s Kako će izgledati ocjenjivanje u novoj školskoj godini [1/1]
Korisničko ime: Lozinka:
Naslovna Forum 031 Galerija 031 Oglasi 031 Novi korisnik!
Novosti
Najave i reporti
Kolumne
Gost priče
Interaktiv
Podrška
O nama

Kako će izgledati ocjenjivanje u novoj školskoj godini

Prethodna tema View printer-friendly version Pošalji prijatelju ovu temu kao e-mail Tražilica Ispiši broj poruka na ovu temu svakog postera Snimi cijelu temu u text datoteku Sljedeća tema


Započnite novu temuOdgovorite na temu
Autor Poruka
Redakcija 031
Offline
Avatar

Ukupno postova: 55075
Spol: Nebitno Nebitno
Post Postano: 01.09.2021. 13:46 
Naslov:  Kako će izgledati ocjenjivanje u novoj školskoj godini
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

AZOO je objavio dugo iščekivane Smjernice za početak nastavne godine 2021./2022. vezane uz provjeru odgojnoobrazovnih ishoda. Poseban naglasak u smjernicama stavljen je na ocjenjivanje, odnosno vrednovanje, učenika, prenosi portal srednja.hr

Ako su učenici ili učitelji/nastavnici zbog epidemioloških razloga završili u samoizolaciji kraćoj od dva tjedna, za to vrijeme učenici ne bi trebali dobivati brojčane ocjene već se predlaže učenike vrednovati samo formativno. Formativno se vrednovanje mora provoditi svakodnevno jer je učenicima i roditeljima važna povratna informacija o uspješnosti učenikova rada i kako napreduju sa znanjem u pojedinačnom predmetu. Sve nastavne materijale koji se daju učenicima potrebno je svakodnevno pregledati i vratiti ispravljene.

Ako se pak nastava na daljinu provodi dulje vrijeme, potrebno je provesti najavljeno sumativno vrednovanje učenika. Sumativno vrednovanje treba se provoditi uravnoteženom izmjenom pisanog i usmenog provjeravanja.

Da pojasnimo, sumativno je ono vrednovanje kod kojeg se procjenjuje trenutačno učenikovo znanje i njegove trenutačne vještine, primjerice provjera poznavanja povijesnih činjenica na satu povijesti. S druge strane, formativno je vrednovanje neprestano praćenje dinamike i kvalitete učenikova napredovanja tijekom cijele godine; primjerice, kada nastavnik povijesti učeniku kaže da mu dobro ide poznavanje činjenica i okolnosti, međutim da ima malo problema s kartografijom pa da na tome mora poraditi. Kod formativnog vrednovanja, dakle, nema numeričke ocjene.

Agencija napominje da učitelji i nastavnici autonomno odlučuju o tehnologiji koju će koristiti. Ono što trebaju jest redovito upisivati bilješke u e-imenik, tako da one budu jasne i razumljive učenicima i roditeljima.

Iz AZOO-a učiteljima napominju kako za provođenje pisane provjere raspolažu čitavim nizom digitalnih alata koji omogućavaju kreiranje digitalnih pisanih provjera, ali i da se digitalna pisana provjera mora temeljiti na istim pravilima koja vrijede za pisane provjere u tiskanom obliku. Koristeći digitalne alate za provedbu pisane provjere znanja učenika, učitelj/nastavnik i učenik će dobiti povratnu informaciju o uspješnosti svog rada odmah po predaji rada.

Savjetuju i da učenici pišu uvodno provjeravanje neopterećeni te da se provjere ne vrednuju ocjenom, a naglašavaju kako učitelj i nastavnik samostalno sastavlja uvodne provjere jer najbolje poznaje svoje učenike. Smjernice naglašavaju i važnost pozitivnog stava učenika prema školi.

Ovisno o rezultatima uvodne provjere, potrebno je s učenicima ponoviti i uvježbati sadržaje koji nisu na prihvatljivoj razini, a moguće ih je provesti kroz godišnji kurikul. Pri ponavljanju i uvježbavanju sadržaja treba pojačano raditi na ishodima u kojima su učenici pokazali slabiju razinu ili neuspjeh. S rezultatima uvodnog provjeravanja važno je upoznati učenike i roditelje da bi dobili informaciju o razini odgojno-obrazovnih postignuća na početku nastavne godine. Ti bi podaci trebali motivirati učenike na učenje, razvoj vještina, sposobnosti, a roditelje na pružanje podrške kod kuće, zaključuju iz Agencije.



Tekst: Osijek031.com
Foto: Pixabay.com/Ilustracija

Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
 



 Skoči u forum: