Do kraja 2008. godine Osijek će dobiti
novi moderni autobusni kolodvor, obećao je danas predsjednik Uprave Osijek-Koteksa
Drago Tadić nakon što su on i gradonačelnik
Anto Đapić supotpisali Ugovor o javno-privatnom partnerstvu za izgradnju kolodvora.
Prema
Đapićevim riječima, to je prvi ugovor ovakve vrste u Hrvatskoj, jer je koncesijskog tipa, pri čemu Grad sa svoje strane ulaže zemljište od 16 tisuća četvornih metara, a sve ostalo ide na teret privatnog partnera.
- Ugovor je na 30 godina prema koncesijskom modelu gdje Osijek-Koteks ima pravo građenja, a svi objekti koji u tom vremenu budu sagrađeni bit će u njihovom vlasništvu i oni će s njima upravljati. Ako nakon 30 godina ugovor ne bude produžen, pravo građenja i svi objekti postaju vlasništvo Grada - objasnio je član Gradskog poglavarstva
Tone Papić, dok je
Đapić izrazio zadovoljstvo potpisivanjem ugovora.
- Postojeći kolodvor je ruglo grada i jedan od najvažnijih zadataka koje smo preuzeli dolaskom na vlast bio je sagraditi novi kolodvor. U Osijek-Koteksu naišli smo na korektnog partnera spremnog na suradnju i iznimno smo zadovoljni, jer u konačnici Grad u cijelu priču ulazi samo sa svojim zemljištem - istaknuo je
Đapić.
Ukupna vrijednost projekta je
24 milijuna eura, u što je osim samog
kolodvora i
upravne zgrade uključena i izgradnja
terminala za javni gradski prijevoz,
podzemne garaže sa 250 mjesta,
hotela s četiri zvjezdice te
benzinske crpke.
- Projekt je iznimno vrijedan, a za nas, s obzirom na model suradnje, i prilično rizičan, no nadam se da nećemo požaliti. Predstoji nam izrada glavnih projekata te ishođenje lokacijske i građevinske dozvole za prvu fazu radova, a to je izgradnja terminala za gradski prijevoz kako bismo gradilište otvorili već u rujnu.
Paralelno s tim radit ćemo na ishođenju dokumentacije za drugu fazu, odnosno sam kolodvor sa 16 perona, upravnu zgradu i garažu tako da će pri kraju 2008. kolodvor sigurno biti predan na uporabu građanima - optimistično je poručio
Tadić, dodavši da je hotel planiran u trećoj fazi.
Inače, cijeli kompleks bit će smješten na uglu
Kačićeve i
Kašićeve ulice, a prostirat će se do podvožnjaka na Vinkovačkoj.
Iako to nije dio ovog projekta, kolodvor će svoju punu dimenziju dobiti tek izgradnjom
intrazonske ceste, koja će prolaziti
između njega i željezničkog kolodvora, a imat će spoj na budućem novom čvoru u ulici Sv. L. B. Mandića kod Aninog groblja.
U petak obvezujuće ponude
Nakon autobusnog kolodvora, prvi sljedeći
JPP ugovor Grada Osijeka trebao bi biti za gradnju sportske
dvorane Gradski vrt. Naime, nakon što su obrađene ponude četiri konzorcija koja su se javila na poziv Grada za iskazivanje interesa, u petak će im Grad poslati poziv za dostavljanje obvezujućih ponuda s rokom dostave 11. lipnja. Nakon toga bit će odabrana najpovoljnija ponuda, a ugovor o gradnji po modelu JPP-a trebao bi biti potpisan najkasnije 15. lipnja 2007.
Autor:
Nikola Patković/
Jutarnji.hr
Foto:
dizajn studio Rechner