Korisničko ime: Lozinka:
Naslovna Forum 031 Galerija 031 Oglasi 031 Novi korisnik!
Novosti
Najave i reporti
Kolumne
Gost priče
Interaktiv
Podrška
O nama



Muzej likovnih umjetnosti: Otvorenje izložbe "Panta rhei: Dvije rijeke – četiri umjetnice"

Prethodna tema View printer-friendly version Pošalji prijatelju ovu temu kao e-mail Tražilica Ispiši broj poruka na ovu temu svakog postera Snimi cijelu temu u text datoteku Sljedeća tema


Započnite novu temuOdgovorite na temu
Autor Poruka
Redakcija 031
Offline
Avatar

Ukupno postova: 65780
Spol: Nebitno Nebitno
Post Postano: 06.11.2017. 11:00 
Naslov:  Muzej likovnih umjetnosti: Otvorenje izložbe "Panta rhei: Dvije rijeke – četiri umjetnice"
09.11.2017. 19:00
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

Muzej likovnih umjetnosti i austrijsko-hrvatska udruga „Nova kultura“ imaju čast pozvati vas na otvorenje izložbe "Panta rhei: Dvije rijeke – četiri umjetnice" Marija Mikulić Bošnjak, Doris Jauk-Hinz, Ana Petrović, Eva Ursprung u četvrtak, 9. studenog 2017., 19 sati. Izložba je otvorena 10. – 29. 11. 2017.

U sklopu otvorenja Doris Jauk-Hinz i Eva Ursprung izvesti će performans u 12.00 kod Pješačkog mosta – pozdrav rijeci Dravi u Osijeku signalizacijskim zastavicama i uranjanjem spremnika vode iz rijeke Mure u Dravu.

Kustosica: Edith Risse, dr. phil., povjesničarka umjetnosti
Ova je izložba dio projekta Panta rhei / Sve teče koji je inicirala udruga „Nova kultura“, jedna od novih platformi iz Graza za umjetničku razmjenu između Štajerske i Hrvatske. Dvije već renomirane štajerske umjetnice, Doris Jauk-Hinz i Eva Ursprung, predstavljaju zajedno s dvjema mladim umjetničkim stvarateljicama iz Slavonije, Marijom Mikulić Bošnjak i Anom Petrović, multimedijske umjetničke izloške.
Formula panta rhei („Sve teče“) povezuje se s grčkim filozofom Heraklitom, njegov „nauk rijeke“ potrebno je shvatiti kao tezu o jedinstvu svih stvari. Prema spomenutom učenju primarno iskustvo svijeta leži u neprestanoj izmjeni materije i oblika. Panta rhei je umrežavajuća komponenta između četiri umjetnice iz Štajerske i Slavonije koje su u zajedničkoj akciji istražile slike, znakove, tonove i rituale duž Mure i Drave te sa svojim spoznajama stvorile krajnje samostalna umjetnička djela.

Doris Jauk-Hinz i Eva Ursprung su se uz pomoć procesa transfera suočile na različitim razinama s dvjema stvarnim rijekama Murom i Dravom. Za svoj projekt MUR RE-SOURCE prenijele su u tri industrijske posude od 25 litara izvorsku vodu iz Mure preko kopnenih i vodenih puteva sve do ušća Mure u Dravu, potom do Osijeka te u konačnici do ušća Drave u Dunav. Objema umjetnicama pružila se mogućnost da zaokruže nekadašnji dunavski projekt iz 2003. godine te, krenuvši od izvora Mure u salzburškom Lungau, osobno slijede put najveće štajerske rijeke do Hrvatske i prate je na tom putovanju. Prate Muru i Dravu s ceremonijama, ritualima i performansima. Tako će izvorska voda iz Mure pri svom odvajanju od matice u Hintermuhru biti pozdravljena narodnom glazbom harmonikašice, spektakularnom vožnjom raftingom voda će se donijet u Štajersku, dok će joj u Osijeku dobrodošlica biti poželjena prigodnim performansom. Jedna od vodenih posuda srce je njihove instalacije, u kojoj se pomoću fotografija, videa, epruveta s uzorcima vode i raznim drugim radnim materijalima nastoji sažeti priroda rijeka u odnosu prema čovjeku, kao i njegovi negativni utjecaji na njih.

Marija Mikulić Bošnjak je tijekom istraživanja fotografski bilježila krajnje subjektivne dojmove i na osnovu tih inspiracija slikala akvarele koje je naposljetku uronila u vodu Drave. Ove „slike“ će biti prezentirane u posudama, zajedno s dokumentiranim primjercima njihovog izvornog stanja – prije nego što su se pigmenti počeli rastvarati. Na ovim (sad već) bijelim komadima papira je u procesu nestajanja uloženog rada vidljiv nihilizam, a dodatno se daje naslutiti i samokritika kao odsjaj uzaludnih ljudskih nastojanja ukroćivanja rijeke.

Ana Petrović je krenula od premise da je bitak postajanje svega i da se on prema tome ne može pojmiti statično nego ga je potrebno shvatiti dinamično kao vječitu mijenu. Umjetnica radi sa slovima, koja kao instalacija konstruiraju sljedeće statemente: Nothing to All – All to Nothing., pri čemu tekst postaje samostalnim slikovnim medijem – naslov utjelovljuje istovremeno i umjetničko djelo. Recipijenti/ce bi trebali/trebale izvući vlastite zaključke, promijeniti ustaljena gledišta te preispitati tradicionalna mišljenja u odnosu na njihovu upotrebljivost ili svrsihodnost u našem digitaliziranom svijetu.


Doris Jauk-Hinz
Rođena je 1954. u mjestu Frohnleiten, medijska je umjetnica, živi i radi u Grazu. Od 1976. do 1981. studij na Sveučilištu za primjenjenu umjetnost u Beču. Zajedno s Wernerom Jaukom 1986. suosnivačica je platforme grelle musik. Artist in Residence: 2011. Grad Judenburg (Austrija); 2001. UMAS United Media Arts, Durham/Ontario (Kanada); 1981. Savaria muzej, Szombathely (Mađarska). Nagrade: 1988. Grad Graz; 1984. Steiermärkische Sparkasse. Članstva: 1982.–1992. Eva & Co; 1984.–1996. Gruppe 77. Članica nadzornog odbora: 2004.–2007. mur.at; od 1995. W.A.S. (Womyn’s Art Support). Kuratorica: od 2013. VAGINAMUSEUM.at, muzej je osnovala Kerstin Rajnar.

Eva Ursprung
Rođena je u Köflachu, a živi u Grazu. Studirala je psihologiju i lingvistiku, od 1986. godine slobodna je umjetnica. U svom radu koristi glazbu, video, konceptualnu fotografiju, organizira akcije i performanse, a bavi se i umjetnošću u elektronskom, javnom i društvenom prostoru. 1982. godine osnovala je feministički kulturni časopis EVA & CO, od 1991. do 1993. predsjednica je udruge International Association of Women in the Arts, dok 1993. osniva umjetničku udrugu W.A.S. (Womyn‘s Art Support). 1997. članicom je nadzornog odbora IG Kultur Steiremark i Instituta za medijsku arheologiju; 2008. postaje članicom osnivačke skupine i djeluje kao predsjednica organizacije Schaumbad – Freies Atelierhaus Graz.

Marija Mikulić Bošnjak
Rođena je 1983. godine u Slavonskom Brodu, živi u Osijeku, a u Vukovaru predaje likovnu kulturu. Godine 2003. upisala je Učiteljski fakultet u Osijeku te je diplomirala 2008. Studij likovne kulture na Umjetničkoj akademiji u Osijeku pohađa od 2006. do 2011. godine. Samostalne izložbe (izbor): 2016: Sjecišta identiteta, Muzej Brodskog Posavlja, Slavonski Brod; 2015: Grey, Galerija Kazamat, Osijek; Sjecišta identiteta, Muzej likovnih umjetnosti, Osijek; Diskurzivna bojišnica, Galerija Inkubator, Zagreb; Blank, Zelena dvorana, Velika galerija grada Zaboka.

Ana Petrović
Rođena je 1985. godine u Bjelovaru, živi i radi u Osijeku. Diplomirala je 2011. na Umjetničkoj akademiji Osijek. Od iste godine je asistentica iz umjetničkog područja, umjetničkog polja likovne umjetnosti, umjetnička grana animirani film i novi mediji (UAOS). Suosnivačica je umjetničke organizacije POPUP, koja djeluje od 2012. i kojoj je cilj proširiti svijest o suvremenoj umjetnosti u alternativnim izlagačkim prostorima. Multimedijalna umjetnica, u svom radu se bavi istraživanjem granica medija. Izlaže radove na samostalnim I grupnim izložbama u Hrvatskoj i inozemstvu.

Ovaj je projekt potpomogla štajerska zemaljska vlada u okviru Poziva 2017 za prekogranične umjetničke i kulturne projekte „Granice moga jezika znače granice moga svijeta“ – je li to tako?




Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
 



 Skoči u forum: