
U vrijeme kad mladi
napuštaju našu zemlju, magistre edukacije engleskog i njemačkog jezika i književnosti, unatoč ponudama
Europskih institucija, odlučile su ostati u Hrvatskoj kao profesorice u srednjim školama.
Marinela Boras radi u Trgovačkoj i komercijalnoj školi ,,Davor Milas'' u Osijeku, a
Tihana Mudrovčić u Tehničkoj školi Ruđera Boškovića u Vinkovcima. Obje imaju iskustva s
višemjesečnim boravkom u inozemstvu putem programa Europske Unije:
Erasmus mobilnosti za vrijeme studija ili Comenius programa za usavršavanje nastavnika. Ove godine su odabrane za Konferenciju u Austriji putem Nacionalne agencije za mobilnost i programe Europske Unije i eTwinning platforme za nastavnike kao hrvatske predstavnice u konkurenciji nastavnika iz cijele Hrvatske. Konferencija se održavala 22. i 23. lipnja 2017. u Beču, a tema je bila suradnja zemalja podunavske regije.
Zanimljivost je da se Konferencija održavala u suvremeno opremljenoj školi koja se nalazi na dva
spojena broda na Dunavu te je ujedno simbolizirala ideju Konferencije o povezanosti zemalja putem rijeke. Profesorice su u suradnji s europskim kolegama dogovorile projekte na engleskom i njemačkom jeziku u kojima će sudjelovati srednjoškolci iz Slavonije. Prof. Mudrovčić će u suradnji s kolegama iz Austrije i Njemačke u novoj školskoj godini realizirati projekt ''
Trink Wasser! Trinkwasser?'', projekt o pitkoj vodi koji će biti prezentiran do Svjetskog dana voda 22. ožujka 2018. Prof. Boras će sudjelovati u čak dva internacionalna projekta: s kolegama iz Bugarske, Češke, Mađarske i Slovačke realizirat će projekt ‘’
21st century jobs – learning and succeeding together’’, čiji je cilj osvijestiti učenike o poslovima budućnosti te ih pripremiti za poslove u 21. stoljeću, što im je prijeko potrebno. Drugi projekt u kojem će sudjelovati, a koji je ujedno i najzahtjevniji projekt proizašao s Konferencije, je DANMUN – model UN-a za zemlje podunavske regije koji je osmislio kolega iz Austrije, a sudjelovat će sve zemlje članice podunavske regije. Cilj projekta je simulirati model UN-a za zemlje podunavske regije u kojem bi učenici mogli razvijati svoje jezične vještine prezentacijama i argumentiranim raspravama te učiti o drugim zemljama i njihovim kulturama, diplomaciji i međunarodnim odnosima.
Možemo biti ponosni na promociju Osijeka, Slavonije i Hrvatske ovih profesorica punih entuzijazma te im poželjeti sreću u budućim projektima.
Tekst i foto: MB