Korisničko ime: Lozinka:
Naslovna Forum 031 Galerija 031 Oglasi 031 Novi korisnik!
Novosti
Najave i reporti
Kolumne
Gost priče
Interaktiv
Podrška
O nama



Borzan: Borzan protiv diskriminacije Hrvata na online tržištu

Prethodna tema View printer-friendly version Pošalji prijatelju ovu temu kao e-mail Tražilica Ispiši broj poruka na ovu temu svakog postera Snimi cijelu temu u text datoteku Sljedeća tema


Započnite novu temuOdgovorite na temu
Autor Poruka
Redakcija 031
Offline
Avatar

Ukupno postova: 66171
Spol: Nebitno Nebitno
Post Postano: 06.05.2016. 16:22 
Naslov:  Borzan: Borzan protiv diskriminacije Hrvata na online tržištu
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

Odbor za unutarnje tržište i zaštitu potrošača Europskog parlamenta usvojio je prijedlog hrvatske zastupnice Biljane Borzan da se problem neopravdane diskriminacije nekih zemalja EU na online tržištu uvrsti u Strategiju jedinstvenog tržišta EU.

"Hrvatski potrošači su često žrtva diskriminacije prema mjestu prebivališta ili tzv. geoblockinga. Najčešće se događa da im online trgovac ili odbija nešto prodati, ili pak dostaviti, a u nekim slučajevima ih trgovac automatski prebacuje na lokalnu stranicu s drugačijim proizvodima ili cijenama. Uz to, nekada se može dogoditi da im trgovac jednostavno naplati više nego kupcu iz neke druge članice EU", objašnjava Borzan.

Zato je problem diskriminacije na online tržištu jedan od prioriteta njene političke grupe. Čak 25 posto potrošača se žali da ne može kupovati online u drugoj državi članici EU. Prekogranična online kupnja čini tek 14 posto ukupne online kupnje. Potrošačke udruge procjenjuju da je dostava u manje države članice dvostruko skuplja nego u veće.

"Online tržište ima veliki potencijal koji bi koristio i hrvatskim trgovcima i potrošačima. Procjena je da bi povećanje online trgovine s trenutačnih 5 na 15 posto, značilo siguran rast BDP-a na razini Unije za 1,7 posto. Oko 60 posto građana EU preferira online trgovinu jer određene proizvode ne mogu naći na teritoriju svoje države članice, a uz to, internet kupnja je često jeftinija opcija", kaže Borzan.

Fragmentacija digitalnog tržišta vidljiva je i kod audio vizualnih sadržaja. Europska organizacija za zaštitu potrošača (BEUC) tvrdi da je nezadovoljstvo televizijskim sadržajem najveće upravo u Hrvatskoj, Danskoj i Portugalu. Međutim, potrošači iz tih zemalja ne mogu pristupiti sadržajima koji su ponuđeni dijelu potrošača u drugim članicama EU.

"Prema istraživanju iz 2015. godine, 80 posto potrošača bi radije kupilo sadržaj kada bi im bio dostupan i po razumnoj cijeni, nego posezalo za ilegalnim izvorima", kaže Borzan.

Tržišne barijere onemogućuju potrošače da uopće kupe sadržaj, ili da legalno kupljeni sadržaj koriste kada prijeđu granicu. Prema istraživanju EK, procjenjuje se da je šteta prema potrošačima prilikom kupovine digitalnih sadržaja oko 64 milijarde eura na godinu.



Tekst: Ured/Office of Mrs. Biljana Borzan MEP

Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
 



 Skoči u forum: