Korisničko ime: Lozinka:
Naslovna Forum 031 Galerija 031 Oglasi 031 Novi korisnik!
Novosti
Najave i reporti
Kolumne
Gost priče
Interaktiv
Podrška
O nama



Ivan Kos postaje direktor Zračne luke Osijek?

Prethodna tema View printer-friendly version Pošalji prijatelju ovu temu kao e-mail Tražilica Ispiši broj poruka na ovu temu svakog postera Snimi cijelu temu u text datoteku Sljedeća tema


Započnite novu temuOdgovorite na temu
Autor Poruka
Redakcija 031
Offline
Avatar

Ukupno postova: 65676
Spol: Nebitno Nebitno
Post Postano: 23.04.2021. 15:43 
Naslov:  Ivan Kos postaje direktor Zračne luke Osijek?
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

Na zatvorenom dijelu jučerašnje sjednice Vlade RH skupštini Zračne luke Osijek predloženo je imenovanje Ivana Kosa za direktora, na razdoblje od najduže šest mjeseci, a do provedbe postupka imenovanja direktora putem javnog natječaja.

Iako je stav struke da bi na poziciji direktora jedne zračne luke trebala biti osoba s radnim iskustvom u avioindustriji, to nužno ne mora biti tako s obzirom na to da se direktori uvijek mogu okružiti kvalitetnim i stručnim suradnicima koji će ih uputiti u sve detalje ovog, malo je reći, specifičnog posla.

Novi direktor zračne luke dolazi u Osijek koji za ovo ljeto nema najavljenu niti jednu međunarodnu liniju. Ova zračna luka danas ovisi isključivo o domaćim letovima Trade Aira i Croatia Airlinesa koje financira država, ostalo se svodi na povremene (ad-hoc) charter dolaske zrakoplova u Osijek.

I ne, Osijek kao zračna luka kojoj gravitira značajan broj stanovnika nije bez svog potencijala. Njen potencijal leži u činjenici da je značajan broj stanovnika slavonskih županija iselio u Europu (Irska, Velika Britanija i Njemačka) pa, ako već nema redovnih linija s obzirom na slabije razvijen turizam u odnosu na obalu, onda postoji niz mogućnosti u uspostavljanju redovnih (barem sezonskih) linija kojima bi se koristili upravo iseljenici i njihove obitelji.

Prije svega se tu radi o liniji između Dublina i Osijeka, Londona i Osijeka, te pojedinih destinacija u Njemačkoj.

Ryanair je bio taj koji je posljednji prometovao na liniji između Londona i Osijeka no zračna luka nagomilala je više od 3 milijuna kuna duga prema ovom prijevozniku i isti je, sasvim opravdano, prekinuo promet prema Zračnoj luci Osijek. Da stvar bude gora, Jutarnji list je objavio kako je nedavno smijenjeni direktor zračne luke, Davor Forgić, odbio platiti dug Ryanairu iako je uz suglasnost države podignut kredit čija su sredstva dijelom bila namijenjena i za podmirenje obveza prema Ryanairu.

Bez plaćanja duga Ryanairu ovaj se prijevoznik sigurno neće vratiti u Osijek, a upravo bi Ryanair mogao povezati Osijek i Dublin (unatoč bazi u Zagrebu prema kojoj trenutno nema najavljene linije iz Irske). Također, Ryanair bi mogao Osijek povezati i s Njemačkom, a nema sumnje ni da bi Eurowings bio zainteresiran za razgovore na tu temu.

Od četiri međunarodne linije koliko ih je prije svega nekoliko godina imao Osijek (Stuttgart, Köln, London i Basel) trenutno ne postoji ni jedna. Dijelom je za to kriva i korona kriza, no još više uprava koja nije bila na visini zadatka.

Upravljati jednom zračnom lukom kao što je Osijek sigurno nije lako, na upravi je da se bori za svakog putnika, svaku liniju i svaki euro koji se može uložiti u sjedalo prema i iz Osijeka. Bez takve aktivnosti Osijek (p)ostaje mali aerodrom bez međunarodnih linija.

Tisuće iseljenih iz slavonskih županija putuju u svoj rodni kraj barem jednom godišnje, kao i njihove obitelji njima u posjetu. Danas je taj put dugotrajan i skup, autobusima, automobilima, ili pak zrakoplovima iz susjedne Budimpešte ili Beograda. Razumne cijene jednog niskotarifnog prijevoznika u Osijeku omogućile bi upravo tim putnicima da svoje putovanje započnu odnosno završe u Zračnoj luci Osijek, čime bi se ispunio i njen smisao javnog djelovanja.

Ivan Kos ranije je bio predsjednik Uprave osječke Opeke te predsjednik Hajduka, a uskoro će postati v.d. direktora zračne luke. U vrijeme obnašanja ove dužnosti ima priliku za istim stolom okupiti predstavnike Hrvatske turističke zajednice, lokalnih turističkih zajednica te Grada Osijeka i Osječko-baranjske županije te iznaći financijska sredstva kako bi se obnovio međunarodni promet u ovoj zračnoj luci.





Tekst: Croatianaviation.com
Foto: Dino Spaić/Foto-arhiv031

Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
 



 Skoči u forum: