
Profesor
Majdandžić je napomenuo kako
6 kilovata električne energije, po najskupljoj tarifi, u opskrbnoj mreži Hrvatske košta otprilike
6 kuna: "
Mi čak i tu malu količinu energije želimo sami stvoriti jer za proizvodnju dodatnih količina električne energije bi morali raditi novu termoelektranu ili nuklearnu elektranu. Cilj nam je energiju za pogon toga vozila proizvesti iz fotonaponskih ćelija koje će biti integrirane u vozilo jer 30% sve energije u svijetu troši se na promet, od čega čak 85% otpada na cestovni. Sve to zajedno proizvodi 25% ukupne količine stakleničkih plinova na svijetu." - rekao je Majdandžić.
Do sada je napravljena šasija vozila, neki su dijelovi tek naručeni, a plan je
do svibnja 2016. godine osposobiti ga za probnu vožnju. U projekt je uključeno 10-ak studenata s
osječkog ETF-a, a dvoje je iskustvo steklo i u poznatoj hrvatskoj tvrtki Dokking. U projekt su uključene još neke tvrtke, a vozilo će na kraju biti, kako ističe Majdandžić, na profesionalnoj razini: „
Bit će u potpunosti izrađeno od suvremenih materijala i opremljeno najmodernijom tehnologijom, a težit će manje od 200 kilograma.“ – rekao je Majdandžić i dodao kako će ovo biti prvo takvo vozilo u Hrvatskoj koje će moći voziti našim cestama u budućnosti.
Dekan ETF-a
Drago Žagar je rekao kako se fakultet trudi studente uključiti u sve projekte vezane uz modernu tehnologiju, a s ovim vozilom cilj je sudjelovati i u jednoj svjetskoj utrci solarnih automobila: „
Utrka će biti najvjerojatnije održana sljedeće godine i vjerujem kako će to biti odlična promidžba Elektrotehničkog fakulteta, Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera i grada Osijeka.“ – rekao je Žagar.
Tekst i foto: Krunoslav Inhof/Radio Osijek