
U posljednjih nekoliko mjeseci o osječkom
novom autobusnom kolodvoru dosta se pisalo u superlativima po lokalnim režimskim medijima, kako je to ponos našega grada, kako osvaja nagrade na najprestižnijim međunarodnim
arhitektonskim izlaganjima i tako to, ali manje se tekstova bavilo pitanjem isplativosti cijelog objekta.
Naime, nakon što je kolodvor otvoren u
lipnju 2011. godine nakon tri godine gradnje i bezbrojnih probijanja rokova, najavljivalo se kako će autobusni terminal biti tek jedan segment poslovnog života ovog objekta koji uključuje gotovo 1.500 kvadrata trgovačkog i ugostiteljskog prostora. Međutim, osim
City Fitness centra koji je zauzeo dobar dio prve etaže kolodvora, većina poslovnih prostora i dalje je neiznajmljena, a velika podzemna garaža s
250 parkirališnih mjesta uglavnom je neiskorištena.
Sve to predstavlja veliki problem za tvrtku
Osijek-Koteks koja je sagradila objekt i dobila pravo da u idućih
30 godina upravlja njime kao dio ugovora o gradnji potpisanog s
Gradom Osijekom po principu javno-privatnog partnerstva. U međuvremenu i sam Osijek-Koteks našao se u poslovnim problemima i autobusni kolodvor mu je postao prevelik teret oko vrata, pa su sve glasnija šuškanja da će upravljanje kolodvorom i svim sadržajima na njemu i njegovo održavanje povjeriti tvrtki
Autoprometno poduzeće Požega.
APP je od samoga početka rada novog kolodvora dobio posao organiziranja putničkog prijevoza, čime je za mnoge iznenađujuće pretekao lokalnu prijevozničku tvrtku Panturist. Koliko su istinite priče da je APP zainteresiran da preuzme upravljanje cijelim objektom teško je reći jer za sada se nisu službeno očitovali o tome, međutim ako se zna da APP na području Slavonije već upravlja s
četiri kolodvora (Slavonski Brod, Požega, Pakrac i Nova Gradiška) to ne bi bilo veliko iznenađenje.
Također treba vidjeti što će na to reći i
druga strana ovog javno-privatnog partnerstva, a to je naravno
Grad Osijek...
Tekst: M.M./Osijek031.com
Foto: Daniel Antunović/Foto-arhiv 031