Korisničko ime: Lozinka:
Naslovna Forum 031 Galerija 031 Oglasi 031 Novi korisnik!
Novosti
Najave i reporti
Kolumne
Gost priče
Interaktiv
Podrška
O nama



GPP-ovi autobusi će uskoro voziti na plin?

Prethodna tema View printer-friendly version Pošalji prijatelju ovu temu kao e-mail Tražilica Ispiši broj poruka na ovu temu svakog postera Snimi cijelu temu u text datoteku Sljedeća tema


Započnite novu temuOdgovorite na temu
Autor Poruka
Redakcija 031
Offline
Avatar

Ukupno postova: 65867
Spol: Nebitno Nebitno
Post Postano: 05.10.2013. 12:55 
Naslov:  GPP-ovi autobusi će uskoro voziti na plin?
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

Sva relevantna istraživanja prometa u velikim radovima slažu se kako su autobusi najveći zagađivači zraka ispušnim plinovima. Tako je i u Osijeku. Autobusi GPP-a u jednom danu potroše između 2.500 i 3.000 litara dizelskog goriva, ovisno o sezonskim uvjetima i intenzitetu prometa.

No, to bi se uskoro moglo promijeniti. Naime, Grad pokreće pilot-projekt zamjene dizelskog goriva zemnim plinom na koji će se „prešaltati“ svi GPP-ovi autobusi ali i druga gospodarska vozila u vlasništvu Grada.

U hrvatskim okvirima nije riječ o novom konceptu jer dobra iskustva postoje u Zagrebu i Rijeci gdje već prometuju autobusi na plin, a Osijek će slijediti njihov primjer.

Trenutno se radi detaljna studija isplativosti ove investicije kako bi se utvrdile ukupne uštede koje će se ostvariti uvođenjem zemnog plina kao pogonskog goriva u javni gradski prijevoz. Osim ekonomskih koristi i ušteda, ova investicija ima i izraženu ekološku komponentu jer plin izgara čistije i znatno manje zagađuje okoliš. Cijeli projekt plinifikacije gradskih autobusa inače je dio šireg projekta Grada vezano uz nominaciju Osijeka za nagradu Zelena prijestolnica Europe 2016.

Projekt će uključivati gradnju crpne stanice za zemni plin na jednoj od tri potencijalne lokacije uz magistralni plinovod na periferiji grada te prilagodbu postojećih voznih jedinica GPP-a za korištenje plina. Sredstva potrebna za prilagodbu GPP-ovog voznog parka zatražit će se od Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost. Cijena prilagodbe za jedan dizelski autobus iznosi oko 50.000 kuna, a za prilagodbu svih 38 autobusa GPP-a bit će potrebno oko 1,9 milijuna kuna (plus PDV) što je nabavna cijena jednog novog gradskog autobusa.



Tekst: M.M./Osijek031.com
Foto: Daniel Antunović/Osijek031.com




Zadnja promjena: Redakcija 031; 05.10.2013. 15:06; ukupno mijenjano 1 put.

Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
rockeros
Offline
Avatar

Ukupno postova: 661
Lokacija: Osijek
Spol: Muško Muško
Post Postano: 05.10.2013. 13:50 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

nema vise marisanja goriva:D

_________________
crk'o nam Marshall-mislim na pojačalo
Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
simo031
Offline
Avatar

Ukupno postova: 6329
Lokacija: Ludoland
Spol: Muško Muško
Post Postano: 05.10.2013. 14:18 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

rockeros je napisao/la (Pogledaj post): › nema vise marisanja goriva:D

     Ideja je ok, i bilo bi izvrsno kad bi se realizirala, no realno, to je još jako, jako daleko.
Redakcija 031 je napisao/la: ›
Sredstva potrebna za prilagodbu GPP-ovog voznog parka zatražit će se od Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost.

_________________
http://essekeri.hr/svi-essekeri
Veži konja gdje ti gazda kaže, osobito ako ti je konj gazda.
Živim kao pas, a zamjeraju mi kad lajem.
Djecu učimo da budu iskrena, vrijedna i poštena. Sjeća li se tko zašto?
Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
milo_moje
Offline
Ukupno postova: 2875
Lokacija: Osijek
Spol: Muško Muško
Post Postano: 05.10.2013. 15:53 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

meni matematika nikad nije išla, ali da probam.

Redakcija 031 je napisao/la: ›
Autobusi GPP-a u jednom danu potroše između 2.500 i 3.000 litara dizelskog goriva, ovisno o sezonskim uvjetima i intenzitetu prometa.


Redakcija 031 je napisao/la: › Cijena prilagodbe za jedan dizelski autobus iznosi oko 50.000 kuna, a za prilagodbu svih 38 autobusa GPP-a bit će potrebno oko 1,9 milijuna kuna (plus PDV) što je nabavna cijena jednog novog gradskog autobusa.



uzet ću da troše 3.000 litara dnevno x 9,84 kn/L = 29520 kuna.
http://www.ina.hr/default.aspx?id=203

Po ovome ispada da za dan i pol vožnje/potrošnje goriva može se ugraditi plin u jedan autobus GPP-a.


Redakcija 031 je napisao/la: › Sredstva potrebna za prilagodbu GPP-ovog voznog parka zatražit će se od Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost.

Dok vi dobijete pare od Fonda, možete sve autobuse prebaciti na plin i uštediti hrpu novaca i sebi i nama građanima.


http://www.novilist.hr/Vijesti/Rijeka/Otvorena-punionica-u-Baracevoj-plavi-autobusi-krenuli-rijeckim-ulicama

kako se može pročitati iz postavljenog linka u Rijeci štede 1/3 zbog prelaska na plin. Samo postavljam pitanje, zašto se nije i prije prešlo na plin?

_________________
Život je teška škola, prvo ti da test, pa onda lekciju!
Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
Ingo
Offline
Avatar

Ukupno postova: 3470
Lokacija: Osijek
Spol: Muško Muško
Upozorenja : 1
Post Postano: 05.10.2013. 16:19 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

zar ne voze neki busevi na bio plin iz vukovara ? ??

svakako podrzavam tu ideju Smile ... hoce li onda barem za koju kunu smanjiti cijenu prijevoza ? ili barem vratiti onu naplatu po prijedjenim km ?

Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
davorccc
Offline
Avatar

Ukupno postova: 1400
Spol: Nebitno Nebitno
Upozorenja : 2Upozorenja : 2
Post Postano: 05.10.2013. 16:23 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

O ovoj soluciji je razmišljano prije 10-tak godina i sama investicija, preinaka, tehničko održavanje, atesti itd račun je izašao NEISPLATIVO. Problem je spremnik plina: krov ili na zadnju stranu busa (ili da putnici drže u krilu jer nema mjesta za smještanje spremnika) + atestiranje i homologacija zbog preinake.
Ako niste znali u busevima su Euro4 i Euro5 motori osim jednog starog busa koji ide uskoro u rezanje, ali takve motore nemaju ostali privatni prijevoznici koji čađe po Osijeku koji imaju sreće pa nepodležu eko testu zbog godina.

Još jedno pranje i namještanje poslova.
Ako su tako svi ekološki i svima smeta zagađenje neka si izgrade tramvajsku prugu do Tenja, Čepina, Briješća, Bijelog Brda, Josipovca ili neka kupe trolejbuse kao Beograd.
Čudno kako nekima samo smrdi ispušni plinovi GPP-ovih buseva, a privatnih buseva i starih prdekala koja idu na ložu nikome nesmeta. Dvostruka pravila? SMIJEŠNO!!!

_________________
Sranje osijek031.com smile
Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
Ro3y
Offline
Ukupno postova: 132
Lokacija: Osijek
Spol: Muško Muško
Post Postano: 05.10.2013. 18:27 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

Treba fino uvesti trolejbus umjesto tramvaja u Osijek i napraviti ogromnu liniju.
Ovi tramvaji em previše mjesta zauzimaju, em sve od njih vibrira, a tamo gdje je pruga na cesti ima samo rupa i kliže se.

Aliii neeeee, mi moramo skuplje Very Happy

_________________
Fuš King!
Korisnički profil  Download Poruke   Ocjena: 5  
morgan
Offline
Avatar

Ukupno postova: 3963
Lokacija: gone to North Pole
Spol: Nebitno Nebitno
Post Postano: 05.10.2013. 21:35 
Naslov:  
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

a kad će voziti NA VRIJEME?

_________________
Zašto bi se izlagali mamurluku? Ostanite pijani
Kad čovjek umre, ne zna da je umro, i to je samo teško drugima.
Isto je i kada je čovjek glup.
Korisnički profil  Download Poruke   Ocjena: 5  
 



 Skoči u forum: