Europski broj za hitne slučajeve 112, odnosno broj Državne uprave za zaštitu i spašavanje, u Hrvatskoj je u funkciji od 2005. godine i u potpunosti je prihvaćen od strane sugrađana, a u prošloj je godine nazvan
milijun i 600 tisuća puta.
Europski broj za hitne slučajeve 112 uveden je 1991. godine, a u Hrvatskoj je u funkciji
12 godina. Za to je vrijeme u potpunosti
prihvaćen i sve je manje takozvanih
nenamjenskih ili zlonamjernih poziva - napomenuo je, među ostalim, pročelnik područnog ureda DUZS Osijek
Cvjetko Obradović: "
Nakon 12 godina postojanja definitivno možemo izraziti zadovoljstvo jer je broj stvarno zaživio u svakodnevnom životu u Republici Hrvatskoj. O tomu govori i statistika jer je u 2016. godine bilo milijun i 600 tisuća poziva, a u Osječko - baranjskoj županiji oko 138.000", rekao je Obradović.
Najviše poziva upućeno je
hitnoj medicinskoj pomoći, vatrogascima ili policiji, no pozivanjem broja 112 građani Hrvatske i strani posjetitelji mogu ostvariti kontakt sa službama poput
Hrvatske gorske službe spašavanja, Hrabrim telefonom, sustavom zaštite okoliša, meteorološkom i drugim službama koje sudjeluju u poslovima zaštite i spašavanja ili pak dobiti psihološku pomoć - rekao je voditelj Centra 112 Osijek Zvonko Grgec i dodao kako imaju vrlo velik postotak uspješnosti: "
Prema standardima Europske unije prema kojima se mjeri uspješnost, čak smo u samome vrhu, a posebno smo ponosni što, kao turistička zemlja, nudimo uslugu na 7 jezika", rekao je Grgec i dodao kako je od milijun i 600 tisuća poziva na broj 112 u 2016. godini 7.628 bilo upravo na stranim jezicima.
Tekst i foto: Krunoslav Inhof/Radio Osijek