Korisničko ime: Lozinka:
Naslovna Forum 031 Galerija 031 Oglasi 031 Novi korisnik!
Novosti
Najave i reporti
Kolumne
Gost priče
Interaktiv
Podrška
O nama



Novi podvožnjak u Osijeku pušten u promet

Prethodna tema View printer-friendly version Pošalji prijatelju ovu temu kao e-mail Tražilica Ispiši broj poruka na ovu temu svakog postera Snimi cijelu temu u text datoteku Sljedeća tema


Započnite novu temuOdgovorite na temu
Autor Poruka
Redakcija 031
Offline
Avatar

Ukupno postova: 71299
Spol: Nebitno Nebitno
Post Postano: 25.08.2023. 12:20 
Naslov:  Novi podvožnjak u Osijeku pušten u promet
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

Podvožnjak u Ulici svetog Leopolda Bogdana Mandića, na južnom ulazu u grad Osijek, pušten je u petak ujutro, četiri mjeseca prije završetka samoga projekta. Riječ je o realizaciji kapitalne investicije kojom se rješava gorući problem prometnih zastoja u jednoj od najprometnijih ulica, takozvanoj Čepinskoj cesti.

Otvorenju su nazočili gradonačelnik Osijeka Ivan Radić, potpredsjednik Vlade RH i ministra mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, ministar regionalnoga razvoja i fondova EU Šime Erlić, ravnatelj Središnje agencije za financiranje i ugovaranje programa i projekata EU Dragan Jelić, župan Osječko-baranjske županije Ivan Anušić, kao i brojni drugi uzvanici i građani Osijeka.

Osječani su podvožnjak čekali više od 50 godina, a danas je konačno otvoren. Time je jedan od najvećih prometnih problema grada Osijeka zauvijek riješen. Na ovoj je dionici vlak prolazio oko 30 puta dnevno zbog čega se na pružnom prijelazu ukupno stajalo oko 2,5 sati – rekao je osječki gradonačelnik Radić.

Vrijednost radova je 7,1 milijun eura, pri čemu je 85 posto sufinancirano iz Kohezijskog fonda, a 15 posto iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture. Grad Osijek iz svoga proračuna za ovu investiciju nije morao izdvojiti niti jedan cent.

Radovi su započeli u studenom 2021. godine, a završili su i prije roka, odnosno za godinu i devet mjeseci. Izgrađena su dva mosta, željeznički i cestovni, biciklistička i pješačka staza, javna rasvjeta, ali i sanitarno-fekalna i oborinska kanalizacija. Sve to omogućava kontinuirani promet, bez prekidanja prometnih trasa. Nema više opasnosti ni za pješake, koji su prije morali prelaziti preko pružnog prijelaza. Zasađeno je i 57 novih stabala.

Nema stajanja. Plan je do kraja ove godine dovršiti intrazonsku cestu koja povezuje podvožnjak i autobusni kolodvor, čime ćemo dodatno rasteretiti ne samo podvožnjak već i kružni tok. Uz to, u tijeku je još jedan veliki infrastrukturni projekt, a to je modernizacija tramvajske mreže vrijedna 35 milijuna eura, nakon koje nam slijedi i nabava novih niskopodnih tramvaja. Stoga možemo reći da uistinu svjedočimo prometnoj renesansi grada Osijeka – kazao je gradonačelnik Radić.

Oleg Butković, potpredsjednik Vlade RH i ministar mora, prometa i infrastrukture, govorio je o drugim prometno infrastrukturnim projektima koji se provode koje provode na području Osijeka i Osječko-baranjske županije, ističući obnovu tramvajske infrastrukture, nabave 25 novih autobusa i 10 niskopodnih tramvaja, rekonstrukciju terminala Zračne luke Osijek, željezničkog kolodvora, završetak koridora 5C, obilaznice Petrijevaca i Belog Manastira, te izgradnju Luke rasutih tereta.

Ovo je vrlo bitan projekt za grad Osijek, što je i Ministarstvo prepoznalo kao jedno od tri uska grla – crne točke prometa u Hrvatskoj. Čestitam Gradu Osijeku koji je pripremio projekt. Grad Osijek i Osječko-baranjska županija koristeći vertikalu, ali i mogućnosti koje pružaju resorna ministarstva i Vlada u vezi EU fondova i nacionalnih sredstava rade pozitivne stvari. Osijek je jedinstven grad u Hrvatskoj i može biti primjer drugim gradovima kako sve vidove prijevoza i prometa uključiti u investicijski ciklus te unapređivati sustav i, što je najbitnije, povećavati sigurnost prometa, jeftiniji i dostupniji gradski prijevoz. Tu Osijek prednjači – poručio je potpredsjednik Vlade i ministar Butković.

Čestitajući Gradu i Županiji, ministar regionalnoga razvoja i fondova EU istaknuo je da je u Osijeku postignuta nova razvojna dinamika.

Lijep dan za Osijek, ovo je projekt koji se dugo očekivao. Uz pomoć EU fondova realizirao se jedan od velikih kapitalnih projekata na području Osijeka i Osječko-baranjske županije, ovog puta u sektoru prometa. Više od 400 milijuna eura je realizirano u mandatu Vlade iz europskih fondova, što je impresivna brojka projekata koji su realizirani u području javne, društvene, kulturne i gospodarske infrastrukture, od nedavno otvorenog Gospodarskog centra OBŽ, RDC OBŽ i drugih brojnih projekata na području prometa od biciklističkih staza do ulaganja u tramvajsku infrastrukturu i tramvaje. Dakle, cijeli niz strateških kapitalnih projekata koji svakim danom Osijek čine boljim, koji su napravili pozitivnu transformaciju Osijeka a koja se osjeti iz cijele Hrvatske. Vjerujem da će se tako i nastaviti s novim projektima – istaknuo je ministar Erlić.

Ravnatelj SAFU-a Dragan Jelić napomenuo je da je projekt proveden bez ikakvih problema te da su sve projektne aktivnosti izvršene bez korekcija.

To je primjer kako treba koristiti europska sredstva, a Grad Osijek i Osječko-baranjska županija pokazuju to i u provedbi drugih projekata. Naime, samo u SAFU-u imamo ugovore vrijedne više od 200 milijuna eura s područja grada Osijeka te 320 milijuna eura s područja Osječko-baranjske županije, čime su Osijek i OBŽ prvi u Hrvatskoj po povlačenju europskih sredstava. Radujem se i budućoj suradnji tijekom novog financijskog razdoblja u sljedećih desetak godina – ustvrdio je Jelić.

Ovo je jedan od najvećih projekata na području Osijeka i Osječko-baranjske županije, uz dakako završetak Vc koridora, potom obnovu zgrade željezničkog kolodvora u Osijeku, ali i rekonstrukcije zgrade putničkog terminala Zračne luke Osijek. Uz izgradnju RDC OBŽ za voće i povrće te GC OBŽ, navedene investicije će revitalizirati i pružiti dodanu vrijednost gospodarstvu grada Osijeka, Osječko-baranjske županije, ali i cijelog istoka Hrvatske. Za njihovu je realizaciju bila ključna suradnja, sinergija i koordinacija svih dionika, na čemu im se zahvaljujem. Pred nama je dovršetak niza kvalitetnih projekata kao i početak novih, a njihov benefit se očituje u gospodarskim pokazateljima koji iz godine u godinu rastu na području Osječko-baranjske županije – poručio je župan Ivan Anušić.


Tekst: Grad Osijek
Foto: Osijek031.com

Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
pirko
Offline
Ukupno postova: 115
Spol: Nebitno Nebitno
Post Postano: 25.08.2023. 12:53 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

Sada se mogu koncentrirati na druge probleme..npr. kako rasteretiti čep koji se stvorio 10 metara dalje zbog probijanja svih rokova oko renoviranja tramvajske pruge ili površina namijenjenih pješacima, a koje je grad ustupio tajkunima da mogu puknuti terese birtija, a građani koji pješače moraju na cestu umhesto da hodaju po stazi koja je za to predviđena!

Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
zoran runtic
Offline
Ukupno postova: 1
Spol: Nebitno Nebitno
Post Postano: 26.08.2023. 8:33 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

Postovani Pirko,
ne budite negativni.... Podvožnjak je završen u rekordnom roku. Nije to lako. 500 metara ceste za manje od dvije godine. Po toj dinamici auto cesta Zagreb Split bi se gradila 800 godina. Ovo su veliki građevinski zahvati, za one koji znanja nemaju...
Što se tiče ugostiteljskih terasa u Osijeku one su napravljene u skladu s estetskim kriterijima onih koji o tome odlučuju. Ne žele svi uredan europski Osijek. Mnogi žele bizantijski Osijek, bez pravila ... Terasa uz križanje, ostakljena terasa na pješačkoj stazi. Možda su nadležni u dužničkom odnosu, pa ne mogu postovati Zakon.

Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
valsorimp
Offline
Ukupno postova: 2
Spol: Nebitno Nebitno
Post Postano: 26.08.2023. 11:07 
Naslov:  Re: Novi podvožnjak u Osijeku pušten u promet
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

Pohvale završetku projekta!
Nadam se da će se razvoj budućeg rasterećenja zapadnog djela grada za sve koji putuju Štrosmajerovom i Sljemenskom napraviti tako da se napokon izgradi cesta koja ide uz prugu od ovog novoizgrađenog podvožnjaka do portanove. Istu su u starim projektima nazivali intrazonska cesta. Tko god povlači iz Europe novac za prometni razvoj grada samo nastavite.

Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
 



 Skoči u forum: