Već treću godinu gradsko poduzeće
GPP provodi istraživanje o kvaliteti usluga koje pruža svojim korisnicima. Rezultati ne odstupaju drastično od prethodna dva istraživanja, a pokazuju kako su korisnici pretežno zadovoljni gradskim prijevozom u
Osijeku. Istraživanje je provedeno na uzorku od
400 korisnika, a cijena studije, koju je izradila tvrtka
Audeo, iznosi
11.000 kuna. Glavni cilj bio je utvrđivanje zadovoljstva korisnika s postojećom uslugom, ljubaznosti osoblja, točnosti voznog reda, urednosti i čistoće vozila te pokrivenosti Osijeka javnim prijevozom. Zadnjom stavkom su korisnici najzadovoljniji, ocijenivši je s visokom prosječnom ocjenom
4,27.
Gotovo polovina ispitanih korisnika (45,3%) usluge GPP-a koristi svakodnevno, a visokih 80% njih posjeduje neku vrstu prijevozne kartice, dok se samo 20% vozi uz jednkratne karte. Umirovljeničku
Butru koristi 32,2% ispitanika, učeničke ili studentske karte 20%, radničke karte 14%, karte za nezaposlene njih 10,3%, dok svega 1,5% koristi „tarifnu uniju“, zajedničku kartu GPP-a i
Panturista. Čak 92% umirovljenika koji koriste usluge prijevoza posjeduju mjesečnu kartu, dok su studenti korisnici prijevoza s najmanjim postotkom mjesečnih karata (62,8%). Korištenje prijevoznih sredstava je podjednako, 33,5% koristi pretežito autobus, 34,8% tramvaj, dok se ostali ispitanici voze podjednako u oba prometala.
Već smo naveli da su korisnici najzadovoljniji pokrivenosti grada Osijeka javnim prijevozom (4,27), a kvaliteta rada vozača ocijenjena je s 3,98, točnost rasporeda s 3,97, ljubaznost zaposlenika s 3,95, dok je urednost i čistoća vozila ocijenjena s 3,94. Zanimljivo je da su u stavci ukupnog zadovoljstva usluga GPP-a najvišu ocjenu dali umirovljenici, čak 4,42, dok su najnižu ocjenu dali učenici i studenti, 3,66. Korisnici su daleko zadovoljniji cijenom mjesečnih karata, koje 58% ispitanika procjenjuje realnima, dok 55% jednokratne karte (10 kuna) smatra preskupima. Oko 15% korisnika uočilo je nepravilnosti prilikom korištenja usluga, a čak 80% svih pritužbi odnosilo se na
ljubaznost vozača.
Direktor GPP-a
Igor Medić zadovoljan je rezultatima, a za iduću godinu najavljuje još bolju uslugu:
- Već treću godinu radimo istraživanje kako bi opipali zadovoljstvo korisnika našim uslugama. Rezultati su slični kao prethodne dvije godine i njima sam vrlo zadovoljan. Ipak, postoje neke stvari na kojima trebamo poraditi, a to je u prvom redu navodna neljubaznost nekih naših vozača. Mjesta tome već od iduće godine neće biti, jer planiramo „real time“ video i audio nadzor svakog našeg vozila. To će biti od velike koristi, kako za nas, tako i za naše korisnike, ali i policiju u slučaju prometnih nezgoda, jer kamere će biti postavljene i s prednje strane vozila. Ugradnja tog nadzora će po vozilu iznositi oko 7.000 kuna. Naše korisnike ipak najviše zanimaju cijene, a mogu potvrditi da bilo kakvog povećavanja neće biti!
Tekst i foto:
Mladen Kovačević