Jedan od najvećih problema u tramvajskom prometu osjećkog GPP-a već su godinama
nesavjesni vozači koji nepropisno parkiraju vozila preblizu tramvajske pruge, a nerijetko i na samim tračnicama. To dovodi do zastoja u prometu, štete za samu tvrtku ali i do nezadovoljstva putnika koji za kašnjenja najčešće krive
neispravnost GPP-ovih tramvaja. Međutim, u 90% slučajeva zastoji su uzrokovani nemarnošću drugih sudionika u prometu.
Iako taj problem postoji već dulji niz godina, do početka 2010. godine GPP nije vodio evidenciju o nepropisnim parkiranjima i prometnim nezgodama te se zastoji nisu
naplaćivali od krivaca. Od kada je GPP uveo tu praksu, na svjetlo dana su izišli i neki konkretni podaci. Tako je npr. 2010. godine evidentirano 107 zastoja na tramvajskoj liniji. Ukupni zastoj svih tramvaja iznosio je
152 sata i 23 minute, a ukupna šteta zbog zastoja prouzrokovanog tuđom krivnjom iznosila je
313.815 kuna.
GPP je iste godine uveo i naplaćivanje štete od nesavjesnih vozača i brzo se pokazalo da je jedan od najboljih načina da se naše ljude nečemu nauči to da ih se udari po džepu. Naime, tijekom 2011. godine u Osijeku su bila ukupno
93 tramvajska zastoja, a GPP je pretrpio štetu od
273.500 kuna. Tramvaji su prisilno stajali
131 sat i 57 minuta. To su podaci koji upućuju na to da se stanje polako popravlja, a po procjenama GPP-a (podaci za 2012. godinu još nisu dostupni) broj nesavjesnih vozača za dvije i pol godine od uvođenja evidencije smanjio se za gotovo 50 posto. U GPP-u ipak nisu zadovoljni dosadašnjim učinkom pa u tom poduzeću najavljuju još žešće sankcije protiv nesavjesnih vozača.
Praksa je u protekle dvije godine bila ta da se nesavjesnim vozačima omogućila
izvansudska nagodba za plaćanje većih iznosa kazne koje su znale dosezati i po nekoliko tisuća kuna, a omogućilo im se i plaćanje na rate i otpis dijela dugovanja i do 25 posto (Kod zastoja nastalih zbog prometne nezgode naknada štete se potražuje od osiguravajućih društava, po polici automobilske odgovornosti vozila odgovornog za prometnu nezgodu). Tome su sada u GPP-u odlučili stati na kraj, tako da odustaju od mogućnosti nagodbe kao i od smanjivanja iznosa troška zbog zastoja. Krajnji cilj tih
postroženih mjera GPP-a je poštivanje prometnih propisa i propisno parkiranje koje neće uzrokovati zastoj tramvaja, jer unatoč smanjenju u brojkama, nepropisno parkirana vozila i dalje prouzroče čak 50 posto ukupnih zastoja.
Crne točke za tramvaje GPP-a su i dalje početak Županijske ulice od konkatedrale do križanja s Ulicom Republike te
Strossmayerova i
Divaltova ulica koje prednjače i po broju prometnih nezgoda koje uzrokuju zastoj tramvaja, kao i vrlo frekventna
Europska avenija. Situacija će se dodatno pogoršati dolaskom zimskih uvjeta vožnje a pogotovo kada padne snijeg jer se tada dodatno smanjuje broj parkirališnih mjesta i građani svoje metalne ljubimce ostavljaju posvuda.
Osim udara po džepu građana, postoje još neke mogućnosti smanjivanja broja nepropisno parkiranih vozila kao što su
ukošena ili bočna parkirališna mjesta, ali to nije svugdje moguće provesti. U GPP-u stoga apeliraju na građane da shvate ozbiljnost situacije, olakšaju prometovanje ionako
zakrčenim osječkim ulicama i uštede si par tisuća kuna nepotrebnog troška.