U
utorak 10. lipnja konačno bi trebao započeti s radom
Vladin projekt e-građanin. Riječ je o jednoj od najvanijih
Vladinih mjera kojima je cilj
smanjiti administraciju, čekanje u redovima i plaćanje raznih dokumenata koji su građanima
svakodnevno potrebni.
Projekt e-građanin trebao je započeti jo
prole jeseni, ali zbog
problema s financiranjem to se odgađalo do sljedećeg tjedna kada bi konačno trebao biti građanima na usluzi.
Na koji će način projekt olakati ivot građanima? Za početak, vie
neće morati odlaziti po rodni list u
općinu u kojoj su rođeni, čekati izdavanje u dugim redovima i
plaćati biljege. Svatko tko ima pristup internetu moći će ga isprintati s interneta, a dravna tijela takav će dokument prihvatiti kao vjerodostojan.
Kao dio projekta građani će primati poruke od dravne uprave (
HZZO, MUP, Porezna uprava...) koje se odnose na pitanja poput datuma
isteka valjanosti putovnice. Građani će također
moći provjeriti kod kojeg im je liječnika ili zubara karton, a ako kola njihovog djeteta koristi elektroničke imenike, moći će u svakom trenutku provjeriti djetetove ocjene ili izostanke te komunicirati s razrednikom.
Građani koji ele koristiti usluge e-građanina moraju otići u
poslovnicu Fine gdje će dobiti svoju
ifru i, ako posjeduju
pametni telefon, token. Sve posve
besplatno.
to se
on-line izdavanja dokumenata tiče, u prvoj fazi bit će dostupni samo
rodni i vjenčani listovi, ali uskoro bi se putem interneta trebale dobiti i potvrde o
nekanjavanju, prebivalitu i slično. Jo jedan tip usluge tek se razvija i neće biti dostupan građanima u prvoj fazi e-građanina, a to su sloenije usluge kod kojih građani mogu neto sami mijenjati, npr. preko interneta promijeniti izabranog liječnika ili zubara.
Ipak, građani
starije dobi i oni nevični sluenju računalom ne moraju se brinuti: uvođenje e-građanina
ne znači ukidanje altera. Naime, ukidanje altera vjerojatno nikada
neće ni biti moguće, posebice ne u dravi poput Hrvatske u kojoj polovica kućanstava jo
nema priključak na Internet.
Tekst: M.M./Osijek031.com