
Unatoč mnogim
problemima javni cestovni prijevoz putnika koji na području Osječko-baranjske županije provode članice grupacije
Arriva; Panturist i APP Požega do daljnjeg ostaje na postojećoj razini, no potrebno je što prije pronaći trajno i svima prihvatljivo rješenje.
Zaključeno je to na sastanku članova radne skupine sastavljene od menadžera Arrive Hrvatska i županijskih pročelnika. Ponovljeno je kako treba
žurno potražiti optimalno rješenje koje će zadovoljiti potrebe putnika i jamčiti ekonomično poslovanje prijevoznika, ne samo zbog problema koji su nastali zbog
ukidanja i zatim
brzog povratka 72 autobusne linije u veljači ove godine, već osobito zbog skore primjene novog Zakona o javnom prijevozu putnika, kao i europske Uredbe o uslugama javnog željezničkog i cestovnog prijevoza putnika koja je na snazi od 2007. godine, a krajnji rok za njenu primjenu je 1. prosinca 2019. godine.
Naime, prema novim zakonskim odredbama županije dobivaju ključnu ulogu u određivanju
mreže autobusnih linija, a prijevoznici moraju osigurati ekonomsku isplativost rada. Posebnost Osječko-baranjske županije jest da je suočena s
velikim valom iseljavanja, tako da primjerice autobusni prijevoz ove školske godine koristi
10 posto manje učenika, a na jesen se očekuje još veće smanjenje. Ključnim tako ostaje pitanje iz kojih će se izvora financirati minimalna mreža prijevoza putnika jer županije, gradovi i općine na području Slavonije i Baranje to nikako ne mogu, pa je jedini izlaz očito u državnim subvencijama. Kako stoji u priopćenju sa sastanka radne skupine, zaključeno je kako će takvo stajalište već sljedećih dana biti proslijeđeno ministru mora, prometa i infrastrukture
Olegu Butkoviću i njegovim suradnicima, a župan osječko-baranjski
Ivan Anušić pozvat će i ostala četiri slavonska župana da podrže inicijativu da se u model sufinanciranja uključi Vlada Republike Hrvatske.
Tekst: Radio Osijek
Foto: OBZ.hr