Zračna luka Osijek (ZLO) potpisala je ugovor o suradnji s britanskom tvrtkom
Low Cost Airport Group Limited (
LCAG) čije je primarno područje interesa razvoj i upravljanje
regionalnim zračnim lukama u Europi. Ovi konzultanti Osječanima će pomoći pri lobiranju i uspostavljanju kontakata s niskotarifnim aviokompanijama.
Ugovorom je definirano proširenje aktivnosti dovođenjem strateških partnera koji ne moraju, kako je jučer za Poslovni dnevnik objasnila direktorica ZLO-a
Blanka Strahonja, ući u vlasničku strukturu, nego, primjerice, u blizini osječkoga aerodroma otvoriti neke tehničke baze za cargo ili putnički prijevoz što će utjecati na povećanje zračnoga prometa. Svojom aktivnošću britanski LCAG kojim predsjeda
Paul Whelan sa
30-godišnjim iskustvom u zrakoplovstvu već je pomogao regionalnim lukama u Velikoj Britaniji, a aktivni su u zračnoj luci u talijanskoj Parmi gdje imaju i pet posto vlasničkoga udjela.
- Britanci smatraju da ovdje postoje veliki potencijali što smo mi već od prije znali. Uz njihovu pomoć do kraja ove godine trebali bi ugovoriti letove s barem jednom niskotarifnom kompanijom iz Osijeka prema nekoj od europskih destinacija. Analizirajući tržište prošle, kao i ove godine, to bi bila Njemačka i Engleska, konkretnije, gradovi Frankfurt i London s kojima bi se povezali zračnom linijom, tumači
Strahonja.
Sa ZLO-a od njegove obnove i ponovnoga stavljanja u funkciju nakon ratne devastacije leti isključivo domaći avioprijevoznik Croatia Airlines, i to samo za ljetnih mjeseci, jedan dan u tjednu, kada se uspostavlja "
zračni most" sa Splitom i Dubrovnikom. Red letenja nije se promijenio već tri godine. Upravo zbog ograničenog broja letova limitiran je broj putnika sa ZLO-a. Kako je već istaknula direktorica Blanka Strahonja, vrijeme prometovanja ni frekvencije ne odgovaraju potrebama putnika, ali unatoč tome oni bilježe prosječnu popunjenost od 75 posto što je, smatraju, izuzetno dobro.
Sama aerodromska zgrada u Klisi površine 1300 četvornih metara omogućava
protok od 200 do 400 putnika po satu, odnosno između
100.000 i 150.000 putnika godišnje, a Osječani su lani registrirali tek 2627 putnika dok ih je godinu dana prije, odnosno 2005., bilo 2343.
Uz najnoviji ugovor s Britancima Osječani očekuju kako će nastaviti započete pregovore s niskotarifnim avioprijevoznicima poput
Ryanaira ili
Wizz Aira, a koji su pokazali interes za letove iz Osijeka. I posljednja prepreka koja je onemogućavala slijetenja njihovih aviona na osječku pistu, prema najavi direktorice ZLO-a B. Strahonje, trebala bi biti otklonjena
do kraja ove godine jer je Hrvatska kontrola zračne plovidbe raspisala natječaj za kupnju i instaliranje
sustava za precizno navođenje vrijednoga oko milijun eura. Takav uređaj nema jedino ZLO u Hrvatskoj, a bez njega je onemogućeno slijetanje zrakoplova u otežanim vremenskim uvjetima, odnosno za niske naoblake ili slabe vidljivosti.
Autorica:
Ivana Barišić/
Poslovni.hr
Foto:
Toni