Da
Hrvatskim željeznicama slavonska regija predstavlja zadnju rupu na svirali, potvrđuje i najnovija, u najmanju ruku čudna odluka HŽ-a.
Naime, već smo pisali o tome kako je HŽ odlučio da prema
novom voznom redu koji stupa na snagu 9. prosinca više neće prometovati međunarodni vlak koji vozi na relaciji
Sarajevo - Budimpešta i obrnuto čime će Osijek izgubiti jedinu izravnu željezničku liniju za Pečuh, Budimpeštu i Bosnu i Hercegovinu, što se nije dogodilo još od vremena Austro-Ugarske.
Drugi udarac slavonskoj regiji uslijedio je samo nekoliko tjedana kasnije kada je HŽ objavio da od 9. prosinca ukida
nagibni vlak IC Slavonija kao izravnu i najbržu liniju između Osijeka i Zagreba preko Slavonskog Broda. Sad nam je HŽ poslao još jednu prigodnu predblagdansku "čestitku": uprava tvrtke odlučila je nagibni vlak Osijek - Zagreb zamijeniti, pazite sad!, zamjenskim vlakom, ali
s presjedanjem u Vinkovcima!
Na ovaj će način vožnja vlakom do Zagreba preko Vinkovaca trajati dulje i bit će
skuplja. To vam sad izgleda otprilike ovako: uvodi se vlak na relaciji Osijek – Vinkovci s polaskom iz Osijeka u 5 ujutro. U Vinkovcima putnici presjedaju na vlak IC 540 za Zagreb koji u metropolu stiže u 9.41. Taj se vlak vraća iz Zagreba u 15.20 h, stiže u Vinkovce u 19.01, a u Osijek u 19.49 h.
Jednostavna matematika daje vam do znanja da će oni Osječani koji se odluče za ovu opciju provesti u vlaku gotovo
pet sati (točnije 4 sata i 41 minutu ako nema kašnjenja). Što se tiče cijene karata, povratna karta Osijek - Vinkovci koštat će vas 43,80 kn, a povratna karta Vinkovci - Zagreb 193 kune, što ukupno iznosi
236,80 kuna, 50 kn više nego što je stajala povratna karta za ukinuti IC vlak iz Osijeka.
Pitanje je tko će se htjeti maltretirati s presjedanjem u Vinkulji kad već postoji izravna linija Osijek-Zagreb preko Koprivnice gdje vožnja traje četiri sata i 15 minuta i nema presjedanja. Problem je i sam polazak za Zagreb i iz Zagreba jer ljudima ostavlja svega
nekoliko sati boravka u metropoli, što može biti problematično kod poslovnih sastanaka, seminara ili liječničkih pregleda koji u pravilu traju dulje. S druge strane, oni kojima je par sati boravka u Zagrebu dovoljno za obavljanje nekih kraćih poslova, moći će tom linijom stići ranije kući obzirom da izravni vlak Zagreb-Osijek preko Koprivnice (koji kreće u 16.55 h) dolazi u Osijek tek iza 21 h.
Sve u svemu, čini se da HŽ radi sve što može da
odbije od sebe putnike iz Osijeka i Slavonije, a s ovakvim čudnim linijama sigurno neće pridobiti nove. Rezultat već sada možemo predvidjeti: slab odaziv putnika i nove kritike uprave HŽ-a kako su linije prema Slavoniji nerentabilne. Uz ovakav vozni red, zar je to čudno?
Tekst: M.M./Osijek031.com
Foto: Cacan/Foto-arhiv 031
Pročitajte i...
HŽ ukida nagibni vlak do Zagreba preko Slavonskog Broda
Ipak ne ostaje vlak na međunarodnoj liniji Sarajevo-Budimpešta preko Osijeka