Ukidaju li se
GPP-ove butre? Beskontaktne kartice za naplatu javnog prijevoza, pompozno najavljene kao projekt europskih razmjera, od prvog su dana punile novinske stupce lošim kritikama, a kuloari ovih dana naveliko pričaju i o golemim troškovima koje butre prouzročavaju GPP-u zbog čega se navodno ozbiljno razmatra mogućnost njihovog (bar privremenog) ukidanja.
Da postoje takva razmišljanja potvrdio nam je i izvor iz samog vrha GPP-a, koji, međutim, poručuje i da se to vjerojatno neće dogoditi. Butre, naime, navodno donose mjesečni gubitak veći od
700.000 kuna (godišnje bi to bilo gotovo osam milijuna), što tvrtka koja ionako već godinama grca u teškoćama jednostavno ne može podnijeti. Kad se tome doda podatak da je za pripremu projekta izdvojeno oko
5,2 milijuna kuna, dolazi se do alarmantnih brojki. Djelatnici GPP-a, kazuje naš sugovornik, pokušali su na razne načine zaustaviti trend gubitaka, no bez većih uspjeha. Sustav koji je trebao osigurati pošteniju naplatu (po prijeđenim kilometrima) i učinkovitiju naplatu usluge gradskog prijevoza (zasad) je podbacio u oba cilja. Javnost je dobro upoznata s brojnim apsurdima s kojima su se građani susretali prvih dana butri (kad je u nekim slučajevima bilo jeftinije uzeti skupi taksi nego voziti se gradskim autobusom), a što se učinkovitosti naplate tiče, načini "švercanja" brzo su otkriveni. Kad se visokim troškovima i lošoj reputaciji (butre su, sjetimo se, direktno vezane i uz aferu "kiosci") dodaju i brojni problemi oko distribucije kartica, razmišljanje o ukidanju kartica sasvim je logično.
S druge strane, upravo stoga što je u projekt uloženo toliko mnogo novca, vrlo je teško (i politički nezgodno) samo "prerezati" kartice, odnosno donijeti odluku o njihovom ukidanju. Također, ideja iz koje su rođene butre u svojoj je naravi dobra. To što je projekt loše pripremljen drugi je par rukavica. "Previše je uloženo u projekt, butre još uvijek neće biti ukinute, no pomno će se pratiti", kaže naš sugovornik. Otkriva kako će i u idućem razdoblju na snazi biti "usporedni" sustav naplate javnog prijevoza (i butre i stare karte), i to do ujednačavanja cijena.
Inače, govoreći o GPP-u, navodno se pripremaju promjene i u
Nadzornom odboru tvrtke. Naime, kuloari šapću da se
Ivan Jakobljević, član
Gradskog poglavarstva zadužen za socijalu te šef osječkog
HSU-a, priprema na odlazak s čela NO-a. "Njegov" projekt besplatnog prijevoza za umirovljenike je zaživio, a, prema našem izvoru, dosta mu je "čišćenja za drugima". Jakobljević jučer nije imao komentara.
Piše: Mario MIHALJEVIĆ/Glas Slavonije