Korisničko ime: Lozinka:
Naslovna Forum 031 Galerija 031 Oglasi 031 Novi korisnik!
Novosti
Najave i reporti
Kolumne
Gost priče
Interaktiv
Podrška
O nama



Borzan: "Pročitao/la sam i prihvaćam uvjete" je jedna od najčešćih laži i zamki za potrošače na internetu

Prethodna tema View printer-friendly version Pošalji prijatelju ovu temu kao e-mail Tražilica Ispiši broj poruka na ovu temu svakog postera Snimi cijelu temu u text datoteku Sljedeća tema


Započnite novu temuOdgovorite na temu
Autor Poruka
Redakcija 031
Offline
Avatar

Ukupno postova: 65895
Spol: Nebitno Nebitno
Post Postano: 15.01.2016. 9:08 
Naslov:  Borzan: "Pročitao/la sam i prihvaćam uvjete" je jedna od najčešćih laži i zamki za potroš
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

Hrvatska predstavnica u Odboru za unutarnje tržište zaštitu potrošača u Europskom parlamentu Biljana Borzan je tijekom saslušanja povjerenice za zaštitu potrošača Vere Jourove iznijela prijedloge za poboljšanje transparentnosti ugovora koje kupac prihvaća u trenutku kupnje.

Europska komisija je u prosincu 2015. predstavila set novih pravila za digitalne ugovore. Najvažnija izmjena je prebacivanje dokazivanja nedostatka kupljenog dobra na trgovca.

- Ranije je potrošač koji je preko interneta kupio proizvod prije više od šest mjeseci koji je neispravan morao dokazivati da je takav dostavljen. S novim propisima, potrošač će tijekom dvogodišnjeg razdoblja jamstva moći zatražiti pravni lijek, a da pritom neće morati dokazivati da je proizvod bio neispravan u trenutku isporuke - objasnila je Biljana Borzan, predloživši da se u prijedlog uključi i pojednostavljenje uvjeta kupnje na koje potrošači automatski kliknu "pročitao sam i prihvaćam".

- Europske udruge potrošača upozoravaju da su uvjeti prodaje namjerno napisani opširno i stručnim pravnim terminima kako ih potrošač ne bi čitao i odustao od kupnje. Na taj način se trgovac maksimalno štiti, a potrošaču njegova prava uopće nisu objašnjena - kazala je Borzan.

Primjerice, tek 39 posto potrošača u EU zna da imaju dvogodišnje jamstvo na svaki kupljeni proizvod. Trgovcima najčešće nije u interesu da takvu informaciju napišu na razumljiv način.

- Samo 38 posto potrošača osjeća se sigurno prilikom online kupovine iz neke druge države članice, a tek ih 15 posto tako kupuje. Čak 90 posto potrošača strahuje od povrede privatnosti dok skidaju mobilne aplikacije. Ne možemo govoriti o rastu online kupovine dok se potrošači tako osjećaju - kazala je Borzan.

Povjerenica Vera Jourova je odgovorila kako je njoj cilj razviti jedinstven model ugovora na koji bi potrošači trebali klliknuti. Taj model bi bio lako razumljiv i preveden na sve jezike EU, i svaki trgovac koji bi poslovao unutar EU bi morao preuzeti taj model.

- Trgovcima je sada ostavljeno previše prostora za manipulaciju i izbjegavanje odgovornosti, a potrošačima nije jasno koja su njihova prava. Samo od prevara kod kupnje digitalnih dobara poput aplikacija, pretplata na programe, glazbe ili e-knjiga, potrošače se godišnje ošteti za 64 milijarde eura. Moramo pomoći našim građanima da se bolje snalaze na internetu i povećati njihovo povjerenje, jer je sada "pročitao sam i prihvaćam uvjete" jedna od najčešćih laži na internetu - kaže Borzan.



Tekst i foto: Ured/Office of Mrs. Biljana Borzan MEP

Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
 



 Skoči u forum: