Na
Ekonomskom fakultetu u Osijeku danas je održana konferencija za novinare pod nazivom „
Panona tour - Ploviti, otkrivati, živjeti..." na kojoj su predstavljena
iskustva i razmišljanja stručnjaka u riječnom turizmu.
Na konferenciji je istaknuto kako se od početka
riječnog turizma 2004. u hrvatskom
Podunavlju broj kruzera
udesetorostručio te ovaj oblik turizma raste
od 10 do 20% godišnje. Danas je na ovom području pet putničkih pristaništa - četiri na Dunavu i jedno na Dravi.
Kao najveći izazov
Božana Matoš iz tvrtke
Ankoris istaknula je to da programe riječnih brodara za
turiste s kruzera treba obogatiti i češće mijenjati, dodavši kako imamo veliku priliku, s obzirom na naš riječni potencijal, privući neke sasvim nove goste.
"
Infastrukturni su preduvjeti ispunjeni i sad je nužno obogatiti ponudu jer gosti s kruzera nerijetko žele nešto novo. Promijenila se i svijest pa se više gleda ekološka, zdrava hrana, ali i sadržaji za opuštanje ili pustolovinu. Programi koje riječni brodari nude turistima na kruzerima nisu se mijenjali godinama. Razlog je to zbog kojeg u suradnji s turističkim zajednicama Osječko-baranjske i Vukovarsko-srijemske županije želimo predstaviti brodarima nove trendove u regiji u riječnom kruzingu - što to inozemni gosti očekuju u ovom dijelu svojeg riječnog krstarenja", istaknula je Matoš.
Matoš je dodala kako se treba prilagoditi
željama gostiju, napraviti
novu analizu i istraživanje zadovoljstva potrošača, jer je prosječna potrošnja putnika mala te ih s dobrim planom i njegovom realizacijom te raznovrsnijim programima treba potaknuti na veću potrošnju. Istaknula je potrebu većeg ulaganja u promociju kontinenta i ovaj vid turizma te pojavu novih trendova u riječnom kruzingu i novih oblika itinerera vezanih uz obiteljski kruzing što je svakako nešto što naša regija može ponuditi turistima.
"
Cilj svakog gosta koji izabere riječni kruzing je obići što više zemalja u što manje dana. Trebamo raditi i na produživanju vremena njihova boravka u našoj regiji i to tako da im se, umjesto jednog itinerera, ponude i opcije dužeg ostanka (6 do 8 sati) s uključenim ručkom na nekom OPG-u, jer je to jedan od proizvoda koji takvi gosti cijene", zaključila je Matoš.
Inače, najčešći gosti na kruzerima dolaze s engleskog govornog područja – iz
Australije, Velike Britanije i SAD-a te iz Njemačke. Riječ je uglavnom o starijim dobnim skupinama od 55 do 75 godina. Oni otprilike provedu četiri sata u hrvatskom Podunavlju, a prosječna im je potrošnja po putniku samo 11 eura.
Tekst: Osijek031.com
Foto: Radio Osijek