Digitalne tehnologije već poodavno nisu tabu, niti su nedostižne, pa ipak
velik broj turističkih djelatnika na području Slavonije i Baranje još uvijek
ne zna kako ih koristiti za svoju promociju.
Zbog toga je u
HGK Županijskoj komori Osijek održana radionica „
Kako zaraditi od turizma i uloga digitalnih tehnologija u turizmu“ u suradnji s
tvrtkama Pointers d.o.o. i
Pyrius Informatikom iz Osijeka.
Cilj radionice bio je upozoriti na važnost
educiranog turističkog i ugostiteljskog djelatnika te koje mogućnosti turističkim subjektima i korisnicima turističkih usluga pruža moderna informatička tehnologija.
U prvom dijelu radionice govorilo se o upravljanju u turizmu i ugostiteljstvu, psihologiji korisnika
turističkih i ugostiteljskih usluga, vještini turističkog djelatnika u komunikaciji i javnom nastupu, radu sa zahtjevnim klijentima itd. Naglašeno je kako je turistički potrošač najzahtjevniji potrošač koji za uslugu daje svoje slobodno vrijeme, kojega često nema u izobilju. Turistički potrošač današnjice je zahtjevan i educiran potrošač koji traži visoku kvalitetu usluge.
U drugom dijelu radionice polaznicima je pojašnjeno kako se upotrebom novih
tehnologija, digitalizacijom sadržaja te praćenjem novih trendova u svijetu može zaraditi u turizmu, osigurati dobru vidljivost te dugoročnu održivost. Istaknuto je kako svaki turistički djelatnik mora imati svoju web stranicu, biti aktivan na društvenim mrežama te koristiti mobilne aplikacije kojima će prezentirati svoju ponudu gostima. To je posebice važno danas kada govorimo o tzv. „
milenijalcima“, ljudima rođenima tijekom 90-ih koji su praktički odrasli uz mobitele i smart phonove.
Ocijenjeno je kako u Slavoniji i Baranji još ima
dosta prostora za napredak: ima mnogo ljudi s idejama, ali ne znaju kako ih približiti potencijalnim korisnicima, ne znaju ništa o marketingu, a marketing danas u velikoj mjeri ovisi upravo o poznavanju digitalnih tehnologija. Na konferenciji je zaključeno kako se ruralni turizam može približiti domaćim i stranim turistima kroz digitalne tehnologije te da današnji potrošač, uz prirodne ljepote, gastronomiju, kulturne sadržaje i ljubazne domaćine, očekuje i bežični internet u ponudi sadržaja.
Tekst: Osijek031.com
Foto: Radio Osijek