OVI indeks je na godišnjoj razini u srpnju
pao za -1 posto, nakon blažeg pada u svibnju i umjerenog oporavka u lipnju. Sudeći prema desezoniranim podacima i kretanju indeksa u usporedbi s prethodnim mjesecima, zabilježen je
pad treći mjesec zaredom: smanjenje u svibnju iznosilo je -3 posto, -6,2 posto u lipnju te dodatnih -3,2 posto u srpnju. Drugo tromjesečje je stoga u odnosu na prethodno završilo u minusu od -2 posto, a i početak trećeg tromjesečja započeo je padom - objavio je
Ekonomski institut, Zagreb (EIZ).
Analitičari EIZ-a vjeruju kako se i dalje radi o
pomicanju sezonskog zapošljavanja prema početku godine, umjesto tijekom turističke predsezone kao što je bio običaj prijašnjih godina, a ne o usporavanju trendova na tržištu rada.
"
U prilog tome govori stopa rasta broja oglasa u prvih sedam mjeseci godine u odnosu na prvih sedam mjeseci prošle godine od 4,1 posto te 5,6 posto rasta u odnosu na prethodnih sedam mjeseci." - navode u objavi.
Najtraženija zanimanja ostala su nepromijenjena u odnosu na srpanj prošle godine (
prodavač, skladištar, vozač, konobar, kuhar i knjigovođa) i zajedno su na godišnjoj razini generirala 1,7 posto rasta broja oglasa.
Najveći pad na rang ljestvici najtraženijih zanimanja imali su
programeri koji su s 13. mjesta pali na 24. mjesto, a najveći rast
liječnici koji su s 25. mjesta godinu dana ranije skočili na 12. najtraženije zanimanje u srpnju 2023. Najveće apsolutno smanjenje broja oglasa na godišnjoj razini u lipnju je zabilježeno u zanimanjima
programer, učitelj i hotelijer/ugostitelj, dok je najveće povećanje opaženo kod
liječnika, knjigovođa, skladištara i vozača.
Udio oglasa u kojima se tražila
srednja kvalifikacija i dalje je u porastu (u srpnju je iznosio 62 posto), kao što je u porastu i broj oglasa koji su nudili zaposlenje na
neodređeno vrijeme (s 44,1 na 47,4 posto). U srpnju je jedino u središnjoj Hrvatskoj zabilježeno smanjenje broja oglasa, -4,1 posto na godišnjoj razini, a rast su predvodile
istočna Hrvatska s 23,9 posto te
sjeverni Jadran s 19,5 posto.
Središnja Hrvatska i sjeverni Jadran doprinijeli su
rastu ukupnog broja oglasa s -2,4, odnosno s 2,4 postotna boda, čime se njihov zajednički doprinos poništio. Pad u srpnju tek je drugi zabilježeni godišnji pad broja oglasa u središnjoj Hrvatskoj od veljače 2021. (drugi je bio u prosincu 2022.). Zanimanja koja su najviše doprinijela padu oglasa u središnjoj Hrvatskoj su
programer, učitelj, zanimanje u financijama te informatičar.
Foto: Pexels.com/Ilustracija