
Da je političarima i strankama vrijeme uoči izbora idealno za završetak davno započetih i početak nekih novih projekata financiranih iz državnog proračuna, potvrđuje i najava
početka gradnje južnog traka Južne obilaznice Osijeka na jesen, odmah nakon završetka gradnje osječke
Zapadne obilaznice.
Takva odluka, naime, donesena je prigodom nedavnog boravka u Osijeku predsjednika Hrvatskog sabora i člana Predsjedništva HDZ-a
Vladimira Šeksa te
Stjepka Bobana, predsjednika Uprave
Hrvatskih cesta kao investitora radova.
- Radovi bi trebali početi na jesen, a u prvoj fazi gradile bi se dionice Svilajska - Sv. L. B. Mandića i Trpimirova-Kirova, jer za te dvije dionice imamo čistu imovinsko-pravnu situaciju, lokacijsku dozvolu i studiju utjecaja na okoliš. Sada je potrebno što prije raspisati natječaj za izradu glavnih projekata i ishoditi građevinsku dozvolu kako bi se s radovima počelo na jesen - kaže šef ispostave HC-a Osijek
Josip Škorić.
Podsjetimo, dvotračna osječka
Južna obilaznica sagrađena je prije više od 30 godina, ali je već tada predviđen značajan razvoj prometa, pa je projektom osiguran i dodatni prostor za dogradnju još dva kolnička traka.
O potrebi za tim dovoljno govori podatak o gotovo 20 tisuća vozila dnevno, koliko ih danas prolazi dvotračnom cestom, što je primjerice tri puta više nego što ih prometuje autocestom Zagreb - Goričan.
Lokacijska dozvola za ovaj projekt ishođena je još prije dvije godine na temelju idejnog rješenja
Instituta građevinarstva Hrvatske Poslovni centar Osijek. U 1
2,9 km ceste koja se proteže
od nadvožnjaka kod Josipovca do čvorišta s Kirovom ulicom, uključen je i
nadvožnjak kojim će se premostiti željeznička pruga uz
Bosutsko naselje.
Također bi trebala biti sagrađena i
tri poprečna nadvožnjaka - jedan na Trpimirovoj, drugi nasuprot Kolodvorske ulice u Retfali i treći kod televizijskog odašiljača nasuprot Josipovca te, kao vjerojatno najvažniji objekt,
novo čvorište na Vinkovačkoj cesti.
- Područje od Vinkovačke do Trpimirove je problematično zbog neriješenih imovinsko-pravnih odnosa, pa će ta dionica morati pričekati rješavanje tih pitanja jer je čvorište "Vinkovačka" najvažnije zbog velikog pritiska vozila na taj dio Osijeka - kaže
Škorić.
Vrijednost projekta procjenjuje se na oko
170 milijuna kuna, a njegovom realizacijom Osijek će dobiti brzu četverotračnu cestu, s gotovo svim elementima autoceste osim zaustavnog traka, na kojoj bi maksimalna dopuštena brzina bila 110 km/h.
Vlasnik spornih zemljišta je Grad Osijek
Dogradnja Južne obilaznice jedan je od projekata koji je i
gradonačelnik Osijeka najavio kao prioritet u rješavanju nagomilanih gradskih prometnih problema. Stoga su on i dogradonačelnik
Gordan Matković često bili u kontaktu s čelnicima HC-a kako bi se ovaj projekt uvrstio u program nacionalne strategije prometa do 2009. godine, no veliko je pitanje bi li gradnja počela već ove godine, da nije riječ o izbornoj godini. Inače, Grad Osijek vlasnik je većeg dijela spornog zemljišta između Vinkovačke i Trpimirove, pa se očekuje da bi zbog interesa Grada imovinski problemi trebali biti uskoro riješeni.
Autor:
Nikola Patković/
Jutarnji.hr