Već godinama se
upozorava na to kako turisti iz drugih država često
izjednačuju ili zamjenjuju pojmove
Slavonije, Slovenije i Slovačke, a jedan od razloga je
nedostatak prepoznatljivosti, odnosno brenda Slavonije kao
turističke destinacije.
Obzirom da brend Slavonija trenutno
niti ne postoji, jučer su se u zgradi Osječko-baranjske županije sastali predstavnici svih pet slavonskih županija, a sastanak su vodili zamjenik župana
Petar Lagator i v.d. pročelnica Upravnog odjela za kontinentalni turizam
Ivana Čandrlić Dankoš. Bio je to inicijalni sastanak kako bi se utvrdilo da li kod svih županija postoji spremnost za zajednički nastup i stvaranje takvog brenda te se dogovorile daljnje aktivnosti.
Neposredan povod za
udruživanje slavonskih županija u stvaranju brenda potaknuto je i mogućnošću korištenja sredstava Hrvatske turističke zajednice, koja je u financijskom planu za ovu godinu predvidjela
milijun kuna upravo za projekte brendiranja. Osim toga, u Osječko-baranjskoj županiji je početkom ove godine ustrojen
Upravni odjel za kontinentalni turizam čiji je temeljni cilj prerastanje velikih turističkih potencijala u realne projekte, koji bi se mogli još uspješnije razvijati zajedničkim pristupom svih pet slavonskih županija.
Sudionici sastanka suglasni su da za brendiranje Slavonije treba koristiti znanja
osječkog Sveučilišta, osobito istraživanja i radove profesora
Ekonomskog fakulteta u Osijeku, s kojima će se ubrzo organizirati radni sastanak. Istovremeno će se zatražiti sastanak s čelnicima
Hrvatske turističke zajednice na kojemu bi predstavnici svih pet županija zajednički nastupili te zatražili potporu krovne turističke organizacije Hrvatske, a izravno će se uključiti i predstavnici županijskih i gradskih turističkih zajednica i ureda.
Na sastanku se konkretno razgovaralo o tome što se i kako želi brendirati, koje sadržaje prezentirati i kako, po čemu je trenutno prepoznatljivo područje S
lavonije, Baranje i Srijema, kako
prirodne i povijesne resurse uzdići od „mrtvog kapitala“ do primamljivih turističkih sadržaja, kako prepoznatljivost po hrani i piću proširiti i na druge sadržaje, a istovremeno ublažiti ili promijeniti lošu sliku koju ostavljaju napušteni i devastirani objekti, kako repozicionirati
Zračnu luku Osijek, kako iskoristiti dobre rezultate
lovnog i ribolovnog turizma, cikloturizma, kako unaprijediti smještajne kapacitete, razviti kampove…
Na sastanku je potvrđeno da postoji
politička volja i financijski potencijal za brendiranje Slavonije te da se turistički razvoj Slavonije povede za modelima sličnim bavarskom, tirolskom i drugih razvijenih turističkih destinacija.
Tekst: Osijek031.com
Foto: Elena Sunček/Foto-arhiv031