Već smo
dosta pisali o problemima koje
zrakoplovna tvrtka Sea Air ima s o
dgodama početka letova za njemačke destinacije, a sada se, čini se, pojavio još jedan problem: tvrtka nekim strankama kojima su letovi zbog
odgode propali još
nije vratila uplaćeni novac za karte!
Naime, redakciji portala
Osijek031.com javio se jedan čitatelj (podaci poznati redakciji) koji se već
mjesec dana bori sa Sea Air-om za svoj novac, ali za sada
bez uspjeha.
Naš je čitatelj
12. lipnja u
Zračnoj luci Osijek u poslovnici
Sea Air-a kupio karte za let 14. srpnja za sebe, suprugu i dvoje malodobne djece koje je platio ukupno
282 eura. Obzirom da su letovi, koji su trebali početi 29. lipnja, odgođeni za 19. srpnja. a to mu nije odgovaralo, 03. srpnja otišao je ponovno u istu poslovnicu u zračnoj luci jer je u članku na našem portalu pročitao da se može promijeniti datum leta ili zatražiti povrat novca.
Službenica u poslovnici mu je rekla kako tvrtka
nije u mogućnosti izvršiti povrat novca na ruke nego to mora ići preko računa te da podatke o računu i
skeniranu dokumentaciju pošalje na mail koji je dobio. Također je rekla kako
isplata ide brzo, najkasnije u roku od dva dana. To je, dakle, bilo prije gotovo
mjesec dana.
Naš je čitatelj do sada
više puta zvao agenciju gdje su mu uvijek govorili isto: bit će sutra, za dva dana, treba malo duže da se to vidi na bankomatu itd. Do danas (30. srpnja) novac još uvijek
nije dobio. Obratio im se i mailom, no na njega iz tvrtke uopće
nisu odgovorili.
Čitatelj se u međuvremenu obratio i policiji s pitanjem da li postoje osnove kaznenog djela prijevare, no u policiji su mu rekli da, dokle god tvrtka govori da će isplatiti novac, kaznenog djela nema, a da njemu ostaje opcija pokretanja
privatne tužbe. Čitatelj je također poslao mail Agenciji za zračni promet - prava putnika iz koje su mu se javili i zatražili da pošalje svu dokumentaciju koju ima kako bi imali bolji uvid u cijelu stvar.
Slijedom toga, kontaktirali smo
tvrtku Sea Air i zatražili pojašnjenje procedure oko povrata novca i dugog čekanja na njega. Od glasnogovornice tvrtke stigao je e-mail kojega prenosimo u cijelosti:
„
Sea Air je nova aviokompanija i sa svojim letovima tek treba krenuti. Imali smo neke poteškoće, povodom početka naših letova, koje nismo mogli predvidjeti i koje su bile van naše kontrole. Svoje putnike kojima smo otkazali let molimo za strpljenje i razumijevanje.
Sea Air je svjestan da su se zbog odgode letova mnogi putnici našli u neprilici. Kompanija stoga svim svojim putnicima nudi povrat novca za svoje kupljene karte ili besplatno mijenjanje termina leta po želji putnika. Niti jedan putnik neće biti oštećen i svakome pojedincu ćemo maksimalno izaći u susret koliko god je moguće jer nam je svaki putnik bitan. Također, svakom putniku koji zatraži promjenu leta umjesto povrata novca poklanjamo jednu besplatnu kartu u jednom smjeru u odabranom terminu.
Što se povrata novca tiče, nakon što nam putnik pošalje potrebne podatke (osobne podatke, podatke vezano za booking te broj računa na koji želi da mu se uplati novac), taj putnik ide na naš popis za uplate. Svakih par dana popis se šalje našem knjigovodstvu, novci se uplate i dalje, ovisno o tome koliko kojoj banci treba vremena da obradi uplatu, novci sjedaju na račun putnika. Cijela priča ide puno brže ako je putnik kartu kupio online, preko kartice. U tom slučaju dovoljno je samo otkazati transakciju i putniku se novci vrate na račun.
Za cijelu ovu proceduru treba vremena. U prosjeku proces povrata uplate može trajati do 15 dana s obzirom na sudjelovanje više strana. Poteškoće nastanu kad nam putnik da krivi broj računa, nepotpune informacije i slično, gdje naši operateri izgube puno vremena oko rješavanja tih problema i time i drugi na listi duže čekaju. Također, neke banke duže zadrže uplatu, na bankomatima se uplate vide tek kroz dan, dva… Zbog svih tih razloga svoje putnike molimo za strpljenje, neka detaljno provjere sve informacije koje nam ustupe te neka ažurno provjeravaju stanje svojih računa.
Također, moguće je da se nečiji zahtjev za uplatom i zagubi među mailovima. Ako na zahtjev za uplatom nitko ne odgovori kroz par dana molimo putnike da iznova pošalju mail. Ukoliko uplata nije sjela na Vaš račun nazovite našu korisničku službu koja će Vam pomoći najbolje kako može i koliko je u njihovoj moći, s obzirom na situaciju.
Putnike molimo za još malo strpljenja jer smo nova firma koja tek počinje sa svojim poslovanjem. Sea Air ne želi zakinuti niti jednog putnika niti na koji način i sve isplate i obaveze prema putnicima biti će izvršene do kraja prema pravilima i propisima hrvatskog zakona.“
Tekst: M.M./Osijek031.com