Ono što ljude najviše potiče na svakodnevno
korištenje bicikla je u prvom redu
sigurna infrastruktura. Nema tih statističkih podataka koji će građane uvjeriti da je stvarna sigurnost velika, ako se prilikom vožnje biciklisti ne osjećaju
sigurni – to je takozvana subjektivna sigurnost.
Nizozemci su davnih dana otkrili i počeli implementirati
najkvalitetnija infrastrukturna rješenja te bi njihove osnovne lekcije o infrastrukturi trebalo samo preslikati u naše gradove.
Kako redovno imamo prilike vidjeti, našim je projektantima veliki infrastrukturni izazov
spojiti biciklističke staze na raskrižjima, te se one ovdje često
prekidaju.
Ipak,
raskrižja i kružne tokove je zapravo izuzetno lako kvalitetno riješiti i na njima zaštititi bicikliste, uz tek nešto znanja i volje.
Odvojiti bicikliste sigurnosnim otokom
Urbanisti iz kompanije
ProtectedIntersections.com prema nizozemskom su primjeru osmislili raskrižje koje za bicikliste, ali i druge sudionike u prometu, predstavlja najkvalitetnije rješenje.
Ključ svega je izgradnja obostranih i jednosmjernih biciklističkih staza i postavljanje "otoka" koji bicikliste
štiti od automobila, a uz to pruža i mnoge
druge prednosti:
- bolju vidljivost, budući da vozač automobila vidi bicikliste ispred sebe, a prilikom skretanja postavlja se skoro okomito u odnosu na bicikliste
- mogućnost da biciklisti vožnju nastave prije nego im automobil presječe put prilikom skretanja
- mogućnost zelene faze za bicikliste i automobile, što značajno povećava protočnost prometa
- biciklisti koji voze udesno mogu bez zaustavljanja nastaviti vožnju
- kontinuiranu vožnju, bez čestih zaustavljanja i prelaženja ceste
- "ranije" zeleno svjetlo za bicikliste
Valja se nadati da netko od naših nadležnih ovo gleda te da ćemo ovo toliko jednostavno rješenje jednoga dana vidjeti i kod nas.
Tekst i foto: Ivan Podraza/BikeMyDay