U sklopu
25. Međunarodnog susreta oldtimer vozila iz Mađarske, grad
Osijek posjetili su
reprezentativni primjerci automobila koji iza sebe imaju
zanimljive povijesne priče.
-
Prošle smo godine s Pečuhom obilježili 45 godina prijateljstva i to je najstariji grad prijatelj grada Osijeka pa smo već onda počeli razgovarati o načinima da intenziviramo suradnju. Tako smo za ovu godinu dogovorili uoči njihova dana grada koji se obilježava 1. rujna da nam dio Južno-podunavskog ogranka Mađarskog automobilističkog kluba sa svojima oldtimerima i motociklima dođe u Osijek. Ovdje nam se priključio naš Moto klub Osijek koji je omogućio pratnju vozila od granice do Katakombi i povratak – rekao je zamjenik gradonačelnika
Boris Piližota.
Grad Osijek prepoznao je mogućnost i
razvoj međunarodne suradnje dvaju gradova.
-
Cilj je povezati se s našim klubovima kao što je Oldtimer klub Osijek i uključiti se u zajednička okupljanja vozila koja smo prethodno organizirali- ustvrdio je Piližota.
Zoltán Kővári, regionalni potpredsjednik Automobilskog kluba Mađarska, zahvalio se na gostoljubivosti koju je Osijek pokazao prilikom njihova dolaska.
-
U sklopu naših regionalnih susreta koje organiziraju i druge regionalne organizacije treći puta smo u Osijeku.
Danas smo došli s 40 automobila i 10 motora. To je prosječna brojka, a nekad nas zna biti i preko stotinu. Svi automobili koje nose oznaku OT su oldtimeri u pravom smislu i stariji su od 30 godina, a imamo i automobila koji su stariji od 60 pa i 70 godina- objasnio je Kővári.
Naravno nakon najčešće postavljenih pitanja u vezi godišta nameću se i ona u vezi cijene.
-
Svi izloženi automobili su skupi i u privatnom su vlasništvu te su održavani privatnim sredstvima njihovih vlasnika tako da je to jedan prilično skup hobi, a zadovoljstvo vlasnika je u tome da ih nekoliko puta ovisno o mogućnosti pokažu široj publici. Oldtimere najčešće imaju zbog njihovih tehničkih karakteristika ili povijesnih okolnosti vezanih uz te automobile- zaključio ovaj ljubitelj u oldtimere.
Svakako se treba istaknuti automobil
Čajka, automobil iz bivšeg Sovjetskog saveza razdoblja poslije 1945. U njemu su se vozili najviši partijski dužnosnici onoga doba, a u ovome se konkretno vozio
János Kádár.
Osim njega tu je i
Tatra 603 iz bivše Čehoslovačke koji je poznat kao automobil za reprezentativne namjene.
Heder Gyula ponosni je vlasnik
Opel Olympije iz 1938. godine, marke automobila koji je ime dobio po Olimpijskim igrama u Berlinu 1936. godine. Izloženi automobil bio je u vlasništvu njemačkog časnika koji ga je tijekom rata ostavio u Mađarskoj u gradu Segetu gdje je 1961. stavljen u promet.
Posebnu pozornost privlačio je
Janos Rubos u svojoj vojničkoj odori. Vlasnik je motocikla ruske proizvodnje iz 1970. godine koji je prvotno služio u službene vojne svrhe te ga je i sam vozio dok je djelovao kao mađarski časnik.
Od ostalih marki automobila vidjeli su se primjerci
Mercedes-Benza, BMW-a, Morris, Škoda, Wartburg, Bugatti i drugi. Kako bi se dobri odnosi nastavili klubovi su međusobno razmijenili monografije kao podsjetnik njihova dolaska u Osijek i zalog za buduće susrete.
Tekst i foto: Osijek.hr