1. lipnja 2020. godine na
platformi ZOOM izlaganjem najboljih studentskih projekata zaokružena je suradnja između
Petula foods i Ekonomskog fakulteta u Osijeku.
Katedra za marketing na Ekonomskom fakultetu u Osijeku već dugi niz godina
uspješno surađuje s brojnim poslovnim subjektima iz Republike Hrvatske. Ovakve suradnje za cilj imaju povezivanje teorijskog znanja i prakse. Također, kroz projekte se želi studentima približiti realno stanje na tržištu i pripremiti ih za tržište rada. Posljednji studentski projekt pokrenula je izv.prof.dr.sc.
Helena Štimac na kolegiju Marketinško planiranje sa
Petula foods koji je dio VEINBERGER grupe.
„
Ovakvi projektni zadaci su izvrsni budući da studenti povezuju teoriju sa stvarnim primjerom iz prakse, te na taj način dobivaju širu sliku i problematiku, kao i izazove s kojima će se jednog dana susresti na tržištu rada. S druge strane, mladi poslovni subjekti i oni kojima je teško izaći iz svojih okvira je ova suradnja s visokim obrazovanjem izuzetna prilika da dobiju pogled iz nekog drugog kuta.“ - Helena Štimac, izvanredna profesorica Katedre za Marketing Ekonomskog fakulteta u Osijeku
Petula foods nastala je 2019. godine s ciljem da svojom ponudom proizvoda omogući ostalim hrvatskim poslovnim subjektima da plasiraju
zdrave, funkcionalne i ekološki prihvatljive proizvode i time komuniciraju svoju društvenu odgovornost.
„
U današnjem poslovanju, tvrtke moraju imati na umu rastuću svijest potrošača (pogotovo novijih generacija) o održivosti koja se sve više nameće kao glavni kriterij kod kupovine proizvoda. U tvrtki PETULA (lat. petulare, istražiti, pitati) živimo duh PETULE - djevojčice– istraživača prirode - koja je uvijek u pokretu i koja želi živjeti unutar ekoloških granica svoje planete. Uvijek smo u pokretu, tražeći najbolje zdrave, funkcionalne i održive proizvode koji će odgovarati ponudi naših budućih klijenata. Kada odlučujemo koje ćemo proizvode uključiti u paletu proizvoda koje nudimo, uvijek se prvo zapitamo: Bi li se to svidjelo Petuli? Svi brendovi u našoj ponudi moraju proći stroge kriterije selekcije, a uz kriterije sljedivosti i transparentnosti, biramo samo premium proizvode kod kojih se kontinuirano ulaže u istraživanje i razvoj te se poštuje kriterij održivosti tijekom cijelog životnog ciklusa, od biranja sirovina do finalnog odlaganja. -
Sandra Veinberger Alić, vlasnica Petula foods
Suradnja na ovom projektu započela je u veljači 2020. godine, kada su predstavnici Petula foods studentima 1. godine diplomskog studija, smjer Marketing, pobliže predstavili proizvode Bfresh i Hakuma. Upravo na navedenim proizvodima studenti su marketinški plan izrađivali gotovo 3 mjeseca.
„
Ciljna skupina brendova koje zastupamo su mladi ljudi visokog obrazovanja. Suradnju s EFOS-om vidjeli smo kao idealnu priliku u kojoj bismo dobili konkretne prijedloge a vezano za marketinšku strategiju nastupa brendova na hrvatskom tržištu i to upravo od strane predstavnika ciljne skupine. Kao klijenti na projektu, impresionirani smo radovima studenata koji su pokazali kombinaciju iznimne kvalitete našeg visokog školstva, talentiranosti, kreativnosti i praktičnosti u primjeni. Mlade ljude treba što prije uključiti u realni sektor i dati im priliku da stvaraju.“ - Sandra Veinberger Alić, vlasnica Petula foods
Spiros Masouras, export manager Bfresha i Christian Koder, osnivač i CEO Hakuma su se također uključili putem ZOOM platforme da se zahvale za suradnju i podrže najbolje timove. U kategoriji Bfresh pobijedio je tim T4 (
Gabrijela Budić, Teo Kifer, Dora Milković i Pamela Reštarović) dok je u kategoriji za proizvod Hakuma pobijedio tim Suit (
Barbara Ćosić, Iva Gavranić, Nikolina Hodak i Matea Vincetić).
„
Biti dijelom nečije priče izuzetna je čast. Poseban je osjećaj kada vam netko dopusti da zavirite u njihov svijet i dopusti vam da svojim idejama, analizama i istraživanjem upotpunite njihovu priču. Zahvaljujući izv.prof.dr.sc. Heleni Štimac, upravo takvu priliku dobio je moj tim koji je u posljednjih nekoliko mjeseci kroz aktivno pisanje marketing plana postao dijelom Bfresh priče. Ovaj projekt pokazao mi je da zaista najviše učimo kada radimo na konkretnim projektima, naučio me važnosti rada u timu i dao mi je cijeli jedan novi pogled na realni sektor. Znanje i vještine koje sam stekla kroz rad na ovom projektu uvelike će mi koristiti u daljnjem obrazovanju i još više kada se zaposlim nakon fakulteta“. –
Dora Milković, studentica
„
Prvo se želim zahvaliti profesorici Štimac i tvrtki Petula foods-a jer su nam pružili ovu priliku i vjerovali u sposobnosti studenata. Smatram da su praktični zadaci u obrazovanju neizostavni, a mi smo ovim projektom zasigurno stekle puno znanja koje ćemo koristiti u daljnjim izazovima koji se nađu pred nama. Uložile smo puno truda i vremena, a zagrizle najjače kada se birao konačni pobjednik. Sve to prepoznato je od strane članova žirija kojemu se uvelike zahvaljujemo.“ -
Barbara Ćosić, studentica
Suradnja je završila na obostrano zadovoljstvo. Kroz marketinške planove Petula foods je dobila mnogo inovativnih i zanimljivih ideja koje će im uvelike pomoći u daljnjem razvoju, a studenti su još jednom pokazali koliko su kreativni i maštoviti. Studentima će biti dodijeljena priznanja za najbolji marketinški plan u obje kategorije, ali i poklon paketi.
„
Mislimo da su prednosti ovakve suradnje mnogobrojne. Studenti su dobili priliku da se dokažu i teorijsko znanje primijene u praktično, od čega mogu imati koristi kad se nađu na tržištu rada. Prepoznali su izazove i faktore s kojima se određena tvrtka suočava na tržištu, danas posebno aktualne one ekonomske izazvane pandemijom koronavirusa. Mi kao klijenti na projektu iz detaljnih analiza i istraživanja dobili smo brojne i vrijedne uvide koji nam mogu pomoći u planiranju i razvijanju daljnjih marketinških aktivnosti. Ne možemo dovoljno naglasiti koliko je vidljivo vrijeme, trud i posvećenost koje su studenti uložili u ove projekte. Mnogo je kreativnih ideja i marketinških strategija koje možemo i želimo odmah primijeniti u poslovanju, a na ostvarenju nekih već i radimo. Iz svakog smo rada mogli izdvojiti neku korist i drago nam je što smo imali priliku surađivati na ovom projektu. Također, nije suvišno spomenuti kako su studenti posljednjih mjeseci bili naši najveći ambasadori koji su nam pomogli u širenju brand awarenessa, na čemu smo neizmjerno zahvalni.” –
Katarina Huber, odjel marketinga i prodaje Petula foods
Ovo je bila još jedna
uspješna suradnja Katedre za marketing na Ekonomskom fakultetu u Osijeku i poslovnih subjekata u Republici Hrvatskoj. Kroz sve projekte potvrdila se važnost povezivanja teorije s praksom za vrijeme studiranja. Osim toga, suradnja je donijela mnogo korisnoga studentima i poslovnim subjektima.
Tekst i foto: Matea Vincetić, studentica smjera Marketing, Ekonomski fakultet Osijek