Projekt uvođenja gradskih bicikala na osječke ulice polako se privodi kraju. Nakon probne faze tijekom koje je ulicama Osijeka prometovalo
šest bicikala, prototip novog bicikla je usavršen, tvrtka Bios predat će Gradu kompletnu tehničku dokumentaciju prototipa gradskog bicikla, a što će biti dalje s projektom ovisi o odluci gradskih vlasti.
Kao što smo već izvještavali, tijekom proljeća i ljeta ove godine probni primjerci gradskog bicikla mogli su se vidjeti kako voze gradskim ulicama u sklopu
probne faze projekta tijekom koje je
85 Osječana zadužilo elektronsku karticu kojom se bicikli otključavaju iz stajališta. Bicikli su bili postavljeni na dvije postaje, na
Trgu Sv. Trojstva u Tvrđi i na
središnjem gradskom trgu, a od korisnika bicikala tražilo se da upozore na sve nedostatke koje su otkrili tijekom vožnje.
Njihove sugestije i primjedbe uzele su se u obzir, tako da je izvorni prototip gradskog bicikla bio znatno drugačiji od
nove verzije. Vrlo rano se odustalo od ideje o mehaničkoj bravi već se prešlo na elektromagnetsko zaključavanje putem kartice koja radi na istom principu kao
GPP-ova butra: kod zaduživanja bicikla dovoljno je prisloniti karticu na za to predviđeno mjesto i bicikl se otključava te se registrira tko ga je zadužio. Jednako tako bilježi se i kada je bicikl ponovno zaključan i na kojoj postaji obzirom da je svaka postaja spojena na Internet. Bicikli su na taj način sigurniji te ih je jednostavnije vratiti u postaju. Uočeni su i problemi s
blatobranima pa su montirati drugi, kao i drugi model stražnjih guma, a modificirane su i postaje u koje se bicikli zaključavaju. Novi prototip bit će
zelene boje, za razliku od prethodnog koji je bio narančasti.
Bicikli su tijekom probne faze pretrpjeli i određenu štetu, no veći dio štete može se ipak pripisati normalnim kvarovima i nemaru korisnika. Veće štete nije bilo, a najgore što se dogodilo tijekom probne faze je otuđenje jednog bicikla početkom ljeta koji nikada nije pronađen. Inače, bicikli koji će se koristiti za potrebe iznajmljivanja mnogo su jeftiniji nego u drugim gradovima koji imaju slične sustave, pa tako jedan bicikl sa svom pripadajućom opremom stoji oko 1200 eura, a njihovo godišnje održavanje trebalo bi koštati oko
1.000 kuna po biciklu.
Bicikli koji su se koristili u probnoj fazi i dva postojeća stajališta ostat će na ulicama grada, a kada će bicikli biti dostupni svim građanima odlučit će gradska uprava. Ideja je da bi biciklističke postaje trebale postojati u svim gradskim četvrtima i da bi trebalo biti ukupno
10 zaustavnih mjesta na kojima će se nalaziti 200 gradskih bicikala koji će imati specifičan izgled i opremu kako bi se umanjila mogućnost krađa.
Tekst: M.M./Osijek031.com
Foto: Foto-arhiv 031