Da
društvene mreže mogu imati i pozitivnu stranu pokazuje primjer Gradske i sveučilišne
knjižnice Osijek koja svojih
6.300 fanova na Facebook stranici i 200-tinjak sljedbenika na Twitteru te svakodnevno informira i
obavještava o aktivnostima, službama i uslugama koje knjižnica pruža. Korisnike se također informira o novim naslovima,
zanimljivostima iz svijeta knjige i kulture općenito, promiče se knjiga i čitanje te se svakodnevno preporučuje barem jedan naslov, uz kratko opisani
sadržaj.
Facebook profil
Gisko Knjižnica otvoren je početkom 2008. godine kao profil fizičke osobe, a 2012. je zbog Facebookovih pravila ali i mogućnosti koje takva
stranica donosi, prebačena u Fan page. Kako bi sve teklo kako treba, Social media manager Gisko svakodnevno ulaže napore kako bi se zadovoljili brojni kriteriji različitih tipova
korisnika koji prate stranicu. Da im dobro ide pokazuje i njihovo nedavno provedeno
istraživanje u kojem "pratitelji" stranice iskazuju pozitivne reakcije kao što su: Facebook stranica knjižnice poboljšava reputaciju Knjižnice u gradu, objave na stranici potiču nas na čitanje, odlazak u knjižnicu, posudbu preporučenih naslova i slično.
Rezultate ovog istraživana možete pogledati na plakatu pri ulazu u
Gisko.
Čini se kao
najjednostavnija stvar na svijetu, no zapravo je puno teže. Zamislite situaciju u kojoj imate brojne "lajkove" na stranicu ili znatne pratitelje (followere), morate pratiti fanove i njihove upite, u konačnici zadovoljiti njihove
potrebe. Pri tome ne treba podsjećati koliko smo svi međusobno različiti. Posao Social media
manager je da poznaje zajednicu, komunicira s njom, upozna stavove koji prevladavaju,
karakteristike ljudi koji ga "lajkaju" ili prate i, možda najvažnije, da bude dostupan
24 sata, svaki dan u tjednu!
Zbog svega navedenog u Gisko-u vjeruju da su i korisnici
zadovoljni ovakvim načinom predstavljanja Knjižnice. Kako im uistinu ide i što još stranica nudi,
provjerite sami na
Facebook stranici Gisko Knjižnice.