Gradilište mosta Sava kod Svilaja jučer su posjetili državni tajnik za infrastrukturu
Tomislav Mihotić i direktor Hrvatskih autocesta
Josip Draženović kako bi se uvjerili da radovi napreduju
planiranom dinamikom.
Podsjetimo, most preko rijeke Save sastavni je dio međunarodnog
pan - europskog cestovnog koridora 5C
Budimpešta - Beli Manastir - Osijek - Sarajevo - Ploče, te je zajednička investicija
Republike Hrvatske i Bosne i Hercegovine, pri čemu svaka država financira 50% vrijednosti radova. Ukupna vrijednost radova na izgradnji mosta iznosi
22,3 milijuna eura bez PDV-a. Financiranje hrvatske komponente osigurano je sredstvima Europske unije u iznosu od 57,97 % vrijednosti opravdanih troškova izgradnje te su Hrvatskim autocestama u tu svrhu dodijeljena bespovratna sredstva u iznosu od
7,2 milijuna eura.
Most će biti dug 660 metara, širok 29 metara, s po tri vozna traka širine 3,5 metra za svaki kolni smijer, bez zaustavnog traka.
Za izvođača radova izabrana je Poslovna udruga koju čine
Viadukt d.d. Zagreb i Hering d.d. Široki Brijeg međutim, obzirom na
velike probleme u poslovanju tvrtke Viadukt d.d., nastavak radova i završetak projekta došli su u pitanje. Stoga su ugovorni partneri krajem travnja sklopili novi sporazum kojim je Hering d.d. preuzeo izvođenje svih preostalih radova na izgradnji mosta Svilaj.
Državni tajnik Mihotić izjavio je kako je koridor 5C
izuzetno važan za Hrvatsku ali i za BiH; s jedne strane je luka Ploče čiji daljnji razvoj zahtijeva
jaku cestovnu prometnicu iza sebe, a s druge strane to je žila kucavica za susjednu BiH koja će joj omogućiti bolju povezanost sa zapadom. Hrvatska strana u stalnim je razgovorima s Mađarima da što prije dovrše svoj dio autoceste do granice s Hrvatskom, a očekuje se i da u BiH naprave svoj dio posla kako bi se ugovoreni rokovi poštivali.
Direktor HAC-a Draženović podsjetio je kako je
novim četverogodišnjim Programom građenja i održavanja javnih cesta (2017.-2020.) do 2020. godine planiran završetak radova na koridoru 5C, koji bi bio u prometu i pod naplatom od Belog Manastira preko Osijeka sa spojem na autocestu A3 i u nastavku preko graničnog prijelaza Svilaj spojen s BiH. HAC je pripremio natječaj za prvu fazu, a to je izgradnja objekata na trasi preko nadvožnjaka na dionici od mosta na Dravi do Belog Manastira, a u pripremi je i dokumentacija za izgradnju preostalog dijela, od Belog Manastira do granice s Mađarskom.
Tekst: Osijek031.com
Foto: Radio Osijek