Korisničko ime: Lozinka:
Naslovna Forum 031 Galerija 031 Oglasi 031 Novi korisnik!
Novosti
Najave i reporti
Kolumne
Gost priče
Interaktiv
Podrška
O nama



Što jedan pas radi na nastavi engleskog jezika?

Prethodna tema View printer-friendly version Pošalji prijatelju ovu temu kao e-mail Tražilica Ispiši broj poruka na ovu temu svakog postera Snimi cijelu temu u text datoteku Sljedeća tema


Započnite novu temuOdgovorite na temu
Autor Poruka
Redakcija 031
Offline
Avatar

Ukupno postova: 65875
Spol: Nebitno Nebitno
Post Postano: 18.12.2023. 9:26 
Naslov:  Što jedan pas radi na nastavi engleskog jezika?
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

U četvrtak, 14. prosinca 2023., održano je treće popularno-znanstveno događanje u sklopu 12. ciklusa Otvorenog četvrtka kao dijela projekta popularizacije znanosti FUZ&JA Filozofskog fakulteta u Osijeku. Izv. prof. dr. sc. Kristina Cergol s Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu održala je predavanje „Terapijski pas u nastavi engleskog jezika“.

U predavanju su se prikazali projekti kojima se započeo rad na uvođenju terapijskog psa u nastavu engleskog jezika. Projektima se istraživalo proučavanje odnosa koji se razvija između psa i djeteta, utjecaj psa na emocije djeteta i kako sve to može pomoći učenju engleskog jeika. U jednom projektu djeca su čitala psima na engleskom jeziku, pri čemu se pazilo da jedno dijete uvijek čita istom psu kako bi se kasnije mjerila emocionalna povezanost djeteta sa psom. Važno je što se pokazalo da se smanjuju netočno izgovoreni fonemi, opadao je i broj netočno izgovorenih riječi i traženje pomoći. Djeca su u intervjuu rekla da se većini jako svidjelo čitati psu (nekima nije bilo ugodno), bili su motivirani čitati u slobodno vrijeme, stekli su samopouzdanje u čitanju na engleskom jeziku. Također, djeca su s vremenom postala opuštenija. Predavačica navodi da su moguća tri oblika sudjelovanja psa u nastavi engleskog jezika: potpuna integracija, opcionalna integracija (nakon zajedničke aktivnosti djeca se podijele u skupine, a djeca bi mogla doći i čitati psu), prisutnost bez aktivnosti. I ovdje su preliminarni rezultati pokazali da su djeca motivirana surađivati sa psom na nastavi, razvila se snažna povezanost sa psom, a vokabular je usvojen. Jedno je dijete reklo da se smiri kad mazi psa, a tu tvrdnju potvrđuju i medicinska istraživanja koja pokazuju da maženje psa smanjuje stres i razinu kortizola. Istraživanja mogućnosti uključivanja psa u nastavu i dalje se nastavljaju, što je svakako važno jer je riječ o uistinu društveno važnim istraživanjima.

Nakon predavanja razvila se zanimljiva rasprava o tom kako uključiti pse u nastavu ostalih jezika, ali i drugih predmeta, ima li istraživanja o tome, što je sve potrebno da bi jedan pas postao terapijski pas, kakvi su međunarodni odjeci projekata itd. Otvoreni četvrtak nastavlja s događanjima već u prvoj polovici siječnja.




Tekst i foto: Domagoj Kostanjevac, suvoditelj Otvorenog četvrtka

Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
 



 Skoči u forum: