Novi mostovi preko
Drave,
sjeverna obilaznica, južni trak
južne obilaznice,
rekonstrukcija Trpimirove i
uspostava sustava jednosmjernih ulica u središtu Osijeka rješenja su velikih osječkih prometnih problema, koja se nude u studiji razvoja prometa koju je
Gradsko poglavarstvo platilo milijun kuna
Institutu prometa i veza, a koja je nakon godinu i pol izrade Gradu predana u siječnju ove godine, no do danas nije predočena javnosti.
Prometni stručnjaci predlažu gradnju čak
tri nova mosta preko Drave, i to
u nastavku Huttlerove, odnosno kao alternativa
u nastavku Svačićeve na istočnoj strani grada te na zapadu mostove na prostoru
između Dubrovačke i Waldingerove, odnosno u nastavku Kanižlićeve.
Uz već najavljenu gradnju južnog traka južne obilaznice, koja će početi na jesen, trebalo bi sagraditi i
sjevernu obilaznicu na dionici
od Biljske ceste do zapadne obilaznice. Sve to, kao i gradnja nove ceste uz željezničku prugu Osijek - Našice u zapadnom dijelu grada te uz južnu obilaznicu u istočnom dijelu, riješilo bi prometne probleme.
“Za rješenje prometnih tokova u središtu Osijeka predložen je sustav jednosmjernih ulica, i to na sjeveru od Europske avenije do Strossmayerove, na jugu od Kašićeve do Poljskog puta, na istoku Trpimirova te na zapadu Kanižlićeva ulica”, stoji u studiji. Riječ je o prometnicama koje obuhvaćaju šire središte grada.
U užem središtu, pak, u
Gundulićevoj bi trebalo sagraditi
još dva kolnička traka, čime bi ona postala četverotračna jednosmjerna cesta od zapada prema istoku, dionica od Vukovarske do Ružine išla bi od istoka prema zapadu,
Stepinčeva od juga prema sjeveru,
Radićeva od sjevera prema jugu te
Dubrovačka u smjeru jug - sjever, odnosno
Rokova sjever - jug. Takva regulacija prometa omogućila bi i dodatnu gradnju parkirališnih mjesta.
Uspoređujući rješenja iz studije s onima iz
GUP-a, vidljivo je da stručnjaci Instituta predlažu da se
Ulica Hrvatske Republike nikako ne bi trebala probijati prema
Ilirskoj “
jer je riječ o iznimno skupom i građevinski zahtjevnom projektu koji se s prometnog aspekta ne može opravdati, kao ni probijanje Zadarske od Anine do Pejačevićeve”.
Jedno od rješenja gužvi u
Strossmayerovoj krije se u spajanju lokalnih cesta u Višnjevcu i Josipovcu, odnosno Kolodvorske u Retfali s južnom obilaznicom.
Podvožnjacima denivelirati sve željezničke prijelaze
Uz sve nabrojeno, za bolji prometni sustav nužno je
denivelirati sve željezničke prijelaze u gradu, sagraditi
pješački pothodnik ispod Željezničkog kolodvora te kolno-pješački podvožnjak ispod pruge u produžetku
Stepinčeve. Kada su u pitanju određeni brojčani podaci, iz gomile je stršao broj od
120.000 vozila koliko ih dnevno prođe raskrižjem
Mandićeve ulice i južne obilaznice.
Autor:
Nikola Patković/
Jutarnji.hr