Korisničko ime: Lozinka:
Naslovna Forum 031 Galerija 031 Oglasi 031 Novi korisnik!
Novosti
Najave i reporti
Kolumne
Gost priče
Interaktiv
Podrška
O nama



Parkiranje u središtu Osijeka 10 kuna!?

Prethodna tema View printer-friendly version Pošalji prijatelju ovu temu kao e-mail Tražilica Ispiši broj poruka na ovu temu svakog postera Snimi cijelu temu u text datoteku Sljedeća tema


Započnite novu temuOdgovorite na temu
Autor Poruka
Leon
Offline
Admin
Avatar

Ukupno postova: 4121
Lokacija: space
Spol: Muško Muško
Post Postano: 22.02.2007. 9:36 
Naslov:  Parkiranje u središtu Osijeka 10 kuna!?
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

Grad je pokrenuo inicijativu o kojoj se sve intezivnije raspravlja, a kojoj je cilj destimulacija (pre)česte upotrebe osobnih automobila u središtu grada. Naravno, jedna od najučinkovitijih mjera destimulacije je povećanje cijena parkiranja, što prema aktualnom prijedlogu znači da bi se sat parkiranja u užem gradskom središtu ubuduće mogao plaćati punih 10 kuna, što je 150-postotno povećanje prema dosadašnjoj maksimalnoj cijeni od 4 kune! Osim toga, u posebno određenim zonama parkiranje će biti vremenski ograničeno te će metalni ljubimci Osječana parking-mjesto moći okupirati najviše 60, odnosno 120 minuta!

- Međutim, prije toga treba riješiti neke pretpostavke kao što je kvalitetan javni gradski prijevoz, bilo autobusni, bilo tramvajski (projekt preregulacije javnog gradskog prijevoza već je u završnoj fazi, a njegove detalje “Glas Slavonije” je ekskluzivno donio prije nekoliko dana, nap.a.) - moramo ponuditi kvalitetnu alternativu da građani ne idu pješice, kazao nam je jučer dogradonačelnik Gordan Matković.

Izbacivanje automobila iz užeg gradskog središta nije ništa neobično u svjetskim okvirima, pri čemu su poskupljenje i ograničavanje vremena parkiranja samo jedna od metoda te je bilo samo pitanje vremena kad će osječki gradski oci skupiti hrabrost i uhvatiti se ukoštac s tim problemom. Zagrebački gradonačelnik Milan Bandić sat parkiranja povisio je na 16 kuna, a njegov je cilj bio “natjerati” stanovnike metropole u javne garaže. Osijek se, međutim, ne može pohvaliti brojnošću svojih javnih garaža…

- No, činjenica je da imamo dvije stvari - ljudi za svakih 300 metara sjedaju u automobil i vozikaju se, što nikako nije dobro u našoj “krvnoj slici” prometa. Osim toga, mnogi svoje automobile drže osam i pol sati, tj, puno radno vrijeme, na parkiralištima koja nisu u sustavu naplate. To više nije parkiranje, već garažiranje na javnoj površini, kaže dogradonačelnik te dodaje kako je Županijska ulica “bar 50 posto” popunjena onima koji cijeli dan “ne pomaknu automobil”, čime se oduzima prostor svima koji dolaze u centar riješiti određen posao i odu dalje.

- To su problemi koje trebamo riješiti destimulacijom, a jedna od mjera je povećanje cijene i ograničavanje vremena parkiranja u zonama od interesa za grad Osijek, kao što je Županijska ulica, pojašnjava Matković.

Dogradonačelnik otkriva još nekoliko svakodnevnih, životnih situacija koje su bile povodom razmišljanjima o proširenju zona naplate parkiranja. Kaže tako kako Osječani koji stanuju u okolici Zrinjevca već dugo traže da se zona oko njihovih domova uvede u sustav naplate. Oni su, što nam i sami potvrđuju, u “strašnim problemima” jer je pred njihovim domovima uvijek gužva, pa često “ne stanu” u svoje ulice. “Oni više niti ne pitaju za cijenu - hoće li platiti 3.600 kuna koliko je godišnja karta, ili će dobiti povlaštene stanarske karte, koje su dvostruko jeftinije”, dodaje Matković. Sličan je problem i s parkiranjem kod Doma zdravlja, gdje će se, vrlo je izgledno, uvesti vremensko ograničenje.

- Tu smo zonu željeli izuzeti iz sustava naplate ili možda staviti kunu po satu upravo zbog pacijenata Doma zdravlja. Međutim, događa se da osobe koje rade u okolnim tvrtkama i institucijama dođu na posao i okupiraju mjesto kod Doma zdravlja na osam i pol sati. Takvi detalji se moraju urediti, zaključuje dogradonačelnik Matković.

Tri kune za zelenilo, tri za nova parkirališta

Namet za obnovu zelenih površina i drvoreda grada Osijeka - upravo to će činiti razlika u cijeni parkiranja u budućim zonama od posebnog interesa. Objašnjenje je dao dogradonačelnik Gordan Matković.

- Razlika u cijeni neće biti dodatni dohodak za koncesionara, ni izravno punjenje proračuna. Ideja je da dosadašnja naplata od 4 kune i dalje ostane koncesionaru, a dodatnih 6 kuna bude namijenjeno za Zeleni fond, odnosno da 3 idu u Fond, a 3 kune za gradnju novih parkirališta u zoni centra, kaže Matković. Drugim riječima, Osječani bi dobili nešto udaljenija alternativna parkirališta na kojima bi se parkiralo uz povoljniju cijenu. Zone od posebnog interesa još nisu definirane, no među prijedlozima su Županijska, "Rupa", područje oko bivšeg “Zeke”, Ulica Hrvatske Republike, Blok-centar (uz posebne uvjete za stanare)...

Autor: Mario Mihaljević/Glas-Slavonije.hr

_________________
--
Leon Linde
portal Osijek031.com
Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
Ingo
Offline
Avatar

Ukupno postova: 3470
Lokacija: Osijek
Spol: Muško Muško
Upozorenja : 1
Post Postano: 22.02.2007. 13:57 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

da, Bandic je isto tako rjesio problem siromaha i degradirane srednje klase. Oni vise ne parkiraju u sredistu zagreba, nego samo bogati.

U zagrebu su jednake guzve i prepuna parkiralista kao sto su bila i ranije.

Matkovic se ne brine kako ce on doci na posao, odvesti djecu u vrtic, i sve to obaviti na vrijeme, jer on ima sluzbeni auto s kojim smije stati gdje hoce. Nece ga ni pauk odnijeti, a i ne mora placati parkiraliste.

Njegov jedini problem je kako napuniti djepove elektromodulu i popuniti rupe u gradskom proracunu. Vjerovatno treba jos koju rondelu izgraditi.

U osijeku ne postoji problem parkiranja i guzvi, u osijeku postoji problem grada koji ne gradi parkiralista, garaze i ne regulira promet na prihvatljiv nacin.

Prikrivaju svoju nesposobnost kvazi rjesenjima koja ce donjeti samo jos veci kaos i probleme stanovnistvu

Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
ela
Offline
Avatar

Ukupno postova: 2074
Lokacija: Osijek
Spol: Žensko Žensko
Post Postano: 22.02.2007. 17:46 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

nosim bicikl na popravak Zbunj, zbunj

_________________
ne čini ono što želiš da ti čine,ukusi su različiti
Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
Nata2804
Offline
Avatar

Ukupno postova: 26
Lokacija: Osijek
Spol: Žensko Žensko
Post Postano: 22.02.2007. 21:05 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

Baš me zanima koliko će me u tom slučaju doći mjesečna koju sad plaćam 50,00 kn. Neutral

Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
Rajnus
Offline
Avatar

Ukupno postova: 1029
Spol: Nebitno Nebitno
Post Postano: 23.02.2007. 10:10 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

Necu reci jel ovaj prijedlog ok ili nije, no cinjenica jesta da mi necemo ni iznijeti smece bez auta. Treba sto vise stimulirati gradski prijevoz kao i u svim vecim metropolama. Tko zivi van grada dolazi autom do prve stanice javnog prijevoza i dalje ide javnim prijevozom... Kod nas se javnim prijevozom vozi samo ona osoba koja nema auto...

_________________
samo Osijek!
Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
DonQuijote
Offline
Avatar

Ukupno postova: 4291
Lokacija: Osijek
Spol: Muško Muško
Post Postano: 23.02.2007. 11:08 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

Rajnus je napisao/la: ›
Necu reci jel ovaj prijedlog ok ili nije, no cinjenica jesta da mi necemo ni iznijeti smece bez auta. Treba sto vise stimulirati gradski prijevoz kao i u svim vecim metropolama. Tko zivi van grada dolazi autom do prve stanice javnog prijevoza i dalje ide javnim prijevozom... Kod nas se javnim prijevozom vozi samo ona osoba koja nema auto...

slažem se da treba stimulirati vožnju gradskim prijevozom, ali se to ne radi kako su do sada radile gradske vlasti, tj. stalnim poskupljivanjem ionako visokih cijena gradskog prijevoza! nisam se vozio busom ili tramvajem ne-pamtim-od-kada. idem ili autom ili pješice. ne dam tolike novce za par stanica.

Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
Ingo
Offline
Avatar

Ukupno postova: 3470
Lokacija: Osijek
Spol: Muško Muško
Upozorenja : 1
Post Postano: 23.02.2007. 11:40 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

Deset mjera za uspostavu održivog prometa Grada Zagreba ... mozda bi nesto od ovoga moglo i nama pomoci ???

1. Unapređenje gradsko/prigradskog željezničkog prometa

a. Osposobljavanjem cijelog postojećeg željezničkog čvora (uz dogradnju pruge za Samobor-Breganu) za komforan putnički gradsko/prigradski promet

b. Izgradnju novih i rekonstrukciju postojećih stanica gradsko/prigradske željeznice te izgradnja većih parkirališta uz željezničke stanice izvan gradskog područja

c. Nabava dovoljnog broja novih kvalitetnih vlakova, a u vlakovima omogućiti opciju «bicikl u vlak», kako za radne dane tako i za vikend putovanja

2. Unapređenje tramvajskog prometa

a. Izgradnjom svih tramvajskih pruga predviđenih Generalnim urbanističkim planom, posebno na novoizgrađenim pravcima poslovnih zona (napr. Heinzelova ulica itd.) i svim područjima visoke stambene gustoće

b. Davanjem apsolutne i bezuvjetne prednosti tramvajskom prometu; u ulicama gdje s tramvajem prometuju i osobna vozila osigurati poštivanje «žute crte» ili izgraditi fizičke barijere koje će sprečavati automobile da ometaju tramvaje. U ulicama gdje ni jedna od tih mjera ne može osigurati nesmetano prometanje tramvaja ukinuti automobilski promet.(U Ilici, treba prioritetno ukinuti izlaz iz garaže Ilica 45, tj. dislocirati ga u dugu ulicu zbog zastoja tramvaja)

c. Daljnja nabava novih tramvaja, kako radi zamjene dotrajalih, tako i zbog povećanja ukupnog broja tramvajskih vozila sukladno širenju tramvajske mreže i podizanju učestalosti tramvajskih linija

3. Unapređenja autobusnog prometa

a. Na isti način kao i kod tramvaja osigurati apsolutnu prednost autobusa u svim ulicama gdje autobusi prometuju zajedno s osobnim automobilima

b. Nabavom većeg broja autobusa, kako bi se autobusni promet učinio učestalijim i redovitijim, posebno na prigradskim područjima, gdje postoje slučajevi smo jedne ili dvije autobusne linije dnevno. Kod nabave novih autobusa kupovati autobuse na čišće energente (npr. auto plin).

c. Otvoriti daleko veći broj novih autobusnih linija, po potrebi i minibusovima, u svim predjelima gdje nije moguće provesti tramvajske linije, a izgrađeni su većim stambenim i radnim gustoćama (napr. podsljemensko područje)

4. Unapređenje biciklističkog promet

a. Izgradnjom kompletne mreže biciklističkih staza predviđene Generalnim urbanističkim planom te i više od toga, na temelju sugestija i iskustva učesnika biciklističkog prometa

b. Postavljanjem potrebne opreme za parkiranje bicikala te podizanje zatvorenih/čuvanih garaža za bicikle, naročito u gradskom centru, pri sveučilišnim i drugim javnim zgradama, pri poslovnim zgradama i željezničkim stanicama

5. Unapređenje prometne regulacije i signalizacije

a. Prometnim regulacijama, naročito uspostavom jednomjernih tokova, povećati propusnu moću za sve vidove prometa i time iskoristiti postojeće «unutarnje rezerve» prostora, bez većih investicija

b. Kroz adekvatnu signalizaciju pružiti apsolutnu prednost svim sredstvima javnog gradskog prijevoza

6. Dogradnja postojeće ulične mreže

a. kroz realizaciju ulica predviđenih Generalnim urbanističkim planom, disperzirati promet na gušću uličnu mrežu i time odteretiti postojeće ulice, posebno one kojima prometuje i tramvaj (napr. Šarengradska koja će opteretiti Savsku cestu)

7. Uvođenje jeftinije taksi službe

a. prvenstveno ukidanjem monopola sniziti cijene taksi vožnje, što će omogućiti da taksi u velikom broju putovanja zamijeni korištenje osobnih automobila, a mnogim građanima omogućit će da čak i ne kupuju automobil.

8. Sinhroniziranje svih vidova javnog prometa (željeznica, tramvaj, autobus)

a. Usklađivanjem voznih redova i uvođenjem zajedničkih voznih karata

9. Prostorna politika koja pridonosi održivosti gradskog prometnog sustava

a. Onemogućiti novu izgradnju unutar donjogradskih blokova, budući da Donji grad ne podnaša više daljnju koncentraciju sadržaja, prometna opterećenja i izgradnju garaža (izmjena GUP-a)

b. Povezati veće gustoće nove stambene i poslovne izgradnje uz pravce linija javnog prometa (željeznica i tramvaj)

c. Proširiti pješačku zonu u gradskoj povijesnoj jezgri (prvenstveno na Gundulićevu, Masarykovu i Teslinu ulicu),

10. Druge mjere koje pridonose održivosti gradskog prometnog sustava

a. Širiti krug korisnika besplatnih ili subvencioniranih voznih karata u javnom prometu s konačnim ciljem uvođenja «besplatnog» javnog prijevoza koji će troškove naplaćivati direktno od poslodavaca

b. Ohrabrivati građana na korištenje javnog prijevoza, bicikla i pješačenje umjesto korištenja osobnog automobila (programi edukacije, beneficija, propagande).

http://www.zamirzine.net/spip.php?article4331

Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
DonQuijote
Offline
Avatar

Ukupno postova: 4291
Lokacija: Osijek
Spol: Muško Muško
Post Postano: 23.02.2007. 11:46 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

kod nas taj plan izgleda otprilike ovako:

1. poskupiti parkiranje;

a. povećati broj parkirnih mjesta, pa opet poskupiti parkiranje;

2. poskupiti cijenu gradskog prijevoza.

Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
Loona
Offline
Avatar

Ukupno postova: 3713
Lokacija: somewhere on Mars
Spol: Žensko Žensko
Post Postano: 23.02.2007. 12:56 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

DonQuijote je napisao/la: ›
kod nas taj plan izgleda otprilike ovako:

1. poskupiti parkiranje;

a. povećati broj parkirnih mjesta, pa opet poskupiti parkiranje;

2. poskupiti cijenu gradskog prijevoza.


3. za svaki slučaj naplatiti kaznu za parkiranje

_________________
Svako rješenje ima problem.
Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
Uma
Offline
Avatar

Ukupno postova: 4727
Spol: Žensko Žensko
Upozorenja : 2Upozorenja : 2
Post Postano: 23.02.2007. 16:52 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

ma svi na bicikle i problem je riješen!

_________________
Moj grade pored Drave...... osijek031.com smile osijek031.com smile osijek031.com smile osijek031.com smile
Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
 



 Skoči u forum: