2021. godina bit će zabilježena po tome što je u svom
južnom kraku autocesta Slavonika dovedena do kraja, jer je u promet prema
Bosni i Hercegovini pušten granični prijelaz i
most Svilaj preko Save. 2022. bit će godina koja će definitivno nagovijestiti konačan završetak gradnje Slavonike, kao dijela
koridora 5 C, piše
Glas Slavonije.
Naime, za očekivati je kako će u idućih šest mjeseci biti
dovršena te puštena u promet nova dionica autoceste,
od Osijeka do Belog Manastira. Ona uključuje i novi most preko Drave.
Gradnja poddionice koja je pred svojim krajem, od
mosta Halasica do čvora Beli Manastir, vrijedna je
443 milijuna kuna (bez PDV-a), a projekt se financira sredstvima
Europske banke za obnovu i razvoj i Hrvatske banke za obnovu i razvoj. Potom još ostaje na tom koridoru doći do granice s Mađarskom, što je najavljeno do kraja 2023. godine.
Kada je riječ o autocestama, najavljeno je i uvođenje novog sustava
beskontaktne naplate, bez na pojedinim manjim čvorištima, što je već uvedeno na čvorištu
Spačva (A3), a u taj će režim ući i naplata na Slavonici, na ulazu
za Osijek kod Čepina.
Kada su u pitanju investicije
Hrvatskih cesta u Osijek i okolicu, u tijeku je obimna rekonstrukcija prometnice D213 na dionici
od Osijeka do Erduta, odnosno do granice sa Srbijom. U tijeku su i radovi na rekonstrukciji na potezu od raskrižja Nemetin do (budućeg) kružnog raskrižja Aljmaš. Vrijednost radova na ovoj dionici u dužini od 12,3 kilometra iznosi
72 milijuna kuna. No, ovo je prva faza rekonstrukcije, ona se u drugoj fazi nastavlja do križanja za Dalj, a u posljednjoj fazi i do graničnog prijelaza Erdut. Ukupna dužina rekonstrukcije iznosit će
22,5 kilometara, uz ukupnu vrijednost od
120 milijuna kuna.
Ipak, najveći projekt lokalne cestovne infrastrukture koji će se ove godine
zahuktati, a bit će dovršen 2023. godine, gradnja je podvožnjaka na južnom cestovnom ulazu u Osijek.
Tekst i foto: Osijek031.com