Riječ je o Erasmus projektima '
Škola koja uči' i '
Zemlja = matematika*znanost*društvo' čija realizacija je počela ove školske godine.
U projektu ‘Zemlja=matematika*znanost*društvo’ riječ je o školskom partnerstvu između 4 škole na temu
klimatskih promjena, u vrijednosti od
170.000,00 EUR. Partnerske škole dolaze iz
Francuske, Portugala, Španjolske i Hrvatske. Osim
10 učitelja, ukupno će
20 učenika putovati u navedene zemlje u posjet partnerskim školama na tjedan dana. Na taj način će imati priliku upoznati i raditi zajedno sa svojim vršnjacima u različitim europskim državama, razvijati jezične, interpersonalne i međukulturalne vještine. Prva mobilnost učenika održana je u listopadu u Francuskoj na kojoj je sudjelovalo šestero učenika 6.a razreda (
Katja Bačić, Natali Ljikar, Karlo Peček, Nikolina Šimić, Lucija Burić i Borna Čikojević) uz pratnju učiteljica
Zorice Jukić, Lidije Grganović te ravnatelja
Vedrana Čerine. Učenici su svaki dan sudjelovali na nastavi, a u četvrtak su prezentirali projektne plakate. Poslijepodnevni sati su bili namijenjeni obilascima gradova
Rioma i Clermont Ferranda, te posjetu vulkanskom tematskom parku
Vulcania, a dani su se završavali zajedničkom večerom i druženjem. Imali smo priliku posjetiti i Pariz s njegovim brojnim atrakcijama.
Evo što su o tom iskustvu rekli učenici i učitelji:
Lucija (12) :
''
Najbolje putovanje ikada sa svojim prijateljima i to van Hrvatske. Francuska je jedna od najljepših država u kojima sam bila, prelijepi gradovi s još ljepšim mjestima za obilazak.
Najviše sam se oduševila s time da su Francuzi s kojima smo se susretali i družili tako jako otvoreni, druželjubivi i prijateljski prema nama.
Ovo putovanje je nešto što ću pamtiti kao nešto najljepše u svome životu.''
Nikolina (12):
''
Putovanje u Francusku bilo je nezaboravno. Upoznala sam puno novih prijatelja kao što su Španjolci, Portugalci i Francuzi naravno. Jako mi se sviđa njihovo školsko dvorište u kojem provode podosta vremena, u dvorištu se nalazi kantina u kojoj jednu ručak. Po mom mišljenju naša školska hrana je bolja nego njihova. Puno toga smo obišli i puno se nahodali ali vrijedilo je.''
Zorica Jukić:
''
Uzbuđenje uoči putovanja moglo se osjetiti u zraku, a svakim prijeđenim kilometrom postajalo je veće. I to s razlogom jer već prvi dan u Parizu bio je da nam i Kušanov Koko može pozavidjeti. Naša je deveteročlana „posada“ s lakoćom plovila užurbanim ulicama Pariza, snalazila se u pariškom metrou i vješto pronalazila postaje s ciljanim nam atrakcijama.
U Riomu, idiličnom gradiću u podnožju vulkana Puy de Dome, gradu naših domaćina, imali smo vremena posložiti pariške dojmove, ali i puno vremena za stjecanje novih iskustava. Obilazili smo zanimljive lokacije, kušali i ukusna i manje ukusna francuska jela, brusili svoje komunikacijske vještine na engleskom jeziku… Jako nam se svidio tematski vulkanski park jer smo zahvaljujući 4D ili 6D projekcijama išli u prošlost i budućnost, od podzemlja i podmorja do svemirskih bespuća.
Bili smo složna, snalažljiva i strpljiva ekipa, a upravo je to ono što je ovo putovanje učinilo nezaboravnim.''
Projekt 'Škola koja uči' usmjeren je na usavršavanje zaposlenika škole na međunarodnim seminarima. Ovim projektom želimo poboljšati način poučavanja, stvarajući dinamičniji i suvremeni način poučavanja korištenjem nastavnih metoda i strategija poput obrnute učionice, clil-a, projektno orijentiranog učenja, problemske nastave. Takav pristup nije više usredotočen na sadržaj učenja nego na razvoj ključnih kompetencija poput kreativnosti, kritičkog razmišljanja i rješavanja problema. U projektu sudjeluje 15 djelatnika škole, a na prvom seminaru '
Active art : Understanding and Enjoying Art in the Classroom and Beyond' u Barceloni, sudjelovali su učiteljica glazbene kulture
Tihana Bučanac i učitelj likovne kulture
Mario Pleša. Seminar se temelji na multidisciplinarnom pristupu psihologiji umjetnosti, upoznavajući sudionike s različitim načinima razumijevanja i poučavanja umjetnosti, proučavajući učenički kreativni proces i ističući pozitivan utjecaja umjetničkih aktivnosti na našu dobrobit. Vrijednost projekta je
38.474,00 EUR.
Tekst i foto: OŠ August Šenoa