Na zatvorenom dijelu jučerašnje sjednice
Vlade RH skupštini
Zračne luke Osijek predloženo je imenovanje
Ivana Kosa za direktora, na razdoblje od najduže šest mjeseci, a do provedbe postupka imenovanja direktora putem javnog natječaja.
Iako je
stav struke da bi na poziciji direktora jedne
zračne luke trebala biti osoba s
radnim iskustvom u avioindustriji, to nužno
ne mora biti tako s obzirom na to da se direktori uvijek mogu okružiti
kvalitetnim i stručnim suradnicima koji će ih uputiti u sve detalje ovog, malo je reći, specifičnog posla.
Novi direktor zračne luke dolazi u Osijek koji za ovo ljeto nema najavljenu niti jednu međunarodnu liniju. Ova zračna luka danas ovisi isključivo o domaćim letovima
Trade Aira i Croatia Airlinesa koje financira država, ostalo se svodi na povremene (ad-hoc) charter dolaske zrakoplova u Osijek.
I ne, Osijek kao zračna luka kojoj gravitira
značajan broj stanovnika nije bez svog potencijala. Njen potencijal leži u činjenici da je značajan broj stanovnika slavonskih županija iselio u Europu (
Irska, Velika Britanija i Njemačka) pa, ako već
nema redovnih linija s obzirom na slabije razvijen turizam u odnosu na obalu, onda postoji niz mogućnosti u uspostavljanju redovnih (barem sezonskih) linija kojima bi se koristili upravo iseljenici i njihove obitelji.
Prije svega se tu radi o liniji između
Dublina i Osijeka, Londona i Osijeka, te pojedinih destinacija u Njemačkoj.
Ryanair je bio taj koji je posljednji prometovao na liniji između Londona i Osijeka no zračna luka nagomilala je više od
3 milijuna kuna duga prema ovom prijevozniku i isti je, sasvim opravdano,
prekinuo promet prema Zračnoj luci Osijek. Da stvar bude gora, Jutarnji list je objavio kako je nedavno smijenjeni direktor zračne luke,
Davor Forgić,
odbio platiti dug Ryanairu iako je uz suglasnost države podignut kredit čija su sredstva dijelom bila namijenjena i za podmirenje obveza prema Ryanairu.
Bez plaćanja duga Ryanairu ovaj se prijevoznik sigurno
neće vratiti u Osijek, a upravo bi Ryanair mogao povezati Osijek i Dublin (unatoč bazi u Zagrebu prema kojoj trenutno nema najavljene linije iz Irske). Također, Ryanair bi mogao Osijek povezati i s Njemačkom, a nema sumnje ni da bi Eurowings bio zainteresiran za razgovore na tu temu.
Od četiri međunarodne linije koliko ih je prije svega nekoliko godina imao Osijek (
Stuttgart, Köln, London i Basel) trenutno ne postoji ni jedna. Dijelom je za to kriva i korona kriza, no još više uprava koja nije bila na visini zadatka.
Upravljati jednom zračnom lukom kao što je Osijek sigurno
nije lako, na upravi je da se bori za svakog putnika, svaku liniju i svaki euro koji se može uložiti u sjedalo prema i iz Osijeka. Bez takve aktivnosti Osijek (p)ostaje mali aerodrom bez međunarodnih linija.
Tisuće iseljenih iz slavonskih županija putuju u svoj rodni kraj barem jednom godišnje, kao i njihove obitelji njima u posjetu. Danas je taj put
dugotrajan i skup, autobusima, automobilima, ili pak zrakoplovima iz susjedne Budimpešte ili Beograda. Razumne cijene jednog niskotarifnog prijevoznika u Osijeku omogućile bi upravo tim putnicima da svoje putovanje započnu odnosno završe u Zračnoj luci Osijek, čime bi se ispunio i njen smisao javnog djelovanja.
Ivan Kos ranije je bio predsjednik
Uprave osječke Opeke te predsjednik
Hajduka, a uskoro će postati v.d. direktora zračne luke. U vrijeme obnašanja ove dužnosti ima priliku za istim stolom okupiti predstavnike
Hrvatske turističke zajednice, lokalnih turističkih zajednica te Grada Osijeka i Osječko-baranjske županije te iznaći financijska sredstva kako bi se obnovio međunarodni promet u ovoj zračnoj luci.
Tekst: Croatianaviation.com
Foto: Dino Spaić/Foto-arhiv031