako su kolegiji na diplomskom studiju Statistička analiza poslovnih podataka i Statističke metode u istraživanju tržišta projektne zadatke studenata usmjerili na istraživački rad kojim bi se prikupila stajališta, a nakon statističkih analiza i doznale preokupacije građana Republike Hrvatske u doba izmijenjena načina života.
Predmetni nastavnici
Jasna Horvat i Josipa Mijoč ističu kako uspješno poučavaju na daljinu jer u kvantitativnoj statističkoj analizi rabe statistički program IBM SPSS Statistics. Izravnim dijeljenjem zaslona računala sa studentima, profesorice ostvaruju visoku uključenost studenata u nastavni proces što potvrđuju i istraživanja koja su upravo u tijeku.
Posvećenost studenata zahtjevnom praktičnom radu potvrđuje i javni poziv na sudjelovanje u istraživanjima. Riječ je o
pet istraživačkih studija uspostavljenih u proteklih pet tjedna online nastave, a oglašenih na mrežnom mjestu
kreativna-riznica.com/istrazivacke-studije/. Poveznicu na svaku studiju prati naziv, opis osoba kojima je namijenjena, procijenjeno vrijeme trajanja ispunjavanja upitnika, poveznica za pristupanje upitniku i napomena kako je prikupljanje stajališta ispitanika otvoreno do konca travnja -
30. travnja 2020.
Studentima je potrebna pomoć u prikupljanju podataka te pozivaju građane da se
odazovu pozivu i sudjeluju u istraživanju ispunjavanjem online upitnika. Studenti naglašavaju kako je sudjelovanje u istraživanju anonimno te jamče kako se odgovori ispitanika analiziraju isključivo kao dio zbirnih rezultata. Rezultati istraživanja oglasit će se koncem lipnja na mrežnoj stranici putem koje se provodi i prikupljanje podataka čime će javnost dobiti uvid u istraživačku osposobljenost studenata Ekonomskog fakulteta u Osijeku kao i u razmišljanja opće populacije o izabranim istraživačkim temama.
Na pitanje o prednostima i nedostatcima online poučavanja, nastavnice su zaključili kako je se online nastava može provoditi i u uobičajenim okolnostima, ali se predavanje u izvrsno opremljenim prostorima Ekonomskog fakulteta ipak u cijelosti ne mogu prenijeti digitalnom tehnologijom.