PISA 2015, najveće svjetsko obrazovno istraživanje znanja i vještina učenika u dobi od petnaest godina, još jednom je pokazalo da
hrvatski učenici i dalje ostvaruju
ispodprosječne rezultate u odnosu na učenike iz zemalja članica Organizacije za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD).
Istraživanje PISA 2015 provedeno je u
72 zemlje OECD-a i partnerskih zemalja, a obuhvatilo je
više od 500.000 učenika. U Hrvatskoj ga je u ožujku i travnju 2015. proveo
Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja u 158 srednjih i dvije osnovne škole.
Istraživanjem i detaljnom analizom školskih sustava, njihove
kvalitete i pouzdanosti, ispituje se u kojoj su mjeri učenici znanja naučena u školi sposobni primijeniti u svakodnevnom životu i snaći se u
novim i nepoznatim situacijama.
Ispitivanje obuhvaća
tri osnovna područja procjene: čitalačku, matematičku i prirodoslovnu pismenost. U svim tim sposobnostima naši petnaestogodišnjaci u protekla tri ciklusa istraživanja, pa i u ovom, imaju ispodprosječne rezultate, što pokazuje da nakon osnovnoškolskog obrazovanja nemaju dovoljno razvijene kompetencije i vještine za snalaženje u životu.
Prema ukupnom rezultatu prirodoslovne pismenosti, Hrvatska je zauzela
36. mjesto među 72 zemlje sudionice. U Hrvatskoj svega 0,4% učenika dostiže najvišu razinu kompetencije u području prirodoslovne pismenosti, a njih nešto manje od 25% ne dostiže čak ni razinu početne prirodoslovne pismenosti.
U području matematičke pismenosti Hrvatska se pozicionirala na
41. mjestu, pri čemu 32% učenika nemaju osnovne matematičke kompetencije, dok ih tek 1% dostiže najzahtjevniju razinu 6. Na skali čitalačke pismenosti Hrvatska je na
31. mjestu, a čak 19,9% učenika ne dostiže osnovnu razinu čitalačkih kompetencija.
Inače, u PISA istraživanju 2015. godine najbolji prosječni rezultat u prirodoslovnoj, matematičkoj i čitalačkoj pismenosti postigao je Singapur. Na vrhu ljestvice slijede ga, u području prirodoslovlja,
Japan, Estonija, Tajvan i Finska, a visoki rezultat ostvarila je i Slovenija. U području matematičkih i čitalačkih kompetencija, u vrhu su Hong Kong-Kina i Kanada, odnosno, Hong Kong-Kina i Makao-Kina. Od europskih zemalja u matematici su najbolji bili učenici Švicarske i Estonije. U čitalačkoj pismenosti u Europi prednjače Finska, Irska i Estonija.
Detaljne informacije o rezultatima istraživanja možete pronaći na
web stranici PISA-e.
Tekst: Osijek031.com