
Počekom mjeseca gradonačelnik
Osijeka Ivica Vrkić i osječko-baranjski župan
Vladimir Šišljagić potpisali su s
Darkom Peričićem, predsjednikom
Uprave HŽ Infrastrukture, sporazum o
rekonstrukciji i elektrifikaciji željezničke pruge Osijek – Strizivojna/Vrpolje.
Da sporazum ne ostane samo
mrtvo slovo na papiru, počele su, čini se, i konkretne aktivnosti na njegovoj provedbi. Prioritet će, kako stvari stoje, imati obnova pruga.
U ovom ciklusu predviđena je rekonstrukcija i elektrifikacija željezničke pruge Osijek – Strizivojna/Vrpolje kako bi se na njoj mogla postići planirana brzina od
160 km/h. Gradit će se
novi željeznički kolodvori u Osijeku (Osijek - teretni) i Đakovu te novo stajalište u Čepinu. Rekonstruirat će se i pruga Osijek-Vinkovci na dionici
od Antunovca do Osijeka, a predviđena je i modernizacija signalno-sigurnosnih i telekomunikacijskih uređaja.
Pored toga, u samom gradu potrebno je riješiti problem
pet najprometnijih križanja željezničke pruge s cestama i to kroz denivelaciju u dvije razine. Ta denivelacija odnosi se na
Ulicu sv. Bogdana Mandića, Vukovarsku i Svačićevu ulicu, Biljsku cestu te na ulaz u Luku Osijek kod Nemetina.
Međutim, ne treba se
prerano radovati: procjena troškova još ne postoji jer nije dovršen dio studije koji se odnosi na željeznički promet, a koji uključuje i kompletan troškovnik. Tek je dio gore navedenih projekata započeo (kolodvori u Belom Manastiru i Đakovu) dok će za ostale projekte dio novca doći od države, a ostatak će se pokušati povući iz EU fondova.
Bilo kako bilo, sporazum bi mogao predstavljati
prvo konkretno ulaganje HŽ-a na području grada na Dravi nakon dugo godina. Bilo je i krajnje vrijeme...
Tekst: M.M./Osijek031.com
Foto: Gemi031, Cacan/Foto-arhiv031