Savjetovalište za potrošače u Osijeku jedno je od sveukupno četiri takva Savjetovališta u Hrvatskoj (ostala se nalaze u Zagrebu, Puli i Splitu). Postoji od 2005. godine i uskoro slavi deset godina svojega postojanja, a djeluje pri Udruzi za zaštitu i promicanje potrošačkih prava građana
„Potrošački forum“, koja postoji još od 2002. godine. Njegov rad i plaće pravnih savjetnika koji su ondje zaposleni u punom radnom vremenu u cijelosti financira Ministarstvo gospodarstva RH, a financira se i iz brojnih domaćih i europskih projekata iz područja zaštite potrošača.
Osječko Savjetovalište godišnje rješava preko
pet tisuća (!) predmeta vezanih uz
potrošačke sporove s trgovcima i pružateljima usluga. Područja koja pokriva djelatnost Savjetovališta jesu:
- trgovina, financijske usluge (bankarstvo, dionice, investicijski fondovi), osiguranje, energetika (električna energija, plin, toplinska energija), telekomunikacijske usluge, sve vrste komunalnih usluga (voda, odvoz komunalnog otpada, dimnjačarstvo, pogrebne usluge, stanovanje i pričuva...), zdravstvene usluge, turističke usluge, poštanske usluge, usluge prijevoza, ugostiteljstvo, sigurnost hrane, porezi, ovrhe i sl.
Potrošači se Savjetovalištu mogu obratiti osobnim dolaskom u njihove uredske prostorije, putem uredskog telefona, kao i putem službene linije Ministarstva gospodarstva
(072 414 414), e-mailom, poštom i putem Centralnog informacijskog sustava na webu Ministarstva gospodarstva te mogu očekivati krajnje profesionalan, kvalitetan, učinkovit i, ono najvažnije, besplatan pravni savjet.
Osim savjetovanja potrošača, djelatnici Savjetovališta čitave godine provode
domaće i europske projekte iz područja zaštite potrošača; aktivno sudjeluju u nacrtima prijedloga zakona; djeluju kao predavači na stručnim skupovima; kontinuirano pohađaju edukacije i usavršavaju svoja profesionalna znanja i kompetencije; intenzivno surađuju s medijima u vidu redovitih kolumni u tiskanim medijima, sudjelovanja u televizijskim i radijskim emisijama te u vidu suradnje s novinarima u smislu rješavanja konkretnih pritužbi građana; upućuju Ustavnom sudu RH prijedloge za ocjenu ustavnosti i zakonitosti pojedinih spornih odredbi kojima se ugrožavaju potrošačka prava građana; službenim dopisima reagiraju prema svim institucijama s ciljem općenitog unapređivanja zaštite potrošača, kao i u svrhu zaštite konkretnih pojedinaca koji im se obraćaju sa svojim problemima; surađuju s tržišnom inspekcijom i Ministarstvom gospodarstva, kao i Europskim potrošačkim centrom.
Isto tako, djelatnici Savjetovališta članovi su mnogobrojnih tijela u kojima svojim sudjelovanjem neposredno štite potrošačka prava građana, a neka od tih tijela su, primjerice, povjerenstva za reklamacije potrošača osnovana pri svim pružateljima javnih usluga, savjeti osnovani pri
Gradovima, Sudovi časti pri Hrvatskoj gospodarskoj komori i Hrvatskoj obrtničkoj komori, Nacionalno vijeće za zaštitu potrošača, Hrvatska agencija za hranu itd.
Osječka Udruga „Potrošački forum“ pri kojoj djeluje Savjetovalište svojim je dosadašnjim radom značajno doprinijela poboljšanju položaja hrvatskog potrošača na domaćem tržištu, a nizom uspješnih projekata inicirala je mnoge važne promjene u zakonskim odredbama koje potrošačima svakako idu na ruku. Jedna od posljednjih je, primjerice, odredba sadržana u novome Zakonu o zaštiti potrošača kojom se trgovcu koji pruža javnu uslugu zabranjuje pokretanje postupka prisilne naplate (ovrhe) protiv potrošača, sve do okončanja sudskog ili izvansudskog postupka kojim se osporavaju neplaćena dospjela novčana potraživanja.
Udruga se posebno ponosi svojim projektom „I ja sam potrošač“ u sklopu kojega je uspješno provodila edukaciju učenika srednjih škola o njihovim potrošačkim pravima, a također i projektom „Isplati se znati“ u sklopu kojega je organizirala edukacijske radionice diljem Hrvatske namijenjene građanima starije životne dobi, s obzirom da se obje skupine ubrajaju među ugroženije na tržištu.
Savjetovalište bilježi iznimno velik broj uspješno riješenih pritužbi građana koji se rado javljaju s povratnom informacijom i s povjerenjem u njegove stručne, iskusne i ljubazne savjetnike-profesionalce koji građanima, putem besplatnih pravnih savjeta, svakodnevno stoje na raspolaganju u rješavanju njihovih potrošačkih problema i nedoumica, a također i zainteresiranim trgovcima koji tragaju za kvalitetnom informacijom utemeljenom na važećim zakonima.
Kontakt podaci Savjetovališta:
Udruga za zaštitu i promicanje potrošačkih prava građana „Potrošački forum“
Savjetovalište za potrošače u Osijeku
Ulica Hrvatske Republike 19B/I 31000 Osijek
- 031/200-246
- 072/414-414
potrosacos[at]gmail[dot]com
potrosac-os.hr/
Radno vrijeme: svakim radnim danom od 8-16h
