Povećanjem cijene parkiranja za jednu kunu po satu na četvrtini parkirališnih mjesta unutar sustava naplate te uvođenjem
novih područja naplate, najavljenih za
1. siječnja iduće godine,
koncesionaru se vraćaju izgubljena parkirališna mjesta te se, pravdaju se u
Gradu, uvodi red na ulicama i parkiralištima.
Smatra tako i dogradonačelnik
Ivan Vrdoljak koji se u predizbornoj kampanji obrušio na
Elektromodul i skromna sredstva koja se u Grad vraćaju kroz koncesiju, a sve za posao koji je "zlatna koka". Prema Vrdoljakovim riječima iz
studenoga 2008. godine, Elektromodulu od naplate parkiranja godišnje ostane najmanje
3.5 milijuna kuna čiste dobiti. Zagovarao je Vrdoljak tada
raskidanje ugovora s Elektromodulom te prebacivanje posla naplate parkiranja na tvrtku
Osječki promet i gospodarstvo. I dok je zaoštravanje odnosa s tadašnjim koalicijskim partnerom
HSP-om, upravo zbog naplate parkiranja, rezultiralo raspadom koalicije
HSP-SDP-HNS, danas
"Man with the balls" nije promijenio svoje mišljenje, ali je definitivno
ublažio retoriku.
- Povećanje cijene na određenim lokacijama zatražili su građani koji kažu kako rijetko nalaze mjesto za automobil u blizini svojih kuća i stanova. Pričalo se o proširenju zone naplate sve do Istarske ulice, ali od toga smo za sada odustali, o tome ćemo pričati iduće godine. Ovaj aneks ne znači da sam odustao od želje da taj posao vratimo Gradu, ali ugovor je takav da si sada ne možemo priuštiti plaćanje penala Elektromodulu. Da imamo novca u blagajni, ugovor bi već bio raskinut, kaže Vrdoljak.
Novim ugovorom produženo je vrijeme naplate pa će tako radnim danom, ali i subotom, plaćanje biti obavezno na svim parkiralištima
od 7 do 20 sati u sve dane osim nedjelje i blagdana. Parkiranje se na nekoliko lokacija naplaćivalo radnim danom samo do 15 sati, dok se subotom naplaćivalo do 13 sati na svim parkiralištima. I dok je koncesionar ovime dobio osjetno više prostora za naplatu, Vrdoljak kaže kako ovaj aneks nikako ne odgovara Elektromodulu jer je povećan i iznos koncesije sa 125.000 na
150.000 kuna mjesečno, a razliku je nemoguće pokriti.
Dodatna zarada za bicikle
Novim uvjetima ugovora u gradsku će blagajnu "kapnuti" dodatnih
300.000 kuna, a taj će se novac, najavljuje Vrdoljak, iskoristiti za više puta spominjan projekt
besplatnih gradskih bicikala koji bi se na ulicama mogli naći u
proljeće 2011. godine.
Dnevne karte
Nakon što je dosadašnji sustav naplate
kazni za neplaćanje parkiranja “pao” na
Ustavnom sudu, smišljen je nov način kažnjavanja neplatiša, i to kroz
dnevne karte. Ovisno o zoni u kojoj se zatekne vozilo s neplaćenom parkirnom kartom, ispod brisača se stavlja dnevna parkirna karta koja stoji
46,
59 ili
72 kune.
Naplata na 2.406 mjesta
Naplata će se obavljati na
gotovo 2.500 parkirališnih mjesta od čega je velika većina (
1.382) u
drugoj zoni. U najskupljoj
prvoj zoni nalazi se
676 mjesta, dok se sat parkiranja po cijeni od
dvije kune naplaćuje na samo
248 parkirališnih mjesta. Novo područje naplate parkiralište je na sjevernom kraju
Stepinčeve ulice, kod
nebodera Drava te
Gundulićeva ulica od Radićeve do Stepinčeve gdje jedan sat parkiranja stoji tri kune.
Tekst: Ivan Sekol/Glas-Slavonije.hr
Foto: Cacan/arhiva 031
Pročitajte i...
[11.12.2009.] Grad: Skuplje parkiranje i šire područje naplate