Vezano uz upit o kampanji Osječke pivovare i medijskim navodima o potencijalnom bojkotu Osječkog piva zbog seksističkih reklama prosljeđujemo odgovor iz Osječke pivovare:
Bećarac povezuje sve važnije vrline slavonskog mentaliteta - veselje, pjesmu, slavlje, erotičnost i humor.
Iako je bećarac jedan od zaštitnih znakova Slavonije prepoznatljiv je i omiljen i među ne-Slavoncima.
Cilj je bio lansirati jednostavnu, pamtljivu i prije svega šaljivu komunikacijsku platformu, koja je nedvojbeno slavonska, ali razumljiva i ostatku Hrvatske.
Za napomenuti je da je Ministarstvo kulture RH bećarac, kao tradicionalnu formu i neizostavan dio današnje tradicijske kulture Slavonije, Baranje i Srijema, uvrstilo na listu zaštićene nematerijalne kulturne baštine.
Sukladno definiciji Ministarstva kulture RH bećarac je ,citiramo, ''vokalni odnosno vokalno – instrumentalni napjev veselog i vedrog teksta, najčešće prožet alegorijama i metaforama…“, odnosno ''Bećarac je deseteračka glazbena vrsta u kojoj se na određeni melodijski obrazac i njegove brojne inačice pjevaju po sadržaju veoma različiti deseterački dvostihovi, najčešće ljubavni i metaforično erotski; hvale se vlastite vrline, ljepota, sposobnosti, imovno stanje, izruguju se neistomišljenici i suparnici, prkosi se i inati.“
Stoga izričito kako naša namjera ni u kom slučaju nije bila plasirati neprimjerene poruke u javnost, već, koristeći šaljivu formu bećarca, dati naglasak na slavonski lokalni identitet i originalnost ukorijenjene u hrvatski tradicionalni kolorit, što inače i krasi Osječko pivo kao prepoznatljivi slavonski pivski brand.
Namjera je bila dati naglasak na lokalni identitet i tradicionalni kolorit?
Put u pakao je obično popločen dobrim namjerama.
Što god da je namjeravano, promašeno je. Ako su tekstovi bećarca i davali prostora za alegoriju i metaforu, vizualni sadržaj reklame je nedvojben: Slavonci su prikazani kao polupijani besposleni natezači kožice, k tomu i povrh svega - bez sluha i glasa.
Takav rezultat dobiješ kada reklamnu kampanju piva koje cilja na lokalni identitet daješ izraditi firmi koja nema pojma o kojem identitetu se radi, jer se nalazi u Metropoli iz koje ne vidjesmo ništa dobroga glede lokalnog identiteta i tradicionalnog kolorita Slavonaca.
Otprilike kao da je neka centralnoafrična država dala reklamnu kampanju za svoje banane u ruke nekoj poluprofesionalnoj firmi koju vode white-domination rasisti, pa se odjednom svi čude što su u reklami prikazani Crnci kako čuče na granama, gule banane i pjevaju: "Hej, mister Taliban, uvali mi bananu".
_________________ Ili jesmo, ili nismo.
Ili ono treće...
Tek sada postaje jasno koliko je dobra bila ona kampanja "..., al' pivo je super" s onom ekipom što ide po gradu i zajebava se.
I nije kriva ovdje Pivovara, već agencija koja je radila po lošim stereotipima. Odgovornost Pivovare leži u tome što su ovako loš prijedlog prihvatili. Osječani mrze kad ih se smatra seljacima, a to su previdjeli (papci iz Zagreba). Netko je spomenuo i gaf s "piva" umjesto "pivo". To je baš loše. Jako loše.
No, možda je reklama upućena onima oko Osijeka, tamo ionako prolazi kad ti HDSSB dođe s tamburicom pred vrata.
Reklama je sranje al'... pivo je super! ti dečki su napravili 10 puta bolju reklamu nego što je ova... Dobro, činjenica je da se glupe reklame i pamte... kao one ženske što u svakoj situaciji izvuku odnekud onaj prokleti perwoll...
Citat: ›
Stoga izričito kako naša namjera ni u kom slučaju nije bila plasirati neprimjerene poruke u javnost, već, koristeći šaljivu formu bećarca, dati naglasak na slavonski lokalni identitet i originalnost ukorijenjene u hrvatski tradicionalni kolorit, što inače i krasi Osječko pivo kao prepoznatljivi slavonski pivski brand.