Tijekom prvoga dana
Kreativne riznice 2019. (četvrtak, 11. travnja) održano je
13 zanimljivih radionica i 7 predavanja s različitim temama, a posjetitelji su mogli pogledati i prostornu instalaciju
Kružni prostor te tri izložbe: Kreativno kruženje knjižnice Kreativnom riznicom – prošlost i sadašnjost, multimedijsku izložbu Sve boje kreativne industrije i izložbu plakata Vrijeme je za kreativnu industriju.
Jedna je od najposjećenijih bila radionica Kazalište u mreži gerila marketing komunikacije. Izlagačice doc. dr. sc.
Iva Buljubašić (Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku), te djelatnice HNK-a u Osijeku
Dina Begović, pomoćnica intendantice za poslove propagande i marketinga, i
Ana Đapić, organizatorica gledališta i vizualne propagande, objasnile su kako je gerilski marketing (guerilla marketing) oblik strategije marketinga koja minimalnim ulaganjima i nekonvencionalnim metodama oglašavanja nastoji ostvariti maksimalan učinak. Na cijeloj je radionici više od 80 sudionika u skupinama sudjelovalo u kreiranju ideja za gerilski marketing, vezano za nove i nadolazeće predstave u
Hrvatskom narodnom kazalištu u Osijeku.
Održan je i okrugli stol
Superbrands u kruženju kulture u kojem su sudjelovali prodekan za međunarodnu i međuakademijsku suradnju red. prof. dr. art.
Robert Raponja, redovita profesorica na Ekonomskom fakultetu u Osijeku prof. dr. sc.
Jasna Horvat, spisateljica i pjesnikinja
Lea Brezar, dekan Ekonomskog fakulteta u Osijeku prof. dr. sc.
Boris Crnković i voditeljica Odsjeka za Hrvatski jezik i književnost Filozofskog fakulteta u Osijeku prof. dr. sc
Milica Lukić uz moderatoricu
Anu Zrnić, voditeljicu projekata Kreativne riznice. Sudionici su objasnili program „Ful kulturno“, koji je nastao pod okriljem stručnoga magazina Brend kultura, podržanoga od organizacije Superbrands. Kako je istaknuto, hepening „Vilijun“ prvi je nagrađeni niskobudžetni događaj koji je 2018. godine dobio nagradu Ful kulturno.
Najbrojniju tribinu pak vodio je arheolog dr. sc.
Aleksandar Durman iz Zagreba s temom Astralni simbolizam vučedolske kulture. Istaknuo je povezanost između horizonta i predmeta pronađenih na području Vučedola, kako se vučedolska kultura pojavila u istočnoj Slavoniji i Srijemu te se proširila u današnjih 13 europskih zemalja. Naglasio je kako vučedolska kultura nadilazi sve krajeve u Europi i može se uspoređivati s početkom razvoja civilizacija u Egiptu i Mezopotamiji.
Od radionica organiziranih u poslijepodnevnim satima valja istaknuti onu pod nazivom In medias res – kruženje informacija posredništvom medija. Radionicu su održali
Tomislav Levak i Snježana Barić-Šelmić, asistenti na Odsjeku za kulturu, medije i menadžment Akademije za umjetnost i kulturu u Osijeku. Predavači su najprije sudionicima objasnili razlike između tradicionalnih i novih medija s masovnim dosegom, a potom i sličnosti i razlike između medijskih, PR i marketinških kampanja. Nakon toga sudionici su imali prigodu, putem praktičnih primjera i zadataka, spoznati na koje se načine može kvalitetno i efikasno komunicirati s pojedinim medijima, što s informativne, tako i s marketinške pozicije, ali i na koje se načine pojedini mediji mogu kvalitetno i efikasno obratiti ciljanim medijskim publikama.
Prvi dan Riznice priveden je kraju revijom Okruži se modom modnih dizajnerica Desiinia, te performansom
Plesnoga studija Shine, održanima u Auli glagholjice. Dan je završen multimedijskim performansom International Poetry Evening, međunarodnom interakcijom i druženjem na kojoj se kroz višejezično čitanje poezije slavi jezična i kulturna raznolikost.
Tekst i foto: Kreativna riznica
Najava: Kreativna riznica [2019.]: Kružna kreativnost