Urbanističko-arhitektonsko uređenje Osijeka tijekom prošle godine izmijenilo je vizuru brojnih javnih prostora, primjerice Vinkovačke i Divaltove ulice, a ove godine
Grad Osijek investira
70,320.000 kuna u građevinske projekte. Član osječkog Gradskog poglavarstva
Tone Papić, dipl. inž. arhitekture, ocjenjuje kako je na ljestvici najznačajnijih gradskih urbanističkih planova i graditeljskih poslova
obnova gradskih trgova u
Gornjem i
Donjem gradu -
Trga Lavoslava Ružičke i
Trga bana Josipa Jelačića.
- Obnova dvaju gradskih trgova najznačajniji su i najzahtjevniji urbanistički projekti koji će biti ostvareni u 2007. godini. Obnova Trga bana J. Jelačića nastavak je realizacije prvonagrađenog natječajnog projekta iz 1996. godine. Prema tom projektu već je obavljena obnova ceste s parkiralištima, a ove bismo godine završili središnji prostor (tržni plato i arheološki park) te prostor južno od Ulice Matije Gupca ispred Obrtničke škole, pošte i kapelice Gospe Snježne do Saponije. Temeljem provedenog urbanističko-arhitektonskog natječaja obnovit ćemo i Trg L. Ružičke. Projekt obuhvaća današnji parkirališni prostor ispred zgrade Glavnog željezničkog kolodvora, mali park pored zgrade MUP-a, pješački nathodnik i garažno-parkovni objekt na mjestu današnjeg Autobusnog kolodvora. U 2007. godini planiramo završiti prvu fazu radova - parternu obnovu trga i parka, a zavisno od raspoloživih financijskih sredstava i veći dio, ako ne i cijelu drugu fazu - gradnju pješačkog nathodnika. U tijeku je izrada projekata za ishođenje lokacijskih dozvola. Obnova dvaju trgova financira se kreditnim sredstvima u iznosu 25 milijuna kuna, kaže
Tone Papić, dodajući kako je Trg. L. Ružičke nedovoljno definiran i neuređen gradski prostor, sastavljen od nekoliko provizorija (privremenih rješenja koja su postajala trajna).
- Projektom je predviđeno rješavanje svih provizorija koji traju već desetljećima: izmještanje autobusnog kolodvora, gradnja novog pješačkog mosta (nathodnika), gradnja javne garaže (umjesto parkirališta) te parterno rješenje trga (uz uređenje prostora ispred zgrade bivšeg Gutmanovog kolodvora) i parka ispred zgrade MUP-a. S predloženim će rješenjem građani biti upoznati na izložbi natječajnih radova koju planiramo uskoro prezentirati. Realizacija cijelog projekta ići će u fazama, ovisno o financijskim sredstvima i mogućnostima lokacije kada je riječ o gradnji novog autobusnog kolodvora i rješavanju imovinsko-pravnih problema, najavljuje
Tone Papić.
Gdje će se graditi?
U 2007. godini Grad sa
18,4 milijuna kuna financira nastavak gradnje
ceste u
Blok-centru II, uređenje komunalne infrastrukture u
Ribarskoj ulici,
Kapelskoj i u gospodarskoj zoni južno od Ulice sv. L. B. Mandića, gradnju ceste za
Metro i triju cesta za “
Retfalu Novu”, obnovu pročelja, gradnju stambene zgrade u
Uskim njivama. Grad u nove projekte ulaže
51,920.000 kuna, među kojima je projekt
Divaltove ulice od Hutlerove do Velebitske i
produžetak Divaltove od Krbavske do Gacke, obnova Vinkovačke, Kirove i Opatijske ulice te produžetak Kašićeve. Ukupna investicija Grada iznosi 70,320.000 kuna za građevinske radove.
Autorica:
Nevenka Špoljarić/
Glas-Slavonije.hr