Korisničko ime: Lozinka:
Naslovna Forum 031 Galerija 031 Oglasi 031 Novi korisnik!
Novosti
Najave i reporti
Kolumne
Gost priče
Interaktiv
Podrška
O nama

Novi studijski program na Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku

Prethodna tema View printer-friendly version Pošalji prijatelju ovu temu kao e-mail Tražilica Ispiši broj poruka na ovu temu svakog postera Snimi cijelu temu u text datoteku Sljedeća tema


Započnite novu temuOdgovorite na temu
Autor Poruka
Redakcija 031
Offline
Avatar

Ukupno postova: 50692
Spol: Nebitno Nebitno
Post Postano: 15.07.2020. 10:42 
Naslov:  Novi studijski program na Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku prepoznao je važnost cjeloživotnoga obrazovanja u skladu s potrebama društva. Upravo je iz takvih potreba izrađen poslijediplomski specijalistički studij „Vođenje i upravljanje odgojno-obrazovnim institucijama“ kao reakcija na višegodišnje praćenje odgojno-obrazovne stvarnosti, brojnih upita budućih zainteresiranih i sadašnjih voditelja odgojno-obrazovnih ustanova koji su izrazili želju za stjecanjem dodatnih kompetencija koje su prepoznate u svijetu, a posljednjih su se godina na razini Republike Hrvatske učinili zantni napori da se prepozna važnost i nužnost ovakvih specijalističkih studija.

S obzirom na intenzivne promjene u sustavu obrazovanja, zahtjeve i složenost poslova, stjecanje kvalifikacije i specijaliziranje iz područja vođenja i upravljanja odgojno-obrazovnim ustanovama pokazala se kao obrazovna potreba. Promjene u obnavljanju i izrada Nacionalne klasifikacije zanimanja u RH također utječu na potrebu obrazovanja i osposobljavanja ravnatelja prema najvišim zahtjevima profesije ravnatelja. Uloga ravnatelja kao rukovoditelja škole se mijenja i zahtijeva se da je on/ona osposobljena za određivanje ciljeva, poticanje kreativnoga rada, usklađivanje zajedničkih napora, stvaranje klime suradnje, podržavanje humanizirajuće komunikacije, kreiranje vizije. Kvalitetu će ostvarenja uloge ravnatelja odrediti njegov kompetencijski profil koji će se reflektirati i u samoj kulturi škole. Dakle, osobne kompetencije (ponašanje i reagiranje), socijalne kompetencije (međuljudski odnosi), stručne kompetencije (pedagogija + ekonomija), razvojne kompetencije (usmjerenost na budućnost) su neizostavne kako bi ravnatelj kvalitetno ostvarivao povjerenu mu ulogu. Budući da je u sustavu obrazovanja RH zaposleno preko 1000 ravnatelja predškolskih, osnovnoškolskih i srednjoškolskih ustanova, izrada specijalističkog visokoškolskog kurikuluma ispunjava tržišnu svrhu. Cilj visokoškolskog kurikuluma Vođenje i upravljanje odgojno-obrazovnim ustanovama jest obrazovati i osposobiti sadašnje i buduće ravnatelje za kvalitetno i efikasno upravljanje odgojno-obrazovnom ustanovom primjenom priznavanja formalno, neformalno i informalno stečenih znanja.

Stjecanje sveučilišne specijalističke kvalifikacije ravnatelja omogućuje zapošljavanje u javnim, privatnim, vjerskim i alternativnim odgojno-obrazovnim ustanovama. Omogućuje, također, razvoj privatnog sektora koji u Hrvatskoj još uvijek nije dovoljno razvijen. Obrazovanje ravnatelja već je duže vremena u svijetu prepoznato kao nužna odrednica u kojoj se ogleda kvaliteta i upravljanje odgojno-obrazovnom ustanovom.

Poslijediplomski specijalistički studij „Vođenje i upravljanje odgojno-obrazovnim institucijama“ jedan je od prvih takvih specijalističkih studija na razini Republike Hrvatske (Zadar je bio prvi) koji nudi ovakav oblik permanentnog usavršavanja.
Poslijediplomski specijalistički studij „Vođenje i upravljanje odgojno-obrazovnim ustanovama“ traje 3 semestra, od kojih su prva dva vezana uz prisustvovanje polaznika nastavi, a treći semestar odnosi se na konzultativno-mentorski rad s odabranim mentorom prema željama polaznika.

Kompetencije koje stječe polaznik završetkom predloženog studija vidljive su iz sljedećih ishoda učenja studijskoga programa.

Polaznik će moći:
- pratiti suvremene trendove na tržištu i analizirati njihovu ulogu u primjeni marketinga
u odgojno-obrazovnim ustanovama
- analizirati poslove i sistematizirati radna mjesta te utvrditi kompetencije potrebne za
pojedina radna mjesta
- primjenjivati financijsko-računovodstveno poslovanje odgojno-obrazovne ustanove
- utvrditi ponudu i potražnju za ljudskim resursima te osmisliti selekcijski postupak
- primijeniti načela pedagoškog vođenja škole, koje polazi od potreba učenika
- kontinuirano pratiti kvalitetu nastavnoga procesa i općenito odgojno-obrazovnog rada
- prepoznati prijetnje poželjnoj kulturi škole te zajednički s ostalima pronalaziti načine njihova sprječavanja/uklanjanja
- organizirati izobrazbu iz područja inkluzivnog obrazovanja za suradnik kao i za implementaciju inkluzivne pedagogije unutar škole
- razvijati kvalitetnu komunikaciju sa sudionicima na lokalnoj, regionalnoj, nacionalnoj i
međunarodnoj razini
- znati napisati projektni plan, planirati i pratiti izvođenje projekta
- odabrati alate i instrumente upravljanja projektima
- analizirati i propitivati profesionalnu praksu u području odgoja i obrazovanja
- ostvarivati najučinkovitije modele suradnje s obitelji i zajednicom
- objasniti prirodu motivacije i njenu povezanost s ostalim psihičkim procesima i ponašanjem te ljudskom dobrobiti i uspješnošću
- razumjeti tijela upravljanja i temeljna načela administrativnog, poslovnog i pedagoškog vođenja odgojno-obrazovnih ustanova
- implementirati suvremene znanstvene spoznaje i primjere pozitivne prakse u odgojnoobrazovnu
- praksu i evaluaciju postignuća
- upravljati ljudskim potencijalima odgojno-obrazovne ustanove
- osiguravati trajni profesionalni razvoj zaposlenika odgojno-obrazovne ustanove
- unaprjeđivati i inovirati rad odgojno-obrazovne ustanove


Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
 



 Skoči u forum: