Korisničko ime: Lozinka:
Naslovna Forum 031 Galerija 031 Oglasi 031 Novi korisnik!
Novosti
Najave i reporti
Kolumne
Gost priče
Interaktiv
Podrška
O nama



Grad platio milijun kuna za prometnu studiju koja potpuno negira urbanističke planove!

Prethodna tema View printer-friendly version Pošalji prijatelju ovu temu kao e-mail Tražilica Ispiši broj poruka na ovu temu svakog postera Snimi cijelu temu u text datoteku Sljedeća tema


Započnite novu temuOdgovorite na temu
Autor Poruka
Leon
Offline
Admin
Avatar

Ukupno postova: 4121
Lokacija: space
Spol: Muško Muško
Post Postano: 08.03.2008. 12:22 
Naslov:  Grad platio milijun kuna za prometnu studiju koja potpuno ne
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

Više od prijevremenih lokalnih izbora Osječane je ovih dana zagrijala gradnja biciklističke staze i sječa stabala u Gundulićevoj ulici, te prometna studija s ciljem rješavanja kolapsa u središtu Osijeka, koju je bivša gradska vlast naručila i platila milijun kuna, ali je nije usvojila. Razna kvaziprometna politička obećanja o receptu prometnoga uređenja kod građana provociraju nagađanja koje će ulice biti jednosmjerne i je li prometna regulacija vezana uz aktualnu javnu raspravu o prijedlogu izmjene i dopune Prostornog plana uređenja grada Osijeka (PPUGO), koju je objavila povjerenica Vlade RH u Osijeku Danijela Lovoković.

- Nedavno je “Glas Slavonije” prvi objavio prometnu studiju koju je za Grad Osijek izradio Institut prometa i veza u Zagrebu, a Elektromodul-promet bio je zadužen za brojenje vozila u prometa. Prezentirana je zbunjujuća slika planirane preregulacije u kojoj bi čak sedam ulica u središtu grada bile jednosmjerne, a sve staje kod Kanižlićeve i nema regulacije za Retfalu i Donji grad. Kako je predviđeno prometovanje Gundulićevom, pita Osječanin.

Mr. Josip Bošnjak pojašnjava kako je tvrtka Rencon izradila projekt biciklističke staze u Gundulićevoj, koja je u skladu s GUP-om, te da je prije nekoliko godina za Grad izradio prometnu studiju za Retfalu, dok je spomenuti Institut izradio prometnu studiju za središte Osijeka, kojom je predviđeno da Gundulićeva bude jednosmjerna od zapada prema istoku, kao i Ružina usporedno s njom, a kolnik u Gundulićevoj bio bi trotračan s parkiralištima s obje strane i ulica bi imala biciklističku stazu, koja se već gradi.

- Prometnu studiju je naručilo Gradsko poglavarstvo, ali je nije prihvatilo, budući da je na nju bilo puno primjedbi od strane stručnih službi. Za objavu studije Grad Osijek nije konzultiran pa nije ni dao suglasnost za njezinu objavu zato što Studija (koja je vlasništvo Grada jer ju je Grad naručio i platio 1,000.000 kuna) nije dala očekivane rezultate. Iako nisam prometne struke, dovoljno dugo se bavim ovim gradom da mogu reći kako studija rješenjima koje nudi puno manje postiže nego što „ulaže“. Naime, potpuno se negiraju važeći urbanistički planovi! Primjerice, novi se cestovni pravci predviđaju preko Baumaxa i izgrađene poslovne zone, a da se postojeća, novosagrađena prometnica nekoliko metara sjevernije, uopće ne prikazuje. Postojeći detaljni planovi bez ikakvog razloga se ne uvažavaju, kaže Danijela Lovoković, dipl. inž. arhitekture, dodajući da joj ovlasti povjerenice ne daju pravo komentirati gradske projekte, već to može činiti samo kao građanka Osijeka.

Povjerenica Lovoković svojim je ovlastima otvorila javnu raspravu o prijedlogu izmjene i dopune Prostornog plana uređenja grada Osijeka, koja traje od 5. do 10. ožujka. U Poglavarstvu je u ponedjeljak (10. ožujka) predviđeno javno izlaganje za građane, udruge, mjesne odbore i gradske četvrti! No, građane zanima da li je javnim izlaganjem predviđeno predstavljanje prometnih rješenja postojećeg u studiji?

- Studija nije usvojena i ona nije predmet izmjena i dopuna prostornog plana. Osim toga, razina PPUGO-a nije takva da se bavi time je li neka ulica jednosmjerna i koliko traka ima. Prostorni plan uređenja prikazuje samo najvažnije prometne pravce, više kao pravca (zone) nego u detaljima kao što su širine koridora. Prostorni plan uređenja Grada Osijeka obuhvaća površinu od 16.974 ha, prostor naseljen s 114.616 stanovnika, odnosno plan obuhvaća naselja Osijek, Josipovac, Brijest, Briješće, Višnjevac, Tenje, Nemetin, Sarvaš, Podravlje, Tvrđavica, Klisa, zaključuje Danijela Lovoković.

Prometna studija nije “zakon”!

- Sam sustav uređenja prometa jednosmjernim ulicama je uobičajen postupak i ima za cilj ravnomjernije opteretiti sve ulice u prometnoj mreži promatranog područja, povećati protočnost, minimalizirati zastoje, povećati broj parkirališnih mjesta, smanjiti vrijeme putovanja i dr. Za utvrđivanje ovakve regulacije nisu potrebni prostorni planovi već samo prometni projekti koji se vrlo brzo mogu mijenjati ovisno o prometnim potrebama. Utvrđivanje regulacije prometa je djelatnost koja je podložna čestim promjenama, ovisno o broju vozila na mreži, izgradnji većih stambenih jedinica, a napose trgovačkih centara koji privlače motorna vozila. Sukladno tome i sama Studija je jedna okosnica za daljnje postupanje, ali zasigurno nije „zakon“ prema kome se mora postupati, to prije što je za samo njezino provođenje predviđeno određeno vremensko razdoblje. Pogrešno je mišljenje da bi sada u slučaju njezine kompletne primjene svi prometni problemi Osijeka bili riješeni za nekoliko desetljeća, kaže Lovoković.

Brojenje vozila na 64 raskrižja

- Studiju razvoja prometa na području Grada Osijeka izradio je Institut prometa i veza Zagreb. Grad Osijek je s Institutom zaključio Ugovor prema kome je ugovoreni iznos 1,008.000 kn. Za potrebe izrade Studije bilo je potrebno prethodno brojenje vozila u prometu. Za brojenje vozila u prometu, nakon obavljenog postupka javne nabave, odabrana je tvrtka Elektromodul-promet d.o.o. Osijek. Brojenje je izvedeno na 64 raskrižja na području obuhvaćenom Studijom. Valja napomenuti da je jedan od ključnih elemenata za izradu bilo kakve prometne analize (a u konačnici i za definiranje rješenja) upravo podatak o broju vozila na promatranoj prometnoj mreži, pripominje Lovoković.

Autorica: Nevenka Špoljarić/Glas-Slavonije.hr

_________________
--
Leon Linde
portal Osijek031.com
Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
banner
Offline
Ukupno postova: 6
Spol: Nebitno Nebitno
Post Postano: 08.03.2008. 14:02 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

izmjene i dopune Planova i GUP-ova su u pravilu naručene od strane građevinske mafije ili krupnog kapitala. Da bude transparentnije treba objaviti izmjene Plana na webu kao i studiju koju smo platili milju kuna. Usput, rasprava traje do 19. a ne do 10 ožujka(desetog je javno izlaganje). Nakon toga pojeo vuk magare, provizije se dijele i nema nazad.

Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
morgan
Offline
Avatar

Ukupno postova: 3963
Lokacija: gone to North Pole
Spol: Nebitno Nebitno
Post Postano: 24.03.2008. 21:29 
Naslov:  Re: Grad platio milijun kuna za prometnu studiju koja potpun
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

nadam se da nećemo doživjet izgradnju nečega ovakvog, osobito one kružne tokove unutar kružnog toka.
evo link za užasavati se
najgore prometne petlje i čepovi

_________________
Zašto bi se izlagali mamurluku? Ostanite pijani
Kad čovjek umre, ne zna da je umro, i to je samo teško drugima.
Isto je i kada je čovjek glup.
Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
 



 Skoči u forum: