
U organizaciji
Agencije za elektroničke medije i Ureda UNICEF-a za Hrvatsku te brojnih drugih partnera i pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i medija i Ministarstva znanosti i obrazovanja,
od 2. do 8. svibnja 2022. održat će se
5. Dani medijske pismenosti, s aktivnostima i u tjednu prije i poslije.
Cilj projekta je osvjestiti javnost o važnosti medijske pismenosti i osigurati što većem broju građana, posebice djece i mladih, prilike za učenje o medijima.
Filozofski fakultet se i ove godine uključio u projekt Dani medijske pismenosti. Program će se održavati na Filozofskom fakultetu od 3. svibnja 2022. do 5. svibnja 2022. u predavaonici 84 te u prostorijama knjižnice. Program će, s pet projekata, predstavljati studenti treće godine Sociologije, pod vodstvom doc. dr. sc.
Gordane Lesinger te dr.sc.
Branimira Felgera.
U povodu Svjetskog dana slobode medija u
utorak 3. svibnja 2022., u povodu Svjetskog dana slobode medija, u predvorju fakulteta bit će postavljena mini izložba kao uvod u Dane medijske pismenosti. Projekt se nastavlja u
srijedu 4. svibnja 2022. u 15.00 sati u predavaonici 38. s tri predavanja.
Prvo predavanje naziva „
Učenje i društveni mediji“, u kojem će se govoriti o izvanrednom obrazovanju na daljinu tijekom pandemije, konzumerizmu i učenju, metaverse-u te prožimanju globalnog i lokalnog u životima mladih, odnosno o povezanosti korištenja medija i privrženosti lokalnoj sredini. Izlagači su doc. dr. sc.
Senka Žižanović, asistent
Nemanja Spasenovski, dr. sc.
Hrvoje Leventić, doc. dr. sc.
Mateo Žanić, te dr. sc.
Goran-Marko Miletić.
Istoga će se dana održati još dva predavanje - „
Uloga medija u različitim generacijama suvremenog društva“ predavanje je koje se temelji na sve većoj upotrebi raznih medija (društvenih mreža, igrica i raznih platformi), te samim time i uređaja koji prenose te medije, u svim generacijama suvremenog društva. Cilj je ukazati na probleme sve veće upotrebe medija i uređaja povezanima s njima u jako ranoj dječjoj dobi, te nepoznavanja medija u starijoj životnoj dobi. Rezultati provedenog projekta bit će prezentirani učenicima, studentima i roditeljima djece predškolske dobi putem izlagača
Ane Mari Mijatović, te
Karle Harkanovac.
Treće predavanje pod nazivom „
Medijska pismenost roditelja i njihova percepcija društvenih mreža“ temelji se na utjecaju medija na djecu i mlade, a samim time i na njihove roditelje koji bi trebali predstavljati uzor. Potrebno je naglasiti važnost medijske pismenosti kako bi mladi i odrasli mogli raspoznati i razlikovati dezinfomacije i manipuliranje činjenicama u medijima te kako bi putem medijske pismenosti mogli razvijati kritičko mišljenje i lakše komunicirati s drugima. Osim upoznavanja roditelja s načinom komuniciranja i dijeljenjem sadržaja mlađih generacija potrebno je i naglasiti ulogu roditelja u prevenciji opasnog sadržaja na društvenim mrežama. Projekt će se održati kao radionica i edukativni sadržaj svim studentima na Filozofskom fakultetu, predavač projekta je izv. prof. dr. sc.
Renata Jukić, a izlagači su
Marta Sabo i Katarina Stantić.
U
četvrtak 5. svibnja 2022. u prostorijama Knjižnice Filozofskoga fakulteta (Školska ulica 9) s početkom u 16.30 održat će se radionica „
Emoji – jezik novog doba“ održati će se s učenicima osnovne škole Franjo Krežma u Osijeku u prostorijama Filozofskog fakulteta. Radionica je osmišljena kao informativni razgovor s učenicima 7. i 8. razreda o njihovom načinu komuniciranja na društvenim mrežama i korištenja emotikona. Usmeni dio bit će popraćen igrom na istu temu.
Projekt MEDIOS završava debatom pod nazivom „Online dating – prednosti i nedostatci online dating aplikacija“. Ovaj će se projekt temeljiti na debati za i protiv korištenja online dating platformi u svrhu pronalaska partnera. Održat će se na Filozofskom fakultetu među studentima, a cilj je utvrditi količinu svjesnosti o mogućim posljedicama i prednostima te sklonosti mladih prema takvom načinu upoznavanja.
Budući da su Dani medijske pismenosti koncipirani kao platforma za suradnju različitih sudionika i organizaciju događanja s ciljem promicanja medijske pismenosti, i ove su se godine sve odgojno-obrazovne ustanove, knjižnice, kina, mediji, udruge i drugi društveni sudionici mogli uključiti organizacijom svojih predavanja, radionica, okruglih stolova, filmskih projekcija i drugih aktivnosti – uživo ili putem interneta.
