
Već smo
pisali o jednom velikom apsurdu koji se odnosi na najmlađe, pa time i
najugroženije sudionike u prometu.
Naime,
Zakon o sigurnosti prometa na cestama propisuje da djeca samostalno smiju upravljati biciklom na cesti s
navršenih 14 godina ali i već s
devet godina ako su u pratnji osobe
starije od 16 godina ili ako su u školi osposobljena za upravljanje biciklom i za to im je izdana
odgovarajuća potvrda.
No, tu je potvrdu i dalje
nemoguće dobiti jer da bi se dobila potvrda da je dijete osposobljeno za upravljanje biciklom
ministar znanosti, obrazovanja i sporta treba donijeti program osposobljavanja za vožnju biciklom u školama, a od 2004. godine do danas niti jedan ministar taj program
nije potpisao.
Drugim riječima, oko
170.000 djece u prekršaju je svaki put kad biciklom izađe na cestu jer
nemaju položen tzv. mali vozački ispit. Čak i ona djeca koja su prošla tečaj vožnje biciklom koji velik broj škola samoinicijativno organizira su u prekršaju.
Proljetos se pojavila
zajednička inicijativa Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta, Agencije za odgoj i obrazovanje, MUP-a, HAK-a i škola prema kojoj bi škole uvele program osposobljavanja za vožnju biciklom, a Ministarstvo bi kupilo po dva bicikla i dvije kacige za svaku školu. Program osposobljavanja polagao bi se u p
etom razredu osnovne škole kroz teoriju (prometna pravila i propise), vježbu vožnje bicikla na poligonu te polaganje pismenog i praktičnog dijela ispita, a sve skupa bi trajalo samo 16 školskih sati.
Plan je bio da će ministar do kraja lipnja potpisati program osposobljavanja u školama koji bi onda krenuo od
nove školske godine, međutim kao i mnogo puta do sada, i ova je ideja ostala
mrtvo slovo na papiru.
Stoga se i dalje nalazimo u svojevrsnoj pat poziciji: svako dijete mlađe od 14 godina koje vozi bicikl po cesti
bez pratnje prema zakonu automatski čini prometni prekršaj. Policija do sada djecu
nije kažnjavala jer zakon još uvijek ne propisuje kazne za ovaj prekršaj, ali obzirom da je policija nedavno „objavila rat“ biciklistima i pješacima zbog velikog broja stradavanja tih kategorija u prometu, pitanje je koliko će dugo biti tolerantni.
Tekst: M.M./Osijek031.com
Foto: Daniel Antunović, Tatjana Ivegeš- Wilhelm/Foto-arhiv031
Pročitajte i..
Sljedeće godine u školama kreće program osposobljavanja djece za vožnju bicikla
Mlađi od 14 ne smiju voziti bicikl po cesti jer su u prekršaju!
Izvanredno stanje na cestama [Vijesti Osječke TV]